• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron X, werkwijze & ervaringen

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Hey,

Ff snel voorstellen, Ik ben Lorenz 19 jaar & rij met een witte mazda 323F
http://i51.tinypic.com/nc1nav.jpg
Die dus.
Nu, ik heb nogal last van vliegroest de laatste tijd. Mijn wagen staat onder een brug op mijn werk en op die brug werken ze momenteel met gewapend beton enzo.. (Viaducht Vilvoorde)
Stoort me erg, zeker aangezien ik ook alles tiptop wil (Bumpers & motorkap 2 maand oud & al redelijk veel vliegroest op :sob:)

Dus, ik heb ook maar Iron X gekocht en hoe werk ik hier het beste mee?
Heb wel 3 weken gelden mijn wagen, gekleid, poliert, gewaxed.. dus zou jammer zijn die stappen te overdoen.
Ben wel niet van plan de volledig wagen te met Iron X te behandelen. Alleen de ergste stukken.
Wat is de beste werkwijze hiervoor?

Vraagje 2:
Ik heb nogal rare (teer?)vlekken op mijn motorkap (Die 2 maand geleden herspoten is!)
Hoe krijg je die eraf? Ook Iron X?
 
Beste is om de iron-x met een paar keer sprayen op de motorkap te spuiten en dan uitsmeren met bijvoorbeeld een geel applicator padje zodat je het overal hebt zitten.

Iron-X werkt niet tegen teer. Daar heb je een teer verwijderaar voor nodig (Valet Pro bijvoorbeeld) en anders moet je het proberen weg te kleien.

Geniaal trouwens die evil pedobear sticker :D
 
mijn ervaring is dat iron x het beste werkt op een NAT oppervlak. Het water verspreid de vloeistof op het oppervlak heen waardoor het niet zo is dat perse het gehele oppervlak perfect in gesprayed moet zijn om te werken. Ter indicatie , ik heb een halve liter verbruikt op een vw t5 die gigantisch onder de vliegroest zat...
 
Ik zou Ironx niet inwerken met een padje, wellicht schuur je dan toch nog wat ijzerdeeltjes over de lak, en dat zou ik niet willen.

Aanbrengen op een nat opp. verdeelt idd wel wat beter, maar zo word je vloeistof wel verdund, en de werking wellicht dus ook minder "sterk" omdat eigenlijk je product verdund word.
 
wqerking word er niet minder om hoor. als je op een nat oppervlak werkt. Ik ben bezig met een klus van 18 bedrijfswagens en om het kleien te vergemakkelijk doe ik na het wassen de bus afspoelen en daarna geheel in de ironx zetten. Kijk maar naar onderstaande foto
IMAG0100.jpg
 
Wat een super product! Heb het gedaan op een deur en een achtervleugel (die hebben altijd het ergste vliegroest hoe komt dat? :s)
En de meeste zijn weg! Maar ik zag wel als ik het herhaalde er nog meer weg ging.
Is het zo dat je het soms een paar x moet spuiten op de wagen, of is het gewoon langer laten 'inwerken'?
Heb gemerkt dat het voor de velgen ook een goed product is!
 
Welkom Lorenz, je hebt een bijzondere lettercombinatie in je kenteken (voor Nederlanders dan toch)
Succes met je Iron-X de tips zijn voor mij al gegeven.
 
ik heb het op die bussen 10 minuten in laten werken, deze stonden wel in een heel grote garage, maar dt ging perfect.