• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron gloss

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
373
88
45
Wat vraagjes over de Iron Gloss,Kan je het ook gebruiken zonder wax er over te toen?Misschien heb je dan meer sheeting ,vind ik wel fijner wax heeft mooie druppels maar met heet weer zie je dan allemaal stipjes,Wat is de standtijd ongeveer?Heb nu Purple Haze Pro mooie standtijd van tussen de 3,5 en 4 maanden bij mij maar heb gewoon te weinig tijd een standtijd van ongeveer een half jaar zou ik fijner vinden.
Hoeveel keer kun je een fiat panda ongeveer doen met een flesje?

Iron Gloss is een stand alone product.
Verbruik is moeilijk te zeggen maar je kunt je panda wel meerdere keren ermee doen. Let wel! Probeer de ondergrond zo schoon mogelijk te krijgen, liefst zonder glaze om de standtijd dan te verlengen. Meerdere lagen verlengen ook de standtijd.

Aanbrengen is het makkelijkst en zuinigst met :
https://beta.carclean.com/nl/product/Nanolex/Si3D_Application_Block_103255?o=srnanolex
https://beta.carclean.com/nl/product/Nanolex/Si3D_Applicator_Cloths_10_stuks_103610?o=srnanolex

Heb trouwens ook nog de 476 maar deze doet het ik mijn ogen minder als de Purple Haze Pro standtijd leuk snel verdwenen ,druppels leken snel minder te worden,.
FX Synwax heb ik ook en de Natty" Blue en de NXT Tech wax ook een mooie wax en hele mooie glans alleen jammer van de korte stantijd

Iron Gloss is een sealant zoals EXP of Jet Seal.
Zoals gezegd kun je dit gewoon aanbrengen, waarbij je de eigenschappen van een sealant krijgt.
Als je wilt, kun je deze ook nog toppen met een wax.

Overigens lijken me die Nanolex blokjes niet handig. Die zijn meer bedoeld voor het aanbrengen van coatings (moet je er een microsuede doekje omheen wikkelen).
Gewoon een waxpad voor handmatig of machinaal gebruiken.

Uit nieuwsgierigheid soepergrover,
Wat is dan het nadeel van die doekjes met het aanbrengen van een sealant?
Ik gebruik het namelijk om minder verbruik (opzuiging pad) te hebben.

Ik vind het een gefriemel met een los blokje en een doekje eromheen.
Voor een coating snap ik wel dat dit zo gebruikt wordt, omdat het doekje altijd hard wordt na gebruik en je het weg moet gooien.

Als het voor jou werkt, dan is dat uiteraard prima; mij leek het qua gebruik niet zo handig met zo'n klein blokkie.

Dan ga ik het ook een keer met een pad proberen. Je hebt gelijk qua gefriemel maar ik dacht dat sealants gelijk moesten behandeld worden als coatings. Heb ik weer wat te proberen ;)

Heeft Iron gloss nog een kuurtijd? afdoppen wil ik eigelijk wil ook graag weten wat de standtijd en met een wax er op krijg je niet een eerlijk beeld lijkt me,En met wax heb je meer beaming en denk zonder wax dat je juist meer sheeting hebt.
Heb nu ook een fijne spray sealent er op maar denk dat ik de naam niet mag noemen haha maar wel een nette standtijd van tussen 2 en 3 maanden

Oke klinkt goed,Mij gevoel zegt altijd dat een spray sealant minder beshermt als een wax,Is dat ook zo of zit ik er naast?

Ligt eraan. Cure (en waarschijnlijk ook dat spullie dat je niet durft te noemen ;)) houdt het ook best wel een tijdje uit. Het is ook wel wat sneller aan te brengen, dus wellicht kun je het af en toe na een wasbeurt doen.

Bedoel meer kwa bescherming van vogelpoep of zo dat een wax dan beter beschermt maar zal eerder tussen de oren zitten denk haha.Trouwens wel jammer dat je van Iron Gloss weining hoort

Ik heb Iron Gloss ook in bezit en welleens gebruikt ,is heel zuinig in gebruik met dat flesje doe je echt een hele tijd.
Aanbrengen afnemen en na 1 uur de 2e laag aanbrengen daarna liefst 12/24 uur droog houden.
Ik vond mijn zwarte auto wat flets na de behandeling dus ik had em afgetopt met 915 waarna je gelijk dat fletse kwijt bent. Een zuivere meting van de standtijd kan ik dus niet melden.
Ondergewaardeerde sealent imho

Dat drooghouden zal lastig worden auto staat buiten,Dus toch een wax dan maar welke,Purple Haze pro is netjes met 3,5 4 maanden de 476 viel me tegen,Welke dan?Zoek toch iets van een half jaar inverband met tijd gebrek

Ja maar of dat nu echt zo"n verschil met de Purple Haze Pro heeft heb ik ook me twijfels over zal denk dicht bij elkaar liggen,Misschien dat Fusso 12 monts het dan wel beter doet,Want van die 12 maanden mag je toch wel verwachten dat ie 6 maanden haalt

Sonax Polymer Netshield kan het ook lang volhouden. Met af en toe gebruik van boosters als Bathe+ of een spraysealant/wax denk ik dat je zeker 6 maanden gaat halen. Ik gebruik na het wassen bijna altijd iets extra's, dus ik zou je geen oordeel kunnen geven over de standtijd zonder hulpmiddelen.

+1 @Jansen
Bij mij heeft Sonax pns het 5 maanden goed gedaan, daarna nog wat bijgehouden met Sonax bsd voor het mooie...prima spul dus lijkt me.
Nu staat de auto weer lekker in de wax wat ik fijner vind maar voor de wintermaanden blijft voor mij Sonax pns en voor de racefiets trouwens ook. Heerlijk als er niks aan blijft plakken en je niet hoeft te schrobben.

Overigens is Sonax PNS ook supermakkelijk in gebruik. Op een foampad spuiten, aanbrengen op een deel van paneel en gelijk afnemen, dus geen curetijd.

toch heb ik denk liever een wax of sealant en ben wel benieuwd naar die fusso 12 monts,.Of zijn er nog andere waxen die langer dan Purple Haze Pro zijn,?Haal daar mee 3,5 of maanden,De coll 476 viel me tegen die leek me eerder verdwenen en al snel geen mooi druppels meer