• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interior Detail - E36

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.919
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen! :D

Gisteren een soort van ZomerPrep gedaan in het interieur, samen met mijn lieftallige (v)echtgenote/assistente. Twee man sterk, maar toch best veel werk.

Ik had een lading duidelijke foto's, dacht ik. Echter zag ik nadien dat veel foto's slecht waren door de felle zon. (Kon vaak ook niet eens goed op mijn schermpje zien wat ik deed)


<-- Volgeladen -->
20200422_121618.jpg



<-- Uitgemest -->
20200422_122559.jpg
20200422_122604.jpg
20200422_123011.jpg




Mwah, kan wel de nodige TLC gebruiken.

''Wat moet ik doen, Pat?'' ... Nou, jij weet hoe de stofzuiger werkt, dus jij mag alles uitzuigen! :p
(Er lag echt veel bende in, dus dat was een flinke klus)

  • AEG uit 1943 met zuigkracht -31.
  • Paardenhaarborstel
  • staalborstel fijn.
  • EZ GO velgenborstel.

Ondertussen heb ik de kofferbak-mat aangepakt. Ik haalde 'm eruit en was toen redelijk verbaasd over hoe netjes alles er nog uitzag. Kunststof en rubbers stonden nog steeds in de Revive, het reservewiel nog in de Tire en de lak nog in de wax.

<-- Kofferbak -->
20200422_123036.jpg



Ik ben de mat te lijf gegaan met:
  • Stofzuigen
  • APC+D 1:10 / 1:4
  • Paardenhaardborstel
<-- Mat - Before & After -->
20200422_123047.jpg

20200422_131324.jpg


De mat is op de foto nog wat nat, aangezien ik 'm zeiknat gespoten had met de tuinslang om de APC uit te spoelen.

Comp 01.jpg



Ondertussen was de boel grotendeels uitgezogen en heb ik de compressor erbij gepakt om de lastige plekken schoon te blazen. Roosters, hoeken en gaatjes, onder en naast de stoelen, etc. En dan komt er toch nog een lading bende overal vandaan bijv. onder een stoel:

<-- Perslucht - Bende onder stoel vandaan -->
20200422_124017.jpg



Alles uitgezogen, dus nu reinigen. (Wederom mijn assistente, die weet hoe een doek werkt)
  • APC+D 1:10
  • Peluche Verde
  • Valet Pro - kwastjes
  • Paardenhaarborstel
  • Melaminespons (Alleen voor hardnekkige fratsen)

Terwijl ik buiten de auto met de banden bezig was, hoorde ik vanuit de auto: ''Zo dan, dat spul haalt makkelijk het vuil van de handgrepen!'' ... ''Haha, zelfs de vlekken in het plafond gaan weg'' ... ''Wauw, die spikkels op het dashboard ook!'' ... ''Huh, zelfs die vlek uit de stoel ging weg!'' :p


De banden gereinigd en gedressed, zodat het lekker in kon trekken vóór de wasbeurt later op de dag:
  • APC+D 1:10
  • Schrobborstel
  • Schoon water spoelen
  • Gyeon - Tire
  • DDJ - Hog Kwast
(Wasbeurt was de vorige dag al gedaan in de krasstraat, maar was ALWEER nodig)

20200422_142549.jpg



<-- Gyeon - Tire -->
20200422_142803.jpg



Nu alles schoon is, lekker rondsmeren met Natural Look en een geknipte Disco Nero. Echter was de vrees dat de ''Natural'' Look niet zo Natural zou uitpakken. (
De glans was enorm, maar op de foto lastig te zien) Uiteindelijk is alles 2-3x gedressed met tussenpozen om in te trekken en uiteraard grondig nagewreven.

<-- 50/50 - Links 1x behandeld -->
20200422_140437.jpg

20200422_150556.jpg



Uiteindelijk toch een flinke verbetering! :D Bij de wasbeurt pak ik de sponningen nog even aan.

To - Do - List:
  • Spuitlijm aanschaffen. (Losse stof bij achterruit en deurpaneel)
  • Deur-dopjes aanschaffen. (Deurpanelen zitten los)
  • Raamwerkje handgreep interieur, achterdeur.
  • Extractor huren/aanschaffen. (Bekleding is dof/vies)
  • Assteunen aanschaffen.
  • Roest-schade spuiten.
  • Full Exterior Detail.

20200422_155200.jpg
20200422_165545.jpg
 
@Tomas - Ooh, that's an offer I can not refuse! :p

Welke machtige machine heb jij staan?

Oh, en ik heb geen product om mee te reinigen. Althans, ik heb wel APC+D staan om te reinigen, maar ik heb een STERK idee dat dit enorm gaat schuimen in de tank. Wat zou jij gebruiken?
 
Bij mij staat George op zolder :p

ik gebruik altijd speciale apc van meguiars (APC Plus volgens de webshop), die schuimt niet/amper in de extractor
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
Wasbeurt was de vorige dag al gedaan in de krasstraat, maar was ALWEER nodig

Ja hey! Zit ik hier een beetje te hamsteren om het tij te keren, jaag jij hem er even doorheen! :)

Ziet er in ieder geval weer een stuk netter uit!

Dus de partner-in-crime vind APC+D mooi spul, kijk dat werkt vast drempelverlagend hier thuis; kijk schat, kun je beter poetsen...
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
@TWA - Was het maar zo makkelijk. De drie demonagebedrijven in de buurt hier hebben niks meer liggen. Niks van de weinige sloopauto's én voorraad. Dopjes en nippeltje kan ik online bestellen, dacht ik.

