• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur nat geregend

nick91

Detailing addict
6 aug 2014
131
60
32
Goedemorgen allemaal,

Gisteravond heb ik waarschijnlijk op het "open" knopje van mijn auto sleutel gezeten. Wanneer dit knopje enkele seconden wordt ingedrukt gaan de portier ramen naar beneden, vermoedelijk heeft mijn auto ongeveer een half uur met open ramen in de regenbui van gisteren gestaan.
De zetels, deurpanelen en middenconsole zijn aardig doordrenkt met water, het stuur, dashboard en schakelpook zijn ook zeiknat geregend.

Op dit moment heb ik de motor draaien met de kachel op de hoogste temperatuur en blaaskracht.

Iemand tips om de eventuele schade te beperken?

Groeten,
Nick
 
Ik ken het,afgelopen zomer een bui van 15 minuten. Interieur nat.
Zoals je al doet,eerst uurtje kachel aan op hoogste stand. Daarna is zien hoe het opdroogt de bekleding.
Ik had waterkringen maar die kun je daarna verwijderen gemakkelijk.
Suc6!
 
Helaas geen extractor of waterstofzuiger in bezit, maar zal anders kijken of droog blazen met de Sidekick eventueel helpt.
Voortaan sleutels netjes ophangen dus :-D
 
ik zou beginnen met droogwrijven met badhandoeken
eventueel even laten liggen op je zetels.
wanneer je kringen hebt na het drogen, met een vochtige doek beetje opkuisen zou moeten lukken.
Anders zal je een extractor of waterzuiger moeten te pakken krijgen

Dashboard enzo zou makkelijker droog moeten te krijgen zijn vermoed ik?
 
Ik zou voor een paar tientjes ergens een extractor of op zijn minst een waterstofzuiger huren. Als het zeiknat is...

Met een extractor zou je ook eventueel vuil gelijk kunnen wegzuigen.


Toevallig vorig jaar iemand gehad die zijn zoontje in de auto liet zitten toen de auto in een krasstraat ging. Zoontje deed de ramen open...
Hij heeft toen bij de Karwei ofso een extractor gehuurd nadat hij ook een week op handdoeken/kleden had gezeten, want de stoelen droogde heel raar/vies op.

Met de extractor maakte we de stoelen weer droog én schoon.



Greetz
 
Als je airco hebt ook deze aanzetten haalt ook het vocht uit de ruimte. Zou dit wel als laatste stap doen. Wat hiervoor is gezegd eerst doen. Extractor gebruiken en/of deppen met handdoeken.
 
Ik heb zoals eerder vermeld de motor ongeveer 4uur laten lopen, kachel op maximale warmte en blaaskracht.
Hierna heb ik met een badhanddoek alle stoffen delen gedept en "droog" gewreven.

Hierna de motor nog 2uur laten lopen met de kachel ongewijzigd.
Vervolgens motor uitgezet en met de Metropolitan SideKick de stoelen drooggeblazen, dit vergt wel wat tijd maar het is te doen.

Helaas heeft niemand in mijn omgeving een extractor/waterstofzuiger, en aangezien ik alleen op zondag tijd had om hier wat aan te doen was er ook geen adres waar ik deze op dat moment kon krijgen.

Auto staat er nu weer droog en netjes bij.

In ieder geval bedankt voor de hulp.
 
  • Leuk
Reactions: PeterS