• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[interieur] Porsche Carrera

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Deze wagen stond al een tijdje op het programma maar omdat ik examens had moest deze auto en vooral het interieur een tijdje wachten. Na mijn examens heb ik onmiddellijk een afspraak gemaakt, spijtig genoeg veel deze afspraak op dezelfde dag als een vage kroeg BBQ. Dus maar op tijd opgestaan zodat ik in de ochtend het interieur kon doen en niet te veel van de kroeg BBQ zou missen. Daardoor ook niet heel veel foto's deze keer, ik had er geen tijd voor en heb er eerlijk gezegd ook niet echt aan gedacht. Vraag me tevens ook niet meer info over deze wagen want ik ken niet zo veel van Porsches, tis niet direct mijn favoriete merk. Het interieur was niet super vuil, wat plekken in de matten en het leder dat voor de rest wat vuil en dof geworden was. Tevens zat er in ieder hoekje wel wat stof of vuil.

Een interieur is niet zo moeilijk om te doen als het volledig polijsten van een buitenkant maar ook in je interieur heb je nood aan precisie en geduld. Ook moet je altijd gebruik maken van de juiste technieken en producten anders kan je het stof/leder gaan beschadigen en dat wil je niet doen in zo'n auto. Welke producten heb ik dan gebruikt hoor ik jullie allemaal denken... Nou denk niet langer, hier komt een lijstje:
- George extractor (thanks bart :)^ )
- gewone stofzuiger
- Chemical Guy's Fabric clean 1:20
- Chemical Guy's Fabric clean 1:10
- Chemical Guy's Fabric Guard
- Meguiars Last Touch
- Meguiars Glass Cleaner Concentrate
- Meguiars APC 1:10
- Meguiars NXT Metal Polish
- Gliptone Leather Cleaner
- Gliptone Leather Conditioner
- Smartwax Smartdressing
- Dodo Juice Red Mist
- Proper water
- Poets snot
- Microfiber doeken
- Microfiber pads
- ...

Leuk hé, zo'n lijst met producten, maar wat doe je ermee? Allemaal in een grote kom en soep mee koken ofzo :weetniet
Soep koken doen we niet, alleen maar chocomelk (hierover later meer), dus lees dan maar even mijn stappenplan door:

Stap 1: matten uit de wagen halen en even met de stofzuiger erover.
Stap 2: de rest van de losse spullen uit de auto halen en even in een doos opslaan
Stap 3: de auto helemaal stofzuigen om los vuil op te zuigen
Stap 4: zetels grondig stofzuigen
Stap 5: matten buiten de auto nat sprayen met water en daarna met fabric clean, 1:20 over de gehele mat en 1:10 op de zwaardere vlekken.
Stap 6: matten extractoren en laten drogen in de zon
Stap 7 alle kunstofdelen, deur sponingen en pedalen reinigen met Meguiars APC 1:10.
Stap 8: al het leder reinigen met Meguiars APC 1:15, hiermee heb ik ook de hemel van de wagen voorzichtig gedaan.
Stap 9: stoffen gedeelte van de zetels nat sprayen met water, daarna insprayen met Fabric Clean, en extractoren
Stap 10: ondertussen waren de matten droog en heb ik die ingesprayed met Chemical Guy's Fabric Guard
Stap 11: leder inwrijven met Gliptone Leather Cleaner, dit even laten intrekken en daarna afnemen.
Stap 12: ondertussen dat de leahter cleaner stond te trekken maar even het dashboard enzo goed proper gemaakt, hiervoor gebruik gemaakt van doeken, foam on a stick, detailing swabs, een pot van dat detail snot, ... Al deze hulpmiddeltjes helpen je ook de kleinste hoekjes en kantjes prima zuiver te maken.
Stap 13: leder inwrijven met Gliptone Leather Conditioner.
Stap 14: plastieke delen en andere oppervlakken voeden met Smartdressing
Stap 15: glas zuiver maken met Megs Glasscleaner, microfiber pad en een glasdoek.
Stap 16: deursponingen nagelopen met last touch en voorzien van een laagje Dodo Juice Red Mist
Stap 17: rvs lijstjes behandeld met Metal Polish
Stap 18: ondertussen heeft de leather conditioner de tijd gehad in het leer te trekken, de rest kan je dan afnemen met een microfiber doek. Het hielp goed dat de wagen lekker in de zon stond, hierdoor wordt het leder warm en neemt het beter de Leather Conditioner op.
Stap 19: matten terug in de wagen leggen en de spullen van de eigenaar terug op hun plaats leggen
Stap 20: even door het interieur kijken of je nergens iets vergeten bent
Excuses als ik ergens een stapje tussenin ben vergeten

Het zijn maar een paar foto's maar ik wil ze toch graag met jullie delen:

porsche(1).jpg

De auto waarover het gaat, met de extractor op de voorgrond. Wat een heerlijk ding!

porsche(2).jpg

Het interieur, sorry voor de niet al te duidelijke foto.

porsche(3).jpg

Fotootje van de achterbank, lekker knus!

porsche(4).jpg

Herinneren jullie nog dat ik het in het begin had over soep koken en chocomelk maken, wel hier heb je chocomelk. Dit is het water dat uit de zetels kwam, lekker vuil!


Zo dat was het weer voor deze keer, ik vond het een fijne klus om te doen ook al is het interieur het minst favoriete deel van een detail voor mij. Maar op deze wagen vond ik het fijn om te doen en ook het resultaat mocht er zeker zijn. Helemaal als nieuw was het natuurlijk niet maar dat kan ook niet voor zo'n oude wagen.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende write-up en zoals altijd zijn op/aanmerkingen altijd welkom!

Groeten, jan
 
Nog een geluk dat ze in de kroeg geen chocomel drinken :-&
Zeker een leuke auto om te doen, en als je mag kiezen, ......

Hans
 
Gaat altijd veel tijd in zitten als je het zorgvuldig wilt doen.
Mooi resultaat en goede stappen. Dekt volgens mij volledig de lading.
Aficior
 
Om een één of andere reden blijf ik het interieur altijd een vervelende klus vinden.
Hoewel, als ik eenmaal bezig ben, dan gaat het wel.

Het resultaat mag er in ieder geval zijn Jan! Toppie!!!
Wat een vieze meuk kwam er uit de bekleding.
 
Wat ben je angstig zwijgzaam over dat interieur wat je er ff bij kreeg...
Het is ook niet mijn favourite kar,maar wat een tjap is er uit de bekleding gekomen zeg.
 
Van dat andere interieur heb ik geen foto's gemaakt, heb ik enkel zo snel mogelijk proper gemaakt en dan wegwezen ermee.