Een tijdje geleden stond deze Jaquar S-type op het programma.
Ook deze auto was ooit (2007) voorzien van een ‘teflonlaag’ die er volgens mijn vader (eigenaar) nog op zou zitten, ‘de lak voelt nog super glad aan’.
Alhoewel hij zuinig is op zijn oldtimers, gaat deze auto altijd door de krasstraat.
Dus, veel werk
Stappenplan en gebruikte materialen:
• Sponningen met APC 1:4
• Afgespoten
• Agressieve velgenreiniger (Cartec)
• Gewassen (uiteraard 2em) ook met Cartec shampoo
• Velgen ingespoten met Iron X
• Kleien met Mothers Gold clay bar
• Polijst stap 1 (na testspot) Mezzo – Groen
• Polijst stap 2 Finale – wit
• Black hole
• EXP
• Dodo Juice - Rainforest Rub soft wax
• Kunststof Black WOW
• Velgen met Poorboys World - Wheel Sealant
Totaal 20 uur, verdeeld over 3 dagen. Interieur volgt een andere keer, daar zit ook wel iets werk aan.
Zo haalde ik de auto op: lekker vies (ik ging hem immers toch schoonmaken
):
Velgen die ‘bloeden’ (blijft een apart gezicht):
Vervolgens de auto gewassen, daarna was er iets meer glans:
Daarna kleien:
De auto was redelijk schoon, maar dit kwam eraf van de dorpels!:
En dan maar eens de ‘schade’ opnemen.
Zo zag de hele auto eruit:
Aangevuld met enkele van deze:
Auto ingepakt en klaar om te beginnen:
En nu merk ik dat ik veel te weinig foto’s heb genomen van de polijststappen ;(
Het polijsten heb ik grotendeels gedaan met Mezzo op groen, alleen de echte krassen met Inizio op oranje
Vervolgens Finale op wit en de auto stond er weer stralend bij.
Dan de black hole op en vervolgens de auto in de EXP gezet.
Timer erbij, een uurtje laten zitten en vervolgens uitpoetsen.
Daarna de lak een dag met rust gelaten en voorzien van een laagje Dodo Rainforest:
De velgen die klaar zijn en voorzien van 2 laagjes Wheel sealant:
Reflectiefoto’s van het eindresultaat:
De volgende keer zal ik meer foto’s maken van de tussenstappen.
Deze heb ik nu totaal vergeten, helaas.
Ook deze auto was ooit (2007) voorzien van een ‘teflonlaag’ die er volgens mijn vader (eigenaar) nog op zou zitten, ‘de lak voelt nog super glad aan’.
Alhoewel hij zuinig is op zijn oldtimers, gaat deze auto altijd door de krasstraat.
Dus, veel werk
Stappenplan en gebruikte materialen:
• Sponningen met APC 1:4
• Afgespoten
• Agressieve velgenreiniger (Cartec)
• Gewassen (uiteraard 2em) ook met Cartec shampoo
• Velgen ingespoten met Iron X
• Kleien met Mothers Gold clay bar
• Polijst stap 1 (na testspot) Mezzo – Groen
• Polijst stap 2 Finale – wit
• Black hole
• EXP
• Dodo Juice - Rainforest Rub soft wax
• Kunststof Black WOW
• Velgen met Poorboys World - Wheel Sealant
Totaal 20 uur, verdeeld over 3 dagen. Interieur volgt een andere keer, daar zit ook wel iets werk aan.
Zo haalde ik de auto op: lekker vies (ik ging hem immers toch schoonmaken
Velgen die ‘bloeden’ (blijft een apart gezicht):
Vervolgens de auto gewassen, daarna was er iets meer glans:
Daarna kleien:
De auto was redelijk schoon, maar dit kwam eraf van de dorpels!:
En dan maar eens de ‘schade’ opnemen.
Zo zag de hele auto eruit:
Aangevuld met enkele van deze:
Auto ingepakt en klaar om te beginnen:
En nu merk ik dat ik veel te weinig foto’s heb genomen van de polijststappen ;(
Het polijsten heb ik grotendeels gedaan met Mezzo op groen, alleen de echte krassen met Inizio op oranje
Vervolgens Finale op wit en de auto stond er weer stralend bij.
Dan de black hole op en vervolgