• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit hars of teer? )Of een kleine meteoriet?)

ThumbtackCleaner

Detailing addict
25 mei 2020
25
55
Ik vond een kwak midden op het dak. Maar wat is het? Hars of teer?
(lichte vlek op foto 2 is vocht van mijn handafdruk)

Om het weg te halen overweeg ik Gyeon Iron & Tar Kit te kopen (zodat ik het ook voor de velgen kan gebruiken). Zou dit middel het weg kunnen krijgen? Of moet ik aan de slag met polijstmiddelen (wat ik nog nooit heb gedaan)?

13DFB9E8-F125-4AC3-B353-34ACF5420F6C.jpeg
CC651993-DB47-4A93-AFB4-F2930FE8CE3F.jpeg
 
Leg de keukenrol nog niet weg, lijkt me teer, altijd moeilijk te zeggen op een foto. Teerverijderaar op een opgevouwen keukenrol papier sprenkelen en op de teer leggen en laten inwerken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Lijkt veel op wat ik had op mijn dak had, al oogt deze nog iets meer vers (natter) dan bij mij:
20200503_201654.jpg
Het is bij mij er af gegaan met Valet Pro citrus tar & glue, maar bottomline is dus proberen aan te vallen met een dergelijk product. Ik adviseer echter iets meer geduld dan wat ik heb toegepast en het dus inderdaad in laten werken middels een gedrenkt keukenpapiertje er op en dan herhalen, herhalen, herhalen.
 
Het lijkt dik genoeg om er iets af te kunnen krabben
Dan kan je controleren of het ergens naar ruikt

Heb je kneedgum of Playdoh, dan maak je een rups en leg je die er omheen
In dat kuiltje kan je dan wat product doen om te weken
Voor hars helpt ook bier
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Heb je kneedgum of Playdoh, dan maak je een rups en leg je die er omheen
In dat kuiltje kan je dan wat product doen om te weken
Wauw, dikke tip, nooit aan gedacht! De knutselkast stikt van dat spul hier. Ik ga dat bij de volgende was eens proberen op dat stuk asfalt in mijn velg!
 
Ik ga het setje van Gyeon maar eens bestellen om te kijken of dat de oplossing is. En de bierproef lijkt mij ook een leuke. Als het niet effectief is dan weet ik voor de rest van de fles wel een bestemming. :rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Kees-sw
Leg de keukenrol nog niet weg, lijkt me teer, altijd moeilijk te zeggen op een foto. Teerverijderaar op een opgevouwen keukenrol papier sprenkelen en op de teer leggen en laten inwerken.

Goede tip! Ik heb de Gyeon Q2M Tar zojuist gebruikt op een stukje keukenrol. Twee keer een paar minuten laten inwerken en de hars is weg. Wel is de lak door de hars aangetast maar dat is niet op te lossen op deze manier (iemand tips?).
 
  • Leuk
Reactions: Brad en RoCo
Ik adviseer altijd voorzichtig met het puntje van je tong eerst te proeven wat het is voordat je er iets anders opsmeert
 
  • Grappig
Reactions: Boszna