• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

J3roen & Audi TT / Volvo s70 / wat motoren

j3roen

Detailing addict
24 mei 2012
93
52
Hallo! eerste post hier in het forum :)

Vorige week mjn audi TT aan de buitenkant laten opknappen door een lokale detailer. Fantastisch mooi geworden.

Nu vind ik het zelf ook erg leuk om te doen (wanneer ik er tijd voor heb), dus ga ik denk een starters setje samen stellen / aanschaffen en de Volvo onder handen nemen.

Mijn eerste klusje zal echter de motorruimte van de TT zijn. Ik zou het inlaatspruitstuk en het gasklephuis weer als nieuw willen krijgen. Alle tips daarvoor zijn welkom? Wat moet ik aanschaffen (gereedschap?), schoonmaakspul etc.

inlaat.webp

Van harte welkom hier!
Zou graag je vraag willen beantwoorden, maar ik ga dat toch echt overlaten aan de werkelijke ervaringsdeskundigen ;)

Plastics zien er in ieder geval mooi gevoed uit.

En Alubright De-oxidiser kan ik alleen maar aanraden!! Je kunt hem hierna sealen met Jet Laq

En btw "wat motoren"??????}:)w

Thanks allen! :) Ik ga het aanschaffen, inclusief de sealer :)

@DolomiteGreyTT jij zou hem toch wel moeten kennen ondertussen :P

tt-800-1.webp

tt-800-5.webp

tt-800-3.webp

Geen Gideon en geen A1 hier :) Hoewel mijn vriendin er geen nee tegen zou zeggen toen wij van de week bi de Audi dealer waren ;)

5 cilinders.. I wish! Wat een mooi geluid komt daar uit; ik heb er wel een proefrit in mogen maken.

5 cilinders EN een turbo, dat zou helemaal super zijn.

@jeroen We mogen op dit forum geen bovenstaande teksten quoten dus het gaat nog weleens door de war. Ik bedoelde Paulus de Boskabouter met Gideon. Jouw post is ook bewerkt door een mod, waarschijnlijk omdat je mij quotte.

@PdB, oh jammer, ik wilde je net deze aansmeren: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=213712290 Dolomietgrijs en OEM S-lines :love

Check! Weet ik dat ook weer voor de volgende posts :)
Mooie reklame voor Remco! Jammer dat hij niet volleer is.

Ik heb inmiddels wat spulletjes besteld. Helaas dit weekend te druk, dus waarschijnlijk volgende week aan de slag!

Dat is wel een hele mooie! De VR6 klinkt ook fantastisch, maar voor mij gaat er niets boven een 5 cilinder. Maar ben sinds vanochtend na een tip van mijn neef met iets anders bezig... nu nog mijn vrouw zo ver zien te krijgen.

Kijk, dat biedt perspectief Gideon, erg mooie tt trouwens, ligt alleen wat hoog of lijkt dat maar zo?

Die TT van dolomite is ook erg dik, precies zoals ik hem zou willen, alleen dan graag met baseball interieur... Maar goed, klaag ook niet over mijn huidige wagen hoor...

@emiel: ook al een bekende van de andere fora :)

Als je die van mij wat hoog vindt liggen, dat klopt zeker. Binnenkort komt er een verlaging setje op van Eibach (25mm/25mm). Volgens mij heb jij die er ook op zitten?
Zojuist mijn velgen weggebracht om te laten refurbishen. Worden mat gespoten in een soort van antraciet (audi kleur, weet alleen de kleurcode even niet meer).

Toch twijfel ik nog.. Ik vind jou BBS velgen ook erg mooi.

Edit:

Foto van de kleur:
l8au-800.webp

Dank! :)

Ik ben teruggekomen van het spuiten van de velgen. Inmiddels heb ik een set Nuvolari velgen gekocht.
Wat is een goed middel om de velgen te beschermen tegen weersinvloeden, alsook steenslag e.d.?