• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jaguar MKII

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Vrijdag kreeg ik een telefoontje, of ik tijd had om een Jagaur MK II te doen aangezien hun andere MK II kapot was en niet op tijd gerepareerd kon worden voor een bruiloft.
De auto had een al een aardige tijd in opslag gestaan, dus zaterdag ochtend moest ik hiermee beginnen:

IMG_6801B.webp

IMG_6806B.webp

Als eerst heb ik de auto gewassen met de 2 emmer methode en:

- Dodo Juice Born to be Mild
- Meguiars Wash Mitt
- Meguiars Detailing Swaps (dat was het enige wat tussen de spaken van de velgen kwam :no ).

Vervolgens heb ik de auto gekleid met:

- Dodo Juice Supernatural Klei
- Dodo Juice Born Slippy

Bij deze stap werd duidelijk dat de auto sinds zijn restauratie bijna niet gereden had aangezien zelfs achter de wielkasten geen vuil vandaan kwam.

Daarna heb ik alle rubbers afgeplakt en ben ik na een testspot uitgekomen op Mezzo op een oranje pad. Helaas verwijderde dit niet alle krassen maar ik had geen tijd voor een zwaardere combinatie + afbouwen. Na de mezzo ben ik gefinished met Finale op groen.

Na het polijsten ben ik met de Meguiars Detailing Swaps alle randen langs o.a. de chroom strips nagelopen om polijstresten te verwijderen. Ook ben ik met Trim Restorer alle rubbers nagelopen.

Daarna heb ik Dodo Juice Lime Prime Lite aangebracht met een zwarte pad (ook op het chroom, aangezien dat in het verleden met een verkeerd/ veel te krachtig middel was behandeld was daar niet veel meer aan te reden, en door de Lime Prime Lite glom het in ieder geval weer).

Als laatst heb ik nog Dodo Juice Rainforest Rub aangebracht met het volgende resultaat:

IMG_6846B.webp

IMG_6853B.webp

IMG_6856B.webp

IMG_6859B.webp

Helaas is er (vooral) op de zijkanten niet een echt mooie spiegeling aanwezig, aangezien de auto daar enorm veel last had van een sinaasappelhuidje :( .

Hans , het is niet m`n bedoeling om de bolide te beledigen hoor.Maar het woord "bak" is door mij meer bedoeld als grote wagen;) w^^w

Ondanks de tijd (het gebrek als ik het zo lees) is het een zeer mooi resultaat geworden! Wat een prachtige wagen, als mijn vader dit nog kon zien...

Bedankt allemaal :cool .

@ Paulus: ik had er 2 dagen voor, en door de vele lastige hoekjes die ik met de hand moest doen (toch maar eens een kleinere backingplate en kleinere pads kopen :roll ) was dat nog aardig krap.

Lijkt wel een schuurvondst!! (In de goede zin des woords). Leuk ook dat de auto zo bijzonder vies was.

Jammer dat je niet wat close-ups hebt van deze detail. Auto (bak) is bijzonder mooi om te zien. Het chroom in combinatie met die prachtige kleur doet hem zeer goed. Ziet er nu weer waardig genoeg uit om een bruidspaar te vervoeren.

Nu maar hopen dat de auto het blijft doen...:lol