• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron remover op unilak?

JarnoE30

Detailing rookie
18 aug 2017
1
5
33
Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een BMW E30 in de kleur Alpinweiss 1, het betreft een unilak(zonder blanke lak). De auto heeft zeer minimale vliegroest over heel de auto, kan ik hier gewoon een Iron remover op gebruiken en zou Aluteufel hier geschikt voor zijn.

Hoor graag jullie mening.

Gr, Jarno
 
Je kunt op elke lak een ijzer verwijderaar gebruiken. Ik weet niet wat je plannen zijn. Maar als je toch van plan bent een poetsbeurt te gaan uitvoeren dan kun je ook kijken of de vliegroest na het kleien weg is.

Met aluteufel ben ik niet bekend. En dat verkoopt Carclean niet.
 
Welkom op het Forum!

Het word gewaardeerd als jezelf even voorstelt in een Voorstel-Topic. :D

Als ik de Alu Teufel even opzoek, vind ik hem als eerste via AutoStyle. :p Het is een product die blijkbaar veilig is voor alles, werkt als een malle tegen jarenlange opbouw van remstof én hij laat een beschermende laag achter...

Ik zou dus kiezen voor iets bekend en bewezen zoals Monello - NonFerro, DodoJuice - Ferrous Dueller, enzovoorts.
 
Ik heb op de uni lak van mijn DS monello non-ferro gebruikt voor het kleien, werkt top en geen enkel probleem :)
 
Dat gaat best :)

IMG_7729.JPG
 
Zit op elke lak, alleen bij wit zie je het zo lekker ;)

Ik zou het zeker voor het kleien doen, zal het kleien alleen maar gemakkelijker maken!