• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieurplastic restauratie

Alliance

Detailing rookie
18 apr 2021
3
15
Hi all,

Ik heb een interieur met best veel krasjes/beschadigingen in het plastic.(Toyota Prius is er heel gevoelig voor)
Geprobeerd lichtjes te dremelen, en te schuren, wondersponzen, en te behandelen maar echt supermooi wordt het niet.

Nu kwam ik het volgende restauratiebedrijfje in Rusland tegen op Instagram:


Wat ik kan zien worden de plastic oppervlakken voorbereid(?)en daarna met een soort middel ingesmeerd en met de haarfohn gedroogd.(?)
De delen worden niet gedemonteerd en ook niet gespoten.
Screenshot_20211031-134319_Instagram.jpg


Iemand enig idee wat voor techniek dit is, en welk middel? Het ziet er als nieuw uit en zonder strepen.

Screenshot_20211031-131210_Instagram.jpg
Screenshot_20211031-131917_Instagram.jpg
Screenshot_20211031-132111_Instagram.jpg
Screenshot_20211031-132224_Instagram.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: schaef
Op de eerste foto zie je dat ze delen afplakken en de kaartjes onder tonen dat er toch wel degelijk iets van kleur wordt gebruikt, dus ik vermoed zoals Redcat zegt, een spray of mogelijks een gekleurde crème die erover wordt gesmeerd. De föhn zal gediend hebben om het product te doen drogen uiteraard.
 
Hij geeft ook aan dat de eindlaag zorgt dat de krasjes en hobbeltjes etc worden opgevuld. Het lijkt me niet logisch dat zo'n kerel van alles aan het photoshoppen is.
Het enige wat bij mij opkomt is plastidip. Maar volgens mij is daar niet mee te werken in een auto.