• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Invloed glasreiniger op Rain-x

Kurt88238

Detailing rookie
21 mei 2009
9
0
Ik heb onlangs de ruiten van mijn auto behandeld met Rain-x. Nu echter een bedenking : in welke mate tast glasreiniger eigenlijk de Rain-x aan ?:weetniet

Denk niet dat een glasreiniger voldoende is om Rain-X te verwijderen. Pro Vision Glass Scrub biedt een betere uitkomst.

glasreiniger tast de rain-x laag niet echt aan volgens mij.
het spul zit namelijk in de porieen van de ruit.

Dan zou je ruitensproeivloeistof ook invloed moeten hebben en dat heeft het niet.

Heb zelf ook rain-X, prima spul maar gaat een bepaalde periode mee uiteraard.

Moet het ook weer is doen.

Glasreiniger is toch anders dan ruitensproeivloeistof. Laatste is veiliger voor de lak. In de doorsnee glasreiniger zit ammoniak en weet ik wat allemaal. Met ruitensproeivloeistof zou je in weze veilig je autolak mee kunnen ontvetten.

Je hebt idd. zoveel verschillende maar ik heb ook weleens ruitensproeivloeistof gehad bij een auto die kon je echt niet inademen zo sterk
..en dan zat ik binnen ;)

Zag bij de H@lfords een ruitenreiniger staan die ook de waxlaag aanvult, ik dacht van ProVision. Kan je gebruiken als je andere reinigers niet vertrouwt, kost iets van €9,- per fles. Carclean heeft dit nog niet in het assortiment.

Ruitensproeier vloeistof gewoon goed verdunnen met water,liefst demi water. De kant en klare kun je gerust nog 1/1 verdunnen en dan is het nog sterk zat. Zelf heb ik hier zo'n concentraat van de vw dealer,dopje van 5ml op een vol reservoir is al voldoende,zeker in de zomer. In de winter iets meer omdat het niet moet bevriezen.

glasreiniger (op alcoholbasis) is iets anders als ruitensproeiervloeistof, zeker de winterversie is erg slecht voor een ruitencoating

De ruitewissers zelf hebben ook invloed op de glascoating, ongeacht dus wat er in je reservoir zit. Ik zelf heb zomers Spray en Wipe 1:10 in het reservoir zitten.