• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jan stelt zich voor

Janus

Detailing rookie
1 jul 2009
146
0
Hallo,

mijn naam is Jan, ben 20 jaar en kom uit veldhoven (bij Eindhoven) In het dagelijkse leven studeer ik bedrijfseconomie aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Naast een druk schoolleven, bijbaan houd ik me in mijn vrije tijd voornamelijk bezig met het poetsen van mijn auto. Een half jaartje geleden ben ik terecht gekomen op Carclean.com en sindsdien is de hobby steeds meer uit de hand gelopen.
Ik heb onder andere de volgende zaken aangeschaft:
-Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
-Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner
-Meguiars Deep Crystal Polish
-Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta
-Mothers Wax Drying Towel
-Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt
-Carclean.com Daytona Speed Master Wheel Brush
-Poorboys World Deluxe Mega Towel
-Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad
-Poorboys World Trim Restorer

Ik rijd een Opel Corsa 1.4 16v sport uit 1997
Inmiddels heb ik er wat kleine dingen aan veranderd zoals velgen, verlichting en audio en heb ik hem natuurlijk al vaak gepoetst
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ik ben er inmiddels achter dat de NXT en polish niet de meest voor de hand liggende producten zijn voor een lichte auto en dus ben ik wat rond aan het kijken voor iets anders. Suggesties?
http://g.imageshack.us/img200/dscf5719p.jpg/1/
Groetjes Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom Jan!!

wat betreft je vraag over de wax en polish:

Mijns inziens is de step 2 en NXT 2.0 nog niet zo'n slechte combi.
In de 1.0 versie zat een kleine hoeveelheid cleaner, die de zojuist aangebrachte polish weer voor een deel verwijderde, maar naar mijn weten heeft de 2.0 die niet of nauwelijks.

Wel zou je na de NXT nog een goede carnauba wax kunnen aanbrengen, voor nog wat extra glans en bescherming, zoals bijv. de Natty's van Poorboys.

Als je de meguiars spullen op hebt, zou je eens kunnen kijken naar de Poorboys White Diamond (glaze) in plaats van de Meguiars Step 2. Deze ook weer afwerken met een goede wax, zoals de Natty's.
Mooie combinatie op een lichte auto!


Om te polijsten is de Poorboys SSR- serie ook een goede keus. Deze is krachtiger als de Step 1 van Meguiars, en verwijdert/vermindert swirls en krasjes beter.

Succes en veel leesplezier hier!



meuh
 
Hey jan welkom hier,

Uit het zelfde dorp hoor ik.
Kom zelf uit zeels (Toch net iets anders als veldhoven:-" :grinning: )

Veel plezier hiero

gr.dennis
 
@ kootje, bedankt voor de tips... ik had al eerder gehoord dat die white diamond beter is voor lichte lakkleuren!
@ dennis, zeelst is volgens de zilstenaren een apart dorp dacht ik he haha :p
 
Jazeker jan, Zilst ble Zilst
Hurt nie bij Eindhoven of bij veldhoven,^^ :D

Gr.dennis