• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IronX soapgel aanbrengen

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
36
Vandaag mijn Cuore weer eens goed gewassen en voorzien van een laagje Natty's.
Natuurlijk kon ik het niet laten om na het goed schoonmaken van de velgen hierop de IronX (spray) te gebruiken.
Wat een spul zeg! Kwam een zooi af, niet normaal!

Volgende keer worden ze een tweede keer gedaan, had er nu geen tijd voor.
Ik heb ook de soapgel.
Op de verpakking staat dat je deze niet mag toevoegen aan een emmer water maar moet inwerken met een (letterlijk vertaalt) spons.
De soapgel gaat met name gebruikt worden voor het onderhoud van mijn velgen.
Hoe kan ik dit nu het beste doen?

Kortom: hoe kan ik de gel het beste aanbrengen en wat is de beste manier wanneer ik er bijvoorbeeld ook de lak mee wil doen?
Zit zelf te denken om aan te schaffen voor de velgen:
Dodo finger mitts

Ik heb een CC detailbrush dus daarmee valt het spul ook goed in te werken, met de Mothers Wheelbrush pas ik namelijk net niet tussen de spaken:confused:
Wellicht is een goedkope lamswollen washmitt een idee om die nat te maken, te voorzien van de gel en me dan uit te leven op de velgen.
Waarna ik met de EZ mini brush goed langs de spaken kan, met de fingermitts overal achter.

Misschien heeft iemand al ervaring met de soapgel.
Ik weet niet goed hoe ik het het beste kan aanbrengen op de lak, ik denk gewoon met een lamswollen mitt.
 
De soapgel heeft de eigenschap zoals de naam zegt, een beetje als handzeep
De fingermitts zijn misschien ze gek nog niet, maar of ze niet teveel vuil opnemen is nog een vraag
Ik zou zelf eerder een MF sponsje nemen.

Voor de velgen is een kwast een optie, maar de detailborstel die je voorstelt ook
Of een MF handschoen, erg makkelijk met een elastiek rond de pols

Kortom, volg je gevoel, ik denk dat jou dat wel gaat lukken.

Hans
 
Om even terug te komen in dit topic..
Ik heb zelf ook de soapgel gekocht en nu op 2 auto's gebruikt ( de lak) maar ik zie niks rood/paars van de auto afkomen :|.
Had ook nog de normale Iron X staan en beetje op de auto gespoten en het werd gelijk rood.
om even indruk te geven van hoe ik de auto was :).
Ging bij allebei de auto's om full detail buitenkant.
Heb wel in de zon gewerkt!

1: Inspuiten met hogedruk Super Snow Foam (auto droog)
2: Afspoelen met water.
3: Wassen met 2 emmer methode en shampoo (Smartwax shampoo).
4: Afspoelen met water
5: Natte 'spons' gepakt en wat druppels Soap Gel op de 'spons' gedaan (ook redelijk wat erop gedaan maakt geen verschil)
6: Natte 'spons' over de auto gewreven auto was al beetje opgedroogd van de zon (2x omdat ik niks zag verkleuren)
7: Afspoelen met water na 5 minuten en auto bijna droog was van de zon

daarna kleien en er kwam me een vuiligheid vanaf hoewel dat normaal na ironX niet zo veel meer zo moeten zijn als ik de show-offs lees :-b

En ik zag niks verkleuren op de auto nadat ik de soap gel aangebracht heb en ook niet met het afspoelen met water.
Doe ik iets fout met het wassen met het gebruik van de soap gel??

Ik heb begrepen dat de soap gel niet zo 'aggresief' werkt als de normale iron X maar het zo wel rood/paars moeten worden na vervuiling.
owja en de ene auto was een BMW met 140.000 km erop dus die zou wel rood/paars moeten kleuren :grinning:
 
Wellicht te snel met afspuiten / afnemen ?
Denk dat je het toch wel even zijn werk moet laten doen, zeker t.o.v. de spray-versie daar ie de zéér milde variant is
 
mk-us zei:
Wellicht te snel met afspuiten / afnemen ?
Denk dat je het toch wel even zijn werk moet laten doen, zeker t.o.v. de spray-versie daar ie de zéér milde variant is

Oke ga ik dat even een keer proberen :)^.
Is begon af te spuiten omdat de auto al aan het opdrogen was van de zon en waarschijnlijk kon dan de Iron X ook niet meer zijn werk doen.
Probeer volgende keer als er weinig zon is even opnieuw
Thx :grinning: