• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit (een gekraakte achterbumper) te verhelpen / maskeren?

Rapido

Detailing rookie
4 jun 2009
28
0
De vorige eigenaar is denk ik ooit eens achteruit ergens tegenaan gereden met als gevolg dat de lak "gekraakt" is ;

Ixuswindows7207.webp

Deze schade valt met het blote oog niet echt op, maar ik irriteer me eraan, de "kraak " loopt nog een stukje verder omhoog richting hoek van de bumper.
Zal nog wel even een foto schieten van het geheel.

Is dit nog te redden of is overspuiten het enige alternatief?

Spotrepair! Er zit een bedrijfje in Enschede (zoek het niet om de hoek) dat prima werk verricht, hebben op mijn auto ook diverse malen keys verwijderd en je ziet er niets meer van!

Ik heb nog wel ergens een kaartje liggen op het werk, dus als je wil, kan ik wel een nummertje opzoeken. PM maar (kom van het 147forum) dus hang hier nog niet dagelijks rond hehe...
Maar foto-tje mailen naar hun, volgende dag bellen en ze kunnen je wel vertellen of ze een handje kunnen helpen :)

Lakstift en dan met zo'n langka-geval, en daarna met de DAP het geheel weer netjes gelijktrekken ( wel tijd voor nemen ) moet toch ook een aardige oplossing zijn?

Nee is niets meer aan te doen, behalve kaal schuren en opnieuw spuiten of dus spot repair.
De lak is volledig door gebarsten (in 95% van de gevallen toch) en dan zit er niets anders op dan schuren en spuiten.

Heb het zelf al meermaals meegemaakt op mijn eigen auto dat er een kl******* ]-0 }:)w tegen reed en net het zelfde had.

Had ooit geprobeerd met vernis is een lakstift de barsten tevullen dan opnieuw te wetsanden en te polijsten, het maskeerd iets beter (hangt af van welke hoek en richting je erop kijkt) maar het bleef zichtbaar.

Ik heb zelf ook 2 van dit soort plekken op de achterbumper. Maar ik ben bang dat spotrepair niet voldoende zou zijn.

Er is namelijk een kans dat er ook een scheur in het materiaal zelf zit, als je er later weer eens iets te hard tegen aan komt, springt de lak er dan niet gelijk weer af?

Als je een goede spotrepairder hebt met verstand van zaken zal het er niet zomaar afspringen.