• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

is nxt tech wax veilig voor rubber en kunstof zoals bumper

ik denk dat ze iets wit zullen uitslaan. Een topwax zoals Dodo Supernatural zal dit waarschijnlijk niet doen.
 
als ik me niet vergis is dit een syntetische wax en die zal dus zeer waarschijnlijk wit uitslaan. Als je vlug bent kan je proberen schoon te maken een apc of wat ik wel eens gelezen hebt met pindakaas :D
 
Ondanks dat sommige produkten niet wit uit zullen slaan adviseer ik altijd om het niet op ongespoten kunstof te gebruiken en mocht je het raken, haal het er gelijk af.
Ik neem altijd het zekere voor het onzekere.
 
uit mijn eigen ervaring weet ik dat het op rubbers van een golf 3 en op een seat leon niet wit uitslaat, maar ik poets het spul wel gelijk op tot het glimt, het blijft echter niet zo heel lang zitten, is gewoon een kwestie van proberen, maar wel op eigen risico natuurlijk, witte uitslag kun je wel wegkrijgen, met apc en een tandenborstel.
 
Ik heb zelf in het verleden ook wel eens NXT over verschillende plastic delen (dakreling, stootstrips e.d.) aangebracht, omdat ik dacht dat dat zonder problemen kon. In eerste instantie leverde dit ook geen enkel probleem op, tot de waxlaag na een week of 4 wat minder begon te worden. Ineens begonnen bepaalde stukken wit uit te slaan en deze aanslag was ook bijzonder moeilijk te verwijderen. Ik heb zelf het idee dat het van het soort plastic afhangt (de ene soort is iets zachter dan de andere), want niet alles sloeg wit uit. Waarschijnlijk dringen (bepaalde bestanddelen) van de wax in de poriën van het plastic, waardoor het geheel heel lastig schoon te krijgen is.

Sindsdien vermijd ik alle ongespoten plastic (en rubber) delen bij het waxen (en als ik een keer uitschiet verwijder ik het gelijk). Voor je trims zijn weer hele andere producten, die beter werken dan NXT (of welke wax dan ook), zoals Poorboys World Trim Restorer :heart_eyes:
 
Nxt (1.0) is in mijn ervaring erg verraderlijk op kunstof (bmw stootlijsten iig): in eerste instantie lijkt het niets te doen (en valt het je dus ook niet op), maar na de volgende wasbeurt blijkt het sterk wit uit te slaan - en is bijna niet meer te verwijderen... :-&

Opletten dus! 8o

Wat voor mij overigens goed (preventief) werkt is je trim "in te vetten" met een dressing voordat je gaat waxen.
 
Heb ook die sysntetic ice polishing wax van turtle wax gezien, waarvan ze zeggen dat dit geen kwaad kan voor rubber of plastic

Wat zijn de meningen over dit produkt ?
 
Wil je het echt weten?
In vergelijking met andere waxen is het naar mijn mening niet echt veel soeps. Het houdt niet echt lang.
 
Mbt de TW Ice ben ik het met Stimpy eens: het stelt niet veel voor. Ik heb het vroeger ook gebruikt, maar het heeft één positief punt: het laat geen witte vlekken achter op ongespoten kunststof. Voor de rest; one way ticket naar de vuilnisbak.