• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ironie ten top: Gekeyed dag na Dap workshop III

djowel

Detailing rookie
27 apr 2009
22
0
Dus, bij mij is de nachtmerrie ook werkelijkheid geworden.
Na een leuk dagje dappen met de heren van CC en enkele collega poestsers,
ontdekte ik maandag morgen 2 aardige krassen op mn vers gepoetste bolide. ]-0

Geen getuigen, geen dader (zoals gewoonlijk).

Zie hier de schade: Linker zijpaneel voor en op de kofferklep.

DSC_0087.jpg

DSC_0086.jpg


DSC_0096.jpg


DSC_0088.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0096-1.jpg


Ze zijn redelijk diep. Maar nog niet door de grondlaag heen.

Zijn deze krassen er uit te dappen/wetsanden. Zo ja, wat zou eem juiste procedure moeten zijn?
Of raden jullie me aan, toch maar even een afspraak te maken met een spuiter.

Gr. Joel
 
Het lijkt wel steeds vaker voor te komen dat auto's gekeyed worden ]-0
 
Klote klappers zeg.... echt kut voor je man, hoop dat iemand nog iets gezien heeft maar dat zal wel niet.
 
Dat is echt "Heavy Balls" (zwaar kl****) voor je Djowel.
Zit je zondag nog op een klein plekje te zweten om hem knap en fris te houden en dan doen zo'n onverlaat zoiets.
Ik denk dat je naar de spuiter moet, zo te zien zijn ze behoorlijk diep.
greetz
 
Dennis,

Kan jij misschien jouw meester expertise over deze zaak laten schijnen...

Wat adviseer je: over laten spuiten, met de dap proberen of eerst wetsanden(kheb er geen ervaring mee) en daarna afdappen?
 
Zonde zeg! :(

Ik neem aan dat je de kras duidelijk met je nagel kunt voelen? Ik vermoed dat dappen niet gaat lukken, daarvoor lijkt me de kras te diep. Ben je ervoor verzekerd?
 
Oef !! Diepe shit inderdaad. Als t echt met een scherp voorwerp is gedaan dan denk ik dat het er met de DAP niet helemaal uit gaat.

´t lijkt wel alsof je tegenwoordig niks moois meer mag bezitten...
 
Dat is goed klote.

Maak even een afspraak met ons, dan kijken wij of het te sanden valt. En wellicht proberen we het meteen voor je. Als ze te diep zijn dan kunnen we proberen de kras te vullen met een lakstift van de kleur van je auto, daarna sanden en polijsten.

We helpen je er graag mee.
 
Tim,
bedankt voor het aanbod.

Ik ga eerst even checken bij mijn verzekering of dit gedekt is(all-in), mocht het nodig zijn om hem toch over te spuiten.
Ik zal waarschijnlijk volgende week even langs komen.

Joel
 
@djowel: Zwaar balen zeg! Zal wel overspuiten worden. Aanbod van Tim is misschien wel beter, want met overspuiten loop je snel de kans dat er structuurverschil zit tussen de verschillende carosseriedelen door sinaasappeleffect. Ze waaieren waarschijnlijk uit naar een deel ernaast. Mijn GTI was 6 weken na aflevering al aan de beurt. Niet gekeyed, maar de krantenjonegn die zijn fiets er tegenaan liet kletteren om 06:30u. Maar mooi niet toegeven natuurlijk. Is redelijk overgespoten, maar toch overspray op de deurklinken, niet helemaal strakke panelen plus het niet goed terugplaatsen van de binnenbekleding. Mijn voorkeur zou uitgaan naar spotreparatie of wetsanden.
 
Opnieuw een mooie auto die moedwillig beschadigd werd, pure jaloezie dit ! }:)w

Het valt toch op dat het elke keer auto's zijn die goed verzorgd worden en mooi staan te glanzen, wellicht springt dit in het oog van losers die zelf met een wrak rijden of geen auto hebben.
Onze oudste zoon zijn Focus is 2 maand terug rondom bekrast geworden,zelfs de voorruit en 2 zijruiten moesten eraan geloven !
Moet compleet overgespoten worden en nieuwe ruiten erin !

Dure grap ,vooral dat de verzekering dit niet dekt !
 
Is gewoon allemaal afgunst van mensen die dit doen.}:)w }:)w }:)w Bij zulke mensen moet je even hetzelfde doen maar dan met een mes in hun smoel. Sorry dat ik dit zegt maar word steeds gekker in deze land. Als ik zo iemand het bij mij auto ziet doen of iemand anders zijn auto ga ik echt flink tekeer met diegene viezeriken maar ja dat is het probleem je ziet ze nooit


PS hoop dat het goedkomt met de car

GR
 
VroemGTI zei:
@djowel: Zwaar balen zeg! Zal wel overspuiten worden. Aanbod van Tim is misschien wel beter, want met overspuiten loop je snel de kans dat er structuurverschil zit tussen de verschillende carosseriedelen door sinaasappeleffect. Ze waaieren waarschijnlijk uit naar een deel ernaast. Mijn GTI was 6 weken na aflevering al aan de beurt. Niet gekeyed, maar de krantenjonegn die zijn fiets er tegenaan liet kletteren om 06:30u. Maar mooi niet toegeven natuurlijk. Is redelijk overgespoten, maar toch overspray op de deurklinken, niet helemaal strakke panelen plus het niet goed terugplaatsen van de binnenbekleding. Mijn voorkeur zou uitgaan naar spotreparatie of wetsanden.


Ik haak even in, als een deel van een auto uitgespoten wordt is dat puur met de basislak (de kleur) om evt kleurverschillen te laten verlopen zodat het niet te zien is, vervolgens wordt het gehele deel afgelakt in de blanke lak, dus het zou onzichtbaar moeten zijn als de spuiter weet wat ie doet. Het zou evt kunnen zijn dat ze bij jou een spotrepair gedaan hebben dan spuiten ze wel plaatselijk blanke lak met over de nevelzone een verdunner zodat het uitvloeit, dit kan later weggepolijst/gepoetst worden. Hoe dan ook als ik zo hoor wat er mis is heb je met prutsers te maken gehad en kan je dat gewoon over laten doen.
 
Mijn god nog een auto verneu*t. Als je all-risc bent komt het wel goed. Misschien wat terugval in treden of je hebt een no-claim beschermer. Waarborgfonds werkt alleen bij schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig of een onverzekerde bestuurder. Er zitten heel wat haken en ogen aan een waarborgfondsclaim.
Ik hoop voor je dat het goed komt. Ik zelf zit nog steeds in het zelfde schuitje helaas. Wacht op de spuiter. Tot hij tijd voor mijn auto heeft.

gr bb
 
Het is toch wel van de gekken. Mijn vorige auto hebben ze al eens bekrast en dat terwijl ik in een rustige en nette buurt woon. Inmiddels heb ik een andere auto, maar het scheelde me wel wat honderden euros om in te ruilen (en als ik het de verzekering zou laten opknappen, dan moest ik daarna meer verzekering betalen). Waarom die lui dat doen is mij een raadsel. Volgens mij gebeurt zoiets na het stappen of gewoon uit baldadigheid. Tegenwoordig zet ik mijn auto zo vaak als mogelijk op de oprit (als die van mijn man in de garage staat).