• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur reinigen, doe ik het goed?

Sparhawk

Detailing rookie
22 mrt 2013
13
0
Binnenkort worden mijn stoelen en hemel gereinigd met een extractor
Nu wil ik alvast de rest van mijn interieur helemaal schoon en netjes maken

Dit is hoe ik denk dat ik het beste te werk kan gaan maar misschien heb ik het wel verkeerd of vergeet ik iets vandaar dit topic
werkwijze:
Goed stofzuigen
Tapijt schoonmaken met Meguiars - Carpet and Interior Cleaner (matten hoeven niet want er komen nieuwe in)
Alle kunststof delen schoonmaken met 1:10 APC icm kwast/tandenborstel en doek (moet ik dit daarna nog afnemen?)
Kunststof delen voeden met Poorboys Natural look (kan ik dit het beste aanbrengen met microvezeldoek of ook met een kwast?)
Enkele leren delen voeden

Als iemand nog een idee of tip heeft hoor ik het graag
 
nog wat vergeten
Ik heb wat strepen/krassen op sommige kunststof delen en deze wil ik proberen weg te krijgen met een wonderspons maar is dit aan te raden of niet en hoe ga ik te werk?
 
Als de hemel en stoelen gedaan worden met een extractor dan zou ik het tapijt ook gelijk mee laten nemen.
Met het meguair's product krijg je het lang niet zo schoon en fris

Na het plastic schoon te hebben gemaakt met APC zou ik het inderdaad nog even afnemen met een vochtige doek.

Nutural Look breng ik altijd aan met een foampadje. Maar dat is maar net wat jij prettig vind werken.

Als je met een wonderspons aan de gang gaat test dan eerst even op de kleurvastheid van het kunstof.
Krassen ga je er niet mee wegwerken. strepen van schoenzolen ed verdwijnen als sneeuw voor de zon
 
Apc als die van Poor Boys is dan zou ik de verhouding 1:15 doen als er sprake is van normale vervuiling/ licht vlekken. En idd ook daarna afnemen. De Poor Boys natural look kun je evt ook 1:1 verdunnen met demi water en evt sprayen op aanraden pas zelf toegepast en je kunt em dan makkelijker egaal aanbrengen met een mooi resultaat. Ik gebruik em zelf niet meer op deurposten omdat als er dan regen opkomt het wat vlekkerig kan worden. Nu weet ik niet of dat in de verdunde versie ook zou zijn maar onverdund had ik dat wel. D
 
Pb natural look kan met een mf doek/ pad aangebracht worden. Op de deurposten gebruik ik Auto finesse revive maar pb trim restorer zal wellicht ook minder vlekkerig zijn maar die heb ik zelf niet. Beiden kunnen op exterieur plastic delen ook gebruikt worden.