@tamer - Ik ben momenteel bezig om aan assteunen te komen. Dan kan ik de boel eens goed aanpakken, waaronder ook de trommels en naven. ;) Krik, momentsleutel en doppen al in huis.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en tamer
Heb ik het goed begrepen dat dit jouw eigen wagen is!? Want in dat geval is dat wel een mooie illustratie van het gezegde: "De kinderen van de schoenmaker lopen doorgaans met kapotte schoenen." ;)
Je heb in elk geval een merkbaar resultaat behaald. Proficiat!
En ik ben er wel jaloers op dat je je partner kunt overtuigen om te helpen … dat is mij nog nooit gelukt... :rolleyes:
 
@Vlerk - Jup, dat was zeker aan de orde. :p

Het exterieur houd ik regelmatig bij, maar het interieur is in een korte tijd flink misbruikt;

Stenen en split gehaald om te straten, detail-spullen erin-en-eruit tijdens regenbuien, geholpen bij verhuizing, etc.

Het begon allemaal een tijdje terug toen ik stenen ging halen;

20200417_133321.jpg
 
** U P D A T E - 26-04 **

Vandaag weer een stapje verder! :D

@Nick206RC komt uit hetzelfde gat... Uh, dorp... als mij en was zo tof om zijn Karcher 6100 + ValetPro - Carpet Cleaner beschikbaar te stellen. Hij kreeg van mij een velletje schuurpapier en twee melaminesponsjes, dus dit lijkt mij wel een goede ruil.

Nogmaals vele dank, Nick!


Wij hebben de eerlijke ruil gisteravond al gedaan en ik kon niet wachten om de Karcher toen al te proberen. Aangezien de hond niet wilde blijven stilzitten, heb ik de 11+jaar oude bank maar een testspotje gegeven:

Bovenzijde leuning -->
* Carpet Cleaner 1:20 (Sprayfles)
* Paardenzaadborstel
* Karcher 6.100 + smalle zuigmond 110mm
* H2O in machine

Comp 01.jpg

Comp 02.jpg


Zoals je aan het spoelwater kunt zien, was ik wat gierig met water toen ik net begon. Bij de volgende spoelingen sproeide ik vrijwel continu en ik denk dat ik wel 4-5x had kunnen/moeten spoelen.

Hoe dan ook, de bank kan zeker een behandeling gebruiken. :p


De volgende dag vol enthousiasme begonnen aan de auto -->


Eerst maar eens wat proberen op de matten. Deze waren ooit al eens geschrobd met APC+D en zijn toen in de schuur beland om de raffelende randen af te branden c.q. smelten. Ze zijn nadien alleen niet meer terug de auto in gegaan. Er kwam weinig vuil uit de matten, zo leek het:

Comp 3.jpg



Okee... Laten we maar met een voorstoel beginnen dan. '''Maak jij eens effe een foto vanaf de bestuurderszijde''

20200426_124152.jpg


''Zo hey! Dat is al een enorm verschil, zeg. Niet normaal!''

... Huh? Dat valt reuze mee, toch? Het is alleen ietsjes donkerder omdat het nat is.
''Nou, vanaf deze kant is het véél donkerder!''

20200426_124720.jpg

20200426_124735.jpg



Oké, die zon is dus effe niet handig. :p Ik heb toen ook maar even een Silk Dryer op de voorruit gelegd.
Ik was nog steeds niet overtuigd dat de boel echt opknapte, maar alleen ''mooier'' leek omdat het donker was door het water. Dus om wat te testen heb ik de gehele zitting ingesprayd, het onbehandelde deel geschrobd en vervolgens afgezogen.
Comp 04.jpg

20200426_132952.jpg


Oké, het knapt dus zeker wel op! :DEr is alleen veel herhaling nodig; veel schrobben, soppen en afzuigen. Maja, ook al zou de boel niet echt visueel opknappen, het vuile water na 2 kleine matjes en een zitting zei genoeg:

20200426_141058.jpg



De 700ml Monello sprayfles ging sneller op dan ik wilde en ik moest vaak sprayen om de bekleding goed verzadig te krijgen. Dus, pakte de Venus Foamer erbij en dat werkte veel lekkerder; Sneller een dekkend laagje en door het foam kon ik langer schrobben i.p.v dat de vloeistof meteen diep introk. :p
Comp 05.jpg
Comp 06.jpg


Inmiddels was het bijna 17.00 uur en ik rook al dat er BBQ's aan gingen in de buurt. Zondag, was al een aantal uur ''herrie'' aan het maken en besliste dus maar om 17.00 uur te stoppen. Morgen de anderevoorstoel, andere helft van de achterbank, vloerbedekking, hemelbekleding met beleid proberen en de kofferbakmat nogmaals doen. :D

20200426_170222.jpg
20200426_170240.jpg
20200426_170352.jpg



Goed bezig Q!

Ook nog op je to-do lijstje:
- Radio vastzetten :p
Is inmiddels gefixed! ;) Was een hoop geklooi, maar hij valt nu weer netjes gelijk met het dashboard.


EDIT - Ah sh*t! Ik ben de buitenkant van de zijwangen vergeten?! :eek: (Rugleuning)
 
Laatst bewerkt: