• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IRON X op witte lak

ATS

Detailing addict
11 okt 2010
276
62
Na de positieve berichten over iron x toch maar gebruikt bij het schoonmaken van een mini cooper S (model 2006)
Nu viel mijn oog op de paarse gloed die achter bleef op de witte lak van het dak.
Tijdens het schoonmaken op andere delen niet gezien.
We hebben het dak met water afgespoeld en verontreiniging spoelde weg zoals beschreven
de gloed/vlekken gingen weg tijdens het kleien.

Vermoedt dat we wat fout deden, aangezien er nog niks over geschreven is.

de werk volgorde was;
wassen van de velgen en wielkasten (aparte emmer nxt)
wassen van de mini zelf (met nxt, 2 emmers etc)
drogen met de oranje droog doek:heart_eyes:
iron x
spoelen
kleien met meguiars klei en last touch als glijmiddel
black hole
natty's blue
en op het dak dodo juice double wax
(niet gepolijst, had zeker beter geweest)

Iemand eerder meegemaakt? of tips om het te voorkomen?
(behalve de paarse gloed, echt een super middel. en echt meer dan een velgen reiniger :heart_eyes: )
 
ATS zei:
Vermoedt dat we wat fout deden, aangezien er nog niks over geschreven is.

*kuch*

https://forum.Carclean.com/cc_postsm197396/Full-Detail-Opel-Insignia-OPC--Wit--CQuartz.aspx#post197396

;)
 
ik heb hier zeker al 3 verschillende witte auto's voorbij zien komen incl paarse gloed....

de insignia, een witte golf 6 en die van mij, een witte focus

https://forum.Carclean.com/cc_postst9825/mini-show-off-IRON-X-resultaten--beading-filmpje.aspx

Verder zijn er veel topics met velgen waarin de werking wordt getoond.
 
beide topic wordt het niet beschreven als klacht of opmerking.. van daar dit topic.:-"

is echt als vlekken aanwezig, dus plaatselijk. na het afspoelen ook niet te verwijderen met een schone mf doek.

maar het zou op beide wagens ook te zien moeten zijn, als het een normale bijwerking is.
Zou het te maken kunnen hebben met een oude wax laag?? :weetniet

het is nu weg, dus geen probleem. maar schrok wel even. ook omdat het niet mijn auto is...:schaam
 
Denk dat je het te lang hebt laten inwerken en te laat hebt afgespoeld. Je moet het niet helemaal laten opdrogen. Staat ook op de fles.
 
In ieder geval goed dat je het opmerkt, met de warmere dagen voor de boeg is het bijna niet te voorkomen dat het hier en daar al opdroogt, voordat je zelfs de hele auto hebt ingesprayt.

Met klei is alles dus goed weg te halen? Dan is dat tenminste geruststellend (moet je natuurlijk wel klei hebben).
 
Een witte lak kan verkrijten als er geen blanke lak overheen zit, was dit bij deze auto ook zo? Zo ja, dan kan ik wel begrijpen dat het vlekt.
 
"van een mini cooper S (model 2006)"

Niet best als die geen blanke laklaag heeft............... :-"
 
bedankt voor het mee denken, lak is naar mijn mening nog goed. maar ik ben geen expert.:roll
gisteren stukje opnieuw met klei ontdaan van de wax laag. schoon gespoeld met demi water.
weer iron x geprobeerd (en net zolang gewacht (zeker niet laten indrogen)) maar geen vlekken of gloed.


mijn vermoeden is dat er iets op het dak heeft gezeten. wat? tja dat zal gissen blijven.

auto is uit Duitsland gekomen 1 jaar terug.
daarna alleen maar door de ...straat geweest. tot 4 weken terug een deur gespoten is bij een schade bedrijf.

mag van mij een slotje op. IRON X is voor mij een blijver al kan het ligt je bloed druk verhogen:D
:slotje