• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur reinigen; apc of interieur reiniger?

QuoreSportivo

Detailing addict
11 aug 2020
78
50
Goeiedag allen,

Allereerst de allerbeste wensen voor 2022, dat er maar veel glanzende koetsen op het asfalt mogen verschijnen!

Dan over op mijn vraag;
Op dit moment gebruik ik multiwash tfr ook voor mijn interieur (1:7) en heb ik een aparte voor leder (autoglym leather kit) maar de multiwash raakt op en de leather cleaner ook.
Nu ben ik opzoek naar een middel waarmee ik rustig beide aan (dus leder, vloermatten en stoffen bekleding) kan vallen en is mijn oog gevallen op de volgende;

Meguiars APC (goedkoper dan de plus en vind het schuimen wel wat hebben)
Meguiars APC+ (mogelijk handig als ik ooit een extractie apparaat aanschaf) Nanolex interior cleaner concentrate (aanschaf wel aanzienlijk duurder)

Het liefst heb ik wel een groot verpakking aangezien de ervaring leert dat je nog redelijk wat per jaar verbruikt.
Ik heb verschillende forums gelezen (o.a. Detailingworld) maar kom veel tegenstrijdige berichten tegen over het gebruik van APC op interieur en speciaal leder, sommige raden dan ook een interieur reiniger aan. Wat is jullie mening hierover?

Zijn er mensen met ervaring met bovenstaande opties of andere opties?

Alvast bedankt en fijne dag gewenst,
 
Het is vooral de prijs van APC die het een aantrekkelijk product maakt natuurlijk. Zelf gebruik ik Surfex naar grote tevredenheid (1:30 en 1:10), maar hoofdzakelijk enkel nog op tapijt, matten en pedalen. Voor het overige gebruik ik toch Tri-clean als "once-over" of als reiniger. Die is natuurlijk niet zo voordelig, maar zeer effectief én veilig op alles.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
@Marcel1973 Toch ook vaak genoeg mijn gezicht gewassen zonder specifieke face wash. Mijn vel is er nog steeds niet afgevallen oid.
Lang verhaal kort, er zijn meer wegen naar Rome. APC is niet per definitie fout, zeker in grote verdunning (1;30) Ik voel bij apc wel vaak de behoefte om de apc af te spoelen. Dat heb ik met een interieur reiniger niet.
Let wel op welke interieur reiniger je koopt, ben absoluut geen fan van de Nanolex interieur reiniger. Waxaddict is erg fijn maar tegenwoordig alleen in 5L verpakking te krijgen. Heb nu tri clean staan maar nog niet geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
Ik heb de APC+D van Poorboy's, de Bilt Hamber Surfex-HD welke beide APC's zijn...Maar ik gebruik veel liever de Kenotek Interior Cleaner. Is veilig op alle materialen en reinigt zeer goed. Ook goed te gebruiken op stoffen zetels, leder, kunststof,....Je kan het puur gebruiken met een zachte borstel om het vuil uit de poriën van het interieur te reinigen of met een vochtige doek. Is zuinig en is goedkoop voor 1l product. Nadien wel een interieur dressing gebruiken....bv de 303 Aerospace Protectant of Kenotek Vinyl and Leather Conditioner met een applicator.

De Gyeon Interior Detailer gebruik ik om snel het interieur eens te reinigen, maar niet om grondig te reinigen.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo
@Marcel1973 Toch ook vaak genoeg mijn gezicht gewassen zonder specifieke face wash. Mijn vel is er nog steeds niet afgevallen oid.
Lang verhaal kort, er ijn meer wegen naar Rome. APC is niet per definitie fout, zeker in grote verdunning (1;30) Ik voel bij apc wel vaak de behoefte om de apc af te spoelen. Dan heb ik met een interieur reiniger niet.
Let wel op welke interieur reiniger je koopt, ben absoluut geen fan van de Nanolex interieur reiniger. Waxaddict is erg fijn maar tegenwoordig alleen in 5L verpakking te krijgen. Heb nu tri clean staan maar nog niet geprobeerd.
Wat specifiek vind je niet fijn aan Nanolex interieur reiniger?