• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur gereinigd met apc, bekleding voelt juist vettig?

BMW-Ka

Detailing addict
11 mei 2016
26
63
34
Spaubeek
Best detaillers,

Vandaag stevig in de weer geweest om mijn interieur van mijn Peugeot te reinigen. Ik heb dit gedaan door apc Poorboys 1:7 in te te sprayen, lichtjes geborsteld en erna het reseterende vocht met de waterstofzuiger eruit gezogen. Ik beschik over een 9Kw electrische heater welke de stoelen heeft droog geblazen.

Na het opdrogen was ik tevreden over het optisch resultaat en de stoelen ruiken weer lekker fris. Echter als ik nu over de stoel wrijf voel ik dat mijn hand klam/plakkerig aanvoelt. Niet klam van de vocht maar naar mijn mening restanten van apc.

Is dit normaal? Kan ik dit morgen een dag later nog herstellen? Ik ben zowiezo vrij zuinig geweest met het sprayen van de apc, denk dat ik zo'n 500 a 600ml voor de volledige bekleding heb gebruikt.

IMG-20170103-WA0009.jpeg
IMG-20170103-WA0011.jpeg


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Tom98Tuinstra
Je kan proberen de bekleding met alleen water in te sprayen, en dat vervolgens weer op zuigen. Dus eigenlijk de bekleding even spoelen. Mocht er nu nog restanten van de apc in je bekleding zitten, krijg je dat er op deze manier wel uit.

Succes!
 
Hmm... Ik gebruik de APC+D ook voor het oppervlakkig reinigen van stoffen bekleding. Ik ben zelf altijd behoorlijk gretig met het insprayen én verhouding, borstel alles dan met een paardenhaarborstel en laat het dan drogen. Plakkerige stoelen heb ik nog niet gehad.

Kan het zijn dan er behoorlijk veel vervuiling in de stoelen zat, jij deze vervuiling met de APC+D heb losgeweekt en dat dit nog plakkerig is? Ondanks het opzuigen.

Opnieuw insprayen en borstelen met een lichtere verhouding of alleen met warm water, vervolgens extracten. Zoiets zou ik dan proberen.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Wat @Quantoxx zegt klopt. Had ik ook bij mijn bekleding, leek juist viezer aan te voelen, dan voor ik begon.
Nogmaals goed ingespoten (dus zeker niet te weinig) afnemen met oude handdoeken (wit) evt. opzuigen en laten drogen.
En de bekleding zag er als nieuw uit!
Succes.
 
Heb je misschien niet alle APC verwijderd. Het kan namelijk zo zijn dat je bij het reinigen niet alle apc eruit hebt gezogen. Dan blijft het natuurlijk er nog in. Als dat opdroogt dan is het nog een beetje vettig.. Ik zou nog een keer met lauw water eroverheen sprayen en opzuigen :D
 
Ik heb geen tijd meer gehad om de stoelen opnieuw te reinigen en het te proberen door de stoelen vochtiger te maken. Dit ga ik zeker in de zomer doen! Wel is het vreemde geurtje van de vorige eigenaar verdwenen! Ook het plakkerige gevoel is door het gebruik verdwenen. Mogelijk is alle apc via mn kleren in de wasmachine verdwenen.

Daarbij heb ik 4 à 5 weken geleden een aanrijding gehad waardoor ik niet direct de zin had voor een mooie detail beurt. Maaaar donderdag krijg ik m'n onderdelen geleverd van een donor auto. Mochten die allemaal naar tevredenheid zijn zal ik over het herstellen + de detailbeurt een topic starten.