• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit een prima starterspakket?

onnaj

Detailing addict
6 nov 2016
24
60
43
Hoi,

Ik heb een mooie gebruikte auto gekocht en deze wil ik zelf gaan polijsten en waxen met de hand.

Nu heb ik een heel leuk pakket gezien bij Carclean.com van mothers en vraag af of dit een mooie beginners set is? https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit_100861

Wat heb ik nog meer nodig? Ik dacht zelf aan microfibre doeken, een polish pad en spray voor de klei en een uitgerust lichaam :)

Ik heb al eerder een auto gepolijst en in de wax gezet en was hier zeer tevreden over, alleen de wax was er vrij snel van af.

Hiervoor had ik gebruikt:
1) Sonax shampoo
2) gt40 scratch remover
3) nigrin politie
4) turtle metallic wax

Ik was echt zeer tevreden over het resultaat. Ik had één hele grote kras die door de vorige eigenaar was bijgewerkt, een schaafplek en verschillende wat diepere en ondiepere krassen. De diepere krassen had ik opgevuld met een lakstift.

Vervolgens ben ik met de scratch remover aan de gang gegaan rondom de hele diepe kras en de andere krassen.
Dit was de eerste keer dat ik dit deed en schrok want de lak werd op die plekken helemaal dof!
Toen besloten om de hele auto te polijsten en dat heb ik gedaan met die Nigrin Politur en die beviel ontzettend goed.
Toen voor de volledigheid hem nog helemaal in de wax gezet en ik durf te zeggen dat de auto €400 meer waard was. Het was van een Belgische auto met veel gebruikerssporen en nette auto geworden met een klein beetje gebruikerssporen. Jammer dat ik geen foto's van voor en na heb gemaakt toen.

Liefst had ik die Nigrin opnieuw besteld, maar aangezien ze de producten hebben veranderd weet ik niet exact meer welke ik moet hebben.

Ik denk dat ik voor een euro of wat meer dan met die Mothers een leuke set heb waarmee ik mijn huidige auto kan doen, die voor de verkoop is maar ook de auto van mijn vriendin, die al flink wat gebruikerssporen heeft en dan hopelijk nog wat over houd voor een 3e auto :)

Als jullie denken dat ik met het Mothers pakket een prima aankoop doe hoor ik het graag. Evt aanvullende tips sta ik altijd voor open!
 
Allereerst heb je hier een drietal stappenplannen om je in te lezen....

https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/
https://forum.Carclean.com/threads/nieuwe-en-verbeterde-stappenplannen-dodo-juice.17926/
https://forum.Carclean.com/threads/basis-pakket-voor-de-beginner-stappenplan.17857/

Zelf geen ervaring met Mothers maar ik denk dat het wel goede producten zijn. Er zijn vele merken die allemaal fans hebben ;)

Voor de rest denk ik dat je nodig hebt naast de Mothers Systeem :
2 emmers
1 grit guard (spoel emmer)
Washandschoenen (Carrosserie: Incredimitt, Velgen: Incrediflair)
Velgen Reiniger (Ferrous Dueller of Non-Ferro)
Doeken (DJ Basics of Bling of Monello Peluche ...)
Pads (Monello heeft erg goede)
Bandendressing / Kunststofdressing (Basics of Bling)
All Purpose Cleaner (Total Wipe Out)
Glasreiniger en Glasdoek (Clearly Menthol en Mint Merkin)

Greetings from mr. D. Juice
 
Nou dat helpt me zeker op weg!

Voor de wielen, interieur en zo heb ik volgens mij vrijwel alles maar voor de rest vd buitenkant wil ik nu wel iets beter spul als de turtle, dus ga maar eens een bestelling plaatsen :)

Moet ik nog even op zoek naar een afsluitbare emmer, ik was de auto altijd in een wasbox. Gebruikte hiervoor altijd één emmer...oops! ;)

Verder spuit ik de auto altijd af met gedemineraliseerd water, dan heb ik alvast geen vlekken bij thuis komst.

Het is wel heel veel info en veel werk allemaal maar zullen binnenkort eens een poging gaan wagen!

Thanks
 
Goed inlezen en je komt een heel eind.
En producten moet je gewoon proberen wat de één een fijn product vindt
Is voor de ander misschien helemaal niets.
Dus gewoon proberen want bij carclean heb je allemaal top producten.