• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is vrieskou nadelig voor een glas sealant?

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
715
190
Hallo,


Het is nog niet aan de orde, maar weet iemand of vrieskou nadelig is voor een glas sealant?
Ik vraag me namelijk af als de ramen bevroren zijn en met een ruitenkrabber schoongekrabd worden of dat een nadelig effect heeft op het behoud van een sealant.
 
Krabben is al anders als er een bescherming op zit
Het ijs laat makkelijker los

Aan de andere kant, als je hard gaat staan duwen gaat alles aan de kant
Dan zie ik het verschil met polijsten niet ...
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Aflopen tijd toen het zo koud was, merkte ik wel het verschil tussen behandelde en niet behandelde ramen.

Mijn ramen hebben de Turtle Wax Clearvue Rain Kleer erop zitten en de ramen van mevrouw nicknameless haar auto niets.

Daar waar ik op de ramen van de Yaris flink moest hakken om deze enigzins ijsvrij te krijgen, kreeg ik de ramen met de Turtle met een trekkertje schoon. Het ijs zat er ook minder hard op vast gevroren.

Raam van de Corolla, behandeld. Er lag een laagje waterig ijs op, terwijl de ramen van de Yaris stijf bevroren waren.


Dus een beschermdend product voor de ramen heeft weldegelijk toegevoegde waarde.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Uh, wat bedoel je precies?o_O

Ik bedoel dat je een glasbescherming kan verwijderen door te polijsten
Reken maar van yes dat die bescherming ook aangetast wordt als je er op gaat staan harken met een ijskrabber

Zoals je ziet in het filmpje, beschermd > makkelijker schoon

Voor de paar euro die het kost spuit ik een bevroren ruit eerst in met defroster
Daarna een rubber wissertje en klaar is tie
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en mk-us
De laatste twee zijn vele malen duurzamer. Turtle Wax blijft een paar maanden leuk, en daarna is het wel klaar. Ik heb geen ervaring met Gyeon View, maar die van Nanolex zit nu al 24 maanden op mijn zijruiten zonder dat de werking noemenswaardig is verminderd. De voor- en achterruit heb ik na 15 maanden opnieuw gecoat, omdat de werking daar wel wat minder werd.
 
@Jansen
De zijruiten krijgen minder te verduren dan bijvoorbeeld de voorruit hè, dan is het logisch dat de bescherming daarop beter en dus langer is.

Ik gebruik ook de autoglym De-Icer en heb niet gemerkt dat de Turtle Wax Clearvue Rain Kleer aangetast is terwijl de De-Icer een Ph waarde van 11 heeft :scream:

Beading en sheeting was nog prima aanwezig zelfs.
Overigens zal het me aan m'n reet roesten of de de-icer de raam bescherming aantast, hecht meer waarde aan een goed en ijsvrij zicht.

Zelf heb ik geen ervaring met de Nanolex, wel met de Gyeon. Over de laatste kan ik kort zijn: top spulletje.
 
Ik gebruik de Rain-X Clear Vue, en na een keer of 3-4 ramen krabben, is de werking vrijwel verdwenen, en moet je het opnieuw aanbrengen. Verder merk ik wel dat de ramen veel makkelijker schoon te krijgen zijn zoals @nicknameless ook aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik de nanolex tot volle tevredenheid. Ruim 7500 km verder en doet zn werk nog steeds perfect. 5 maand geleden aangebracht.
 
Bij mij hielden de TW Rain Kleer en de Rain X het nooit langer uit dan twee, drie weken (op de voorruit). IJs hecht er wel minder op, geen idee wat een ijskrabber doet voor de standtijd. Ik zo graag nog eens de Gyeon View of Nanolex Ultra Glass Sealant willen proberen, lijkt mij heerlijk vrij zicht op te leveren.