Het is wel eens tijd dat ik mezelf eens voorstel. Ik ben Jan uit Hasselt (BE). Rij met een Skoda Superb Combi, 2.0 CR TDi 140 PK Elegance. Kleur is Ametyst Purple, binnenkleur Beige. Na wat offertes voor een nieuwe was deze aanbieding van 18.000€ (factuurprijs was 36.000€) voor een tweedehands MY2010 met 64.000km te aanlokkelijk. Wagen heeft nog tot 05/2014 fabrieksgarantie onder het We-Care +2 contract. Ook zaten er winterbanden bij, dakdragers, en een grote bak onderhoudsproducten! (genre "hier heb je 20 aparte busjes van hetzelfde merk, maar met overal eigelijk hetzelfde product in")
Opties;
-17" Velgen Trifid
-Pack Elegance Columbus;
*Park Assist
*Verwarmde voor- en achterzetels
*Zonnewerende gordijntjes achteraan
*Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
*Columbus navigatiesysteem / FW 4120 / V9 Maps / Spraakbesturing / Achteruitrijcamera / Bluetooth met A2DP, WIFI + WLAN
-Volumetrisch en perimetrisch alarm met wegsleepdetectie
-Electrische Kofferklepsluiting
-Sound System
-Afneembare trekhaak
-Cargo Platform Concept (variabele laadbodem)
-Getinte ruiten achteraan
-Chip naar 186Pk / 405Nm
Eerste indruk;
-Luxe, stilte, ruimte
-Best wel wat pittiger dan mijn vorige wagen (Skoda Octavia Combi MY2006 Ambiente 1.9 TDi)
-Lichtopbrengst Xenons met AFS is enorm, de meedraaiende lichtbundels zijn heerlijk!
-Binnenkant lijkt gloednieuw, buitenkant opvallend weinig krasjes, wel een redelijke tik vlak langs de trekhaak en een paaltje langs de nummerplaat vooraan gehad precies. De kleur is bijzonder (tweedehansje dus niet zelf te kiezen) maar je ziet deze kleurstelling niet veel, dus ben er al aan gewend ondertussen. Maar vuil valt best wel op...
Maar eerst wat genieten, en hopelijk veel rustige kilometers zonder zorgen!
Over het detailing gebeuren, mijn vorige wagen (een muisgrijze Octavia) is zowel door de eerste eigenaar als mezelf door de wasstraat gejaagd Omdat de Superb altijd handmatig gewassen is en de lak werkelijk 95% in orde is, leek me dat zonde.
Ik ben ondertussen mijn collectie wat aan het uitbreiden, maar ben al tot hier geraakt;
De auto krijgt zijn wasbeurt met een Nilfisk HD + Autobrite lans, met de Magifoam. Wassen met 2-emmer methode en een Merino Wool Mit. Voor te kleien heb ik Mothers California Gold, IPA is PB Biodegradable, interieur gebruik ik PB Natural Look.
Buitenkant wassen is nog altijd een beetje een "verplichte oefening", al is de foamlans wel leuk om te werken. Maar vooral het interieur hou ik religieus proper. Ik heb dan ook menige sneer ontvangen van mn buren "Poets de lak er niet af Jan!" en "Ik zal de mijne er langs komen zetten dan doet ge die ook maar" - Tot ze het resultaat zien....."Jan, gij kent daar wel iets voor, ik heb X of Y met mijn auto, hou krijg ik dat weg/proper"....typisch! w^^w
Tot slot, hij staat nu winterklaar, in de Collinite 845;
Hoop hier veel te lezen/leren!
Opties;
-17" Velgen Trifid
-Pack Elegance Columbus;
*Park Assist
*Verwarmde voor- en achterzetels
*Zonnewerende gordijntjes achteraan
*Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
*Columbus navigatiesysteem / FW 4120 / V9 Maps / Spraakbesturing / Achteruitrijcamera / Bluetooth met A2DP, WIFI + WLAN
-Volumetrisch en perimetrisch alarm met wegsleepdetectie
-Electrische Kofferklepsluiting
-Sound System
-Afneembare trekhaak
-Cargo Platform Concept (variabele laadbodem)
-Getinte ruiten achteraan
-Chip naar 186Pk / 405Nm
Eerste indruk;
-Luxe, stilte, ruimte
-Best wel wat pittiger dan mijn vorige wagen (Skoda Octavia Combi MY2006 Ambiente 1.9 TDi)
-Lichtopbrengst Xenons met AFS is enorm, de meedraaiende lichtbundels zijn heerlijk!
-Binnenkant lijkt gloednieuw, buitenkant opvallend weinig krasjes, wel een redelijke tik vlak langs de trekhaak en een paaltje langs de nummerplaat vooraan gehad precies. De kleur is bijzonder (tweedehansje dus niet zelf te kiezen) maar je ziet deze kleurstelling niet veel, dus ben er al aan gewend ondertussen. Maar vuil valt best wel op...
Maar eerst wat genieten, en hopelijk veel rustige kilometers zonder zorgen!
Over het detailing gebeuren, mijn vorige wagen (een muisgrijze Octavia) is zowel door de eerste eigenaar als mezelf door de wasstraat gejaagd Omdat de Superb altijd handmatig gewassen is en de lak werkelijk 95% in orde is, leek me dat zonde.
Ik ben ondertussen mijn collectie wat aan het uitbreiden, maar ben al tot hier geraakt;
De auto krijgt zijn wasbeurt met een Nilfisk HD + Autobrite lans, met de Magifoam. Wassen met 2-emmer methode en een Merino Wool Mit. Voor te kleien heb ik Mothers California Gold, IPA is PB Biodegradable, interieur gebruik ik PB Natural Look.
Buitenkant wassen is nog altijd een beetje een "verplichte oefening", al is de foamlans wel leuk om te werken. Maar vooral het interieur hou ik religieus proper. Ik heb dan ook menige sneer ontvangen van mn buren "Poets de lak er niet af Jan!" en "Ik zal de mijne er langs komen zetten dan doet ge die ook maar" - Tot ze het resultaat zien....."Jan, gij kent daar wel iets voor, ik heb X of Y met mijn auto, hou krijg ik dat weg/proper"....typisch! w^^w
Tot slot, hij staat nu winterklaar, in de Collinite 845;
Hoop hier veel te lezen/leren!