• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

It's magic: ingebrande (plakband) resten laten verdwijnen

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
463
135
Toen ik klaar was met de BMW van @Jenny2 heb ik ook nog even naar de oude BMW 5 touring van haar partner gekeken. Hij had een deel van de auto afgeplakt met plakband en dat had ongeveer een maand op de lak van een van de portieren gezeten. Daardoor waren er vlekken achtergebleven die in de lak ingebrand leken te zijn. Of ik daar iets mee kon?

In eerste instantie met APC deed niets, daarna tar&glue remover deed ook niets, toen een waterspot remover ook niets. Daarna gepolijst met een microfiber pad en een medium compound, daardoor verdwenen de waskrassen die er omheen zaten wel maar het deed wederom helemaal niets met de plakband resten. Het zat dus echt in de lak. Ik was eigenlijk van plan om het al op te geven toen ik me herinnerde dat ik wel eens had gezien dat iemand met een heatgun ingebrande vogelpoep resten deed verdwijnen. Zo gezegd... zodra ik de heatgun voorzichtig over de plekken heen en weer liet gaan zag ik de vlekken in het niets verdwijnen! Helaas heb ik alleen een foto achteraf gemaakt en daar valt niets meer aan te zien...

Dus: last van ingebrande vlekken in de lak, probeer eens (voorzichtig) een heatgun! Zie ook dit filmpje, waar ik het van heb.
 
Oké, dat zou heel mooi zijn.
Ik kom ook regelmatig dat probleem tegen,
ook maar eens die methode proberen dan.
 
@Dirk Post: het is nu bijna anderhalve week geleden dat @GuidoA dit formidabele kunstje vertoonde en er is niks meer van de vlekken te zien, alsof ze er nooit geweest zijn.
Het was echt magisch: het verdween zo snel en zonder moeite!