• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur stappenplan? Beginner!

Matt

Detailing rookie
7 dec 2013
12
0
Hoi iedereen,

Allereerst wil ik even melden hoe GEWELDIG ik de carclean site + forum vind! :party:
Ik lees hier al een tijdje mee (waarvan ik al heel veel geleerd heb) maar van 1 ding ben ik nog niet zo zeker..
namelijk het stappenplan om je interieur te behandelen.
Nu, dit zal waarschijnlijk nogal dom klinken, maar ik weet dus echt niet goed hoe ik dit moet aanpakken.. :roll

Misschien als eerst eens zeggen wat ik in gedachten had
(ik heb dus wel de producten genomen die ik al in huis heb)


1) matten uithalen + stofzuigen
2) Autoglym Car Interior Shampoo aanbrengen op matten en afnemen met microvezeldoek
2) interieur stofzuigen
3) interieur reinigen met APC
4) opnieuw wat Autoglym sprayen op bekleding van de zetels en uitpoetsen
5) interieur afwerken met Poorboys Natural Look Dressing (heerlijke geur trouwens)
6) Autoglym Car Glass Polish aanbrengen met een pad & afnemen met microvezeldoek




Zoiets dus..is dit een logische volgorde? Of maakt dit niet zoveel uit?
Alvast bedankt voor de reacties! And again, ik ben een volledig leek hierin ,^^
 
Hoi Matt,

Ik persoonlijk zou de ramen met een glasreiniger doen, moet zeggen dat ik het product uit stap 6 niet eerder gebruikt heb en dus niet ken.
Zelf spray altijd wel een lekker luchtje in de auto.. wordt niet in gerookt maar stel dat dit wel gedaan wordt dan zal er vast een goed product bestaan dat geuren uit bekleding kan halen.
Bij ernstig vervuilde bekleding met extractor werken.. mits in bezit
Ik ga dit topic ook even volgen om te zien waar mijn stappenplan verbetert kan worden
 
Ik zou pas met apc aan de slag gaan als er serieuze vervuiling op de bekleding zit en houd er dan ook rekening mee dat je deze afhankelijk van het merk waarschijnlijk beter kan verdunnen daar het welleens sterk spul zou kunnen zijn!
Je wilt de zetels uitpoetsen? Dan doe ik de aanname dat je dus lederen bekleding hebt in de auto en dan zou ik voordat je met apc aan de slag gaat erst eens kijken wat je kan bereiken met een speciaal middel voor leer.
Mocht je toch een nieuw of evt sterk middel ( apc) willen proberen test het dan eerst op je automatten .
Mocht er namelijk verkleuring optreden zijn die nog makkelijk te vervangen...
 
Bedankt alvast voor de reacties

Misschien ben ik wat onduidelijk geweest, maar de APC zou ik dus gewoon gebruiken voor het dashboard ed te reinigen, dus niet op de bekleding
Voor de bekleding zou ik enkel Autoglym Car Interior Shampoo gebruiken, en dit uitpoetsen met een pad(?)..
oja het is geen leder, maar stoffen bekleding..
Op de passagierszetel bevindt zich wel een vlek, dus dit zou er ik proberen uit te poetsen met die Autoglym. Een extractor heb ik -helaas- niet in mijn bezit
 
Je zou ook even bij bijvoorbeeld Boels zo'n Extractor kunnen huren voor twee tientjes per weekend. Apparaat heet daar een tapijtreiniger; wel even het kleine mondstuk meenemen uiteraard.
 
Pakkie;347986 zei:
Je zou ook even bij bijvoorbeeld Boels zo'n Extractor kunnen huren voor twee tientjes per weekend. Apparaat heet daar een tapijtreiniger; wel even het kleine mondstuk meenemen uiteraard.

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker eens bekijken
zo'n mondstuk, waar kan je dit eigenlijk halen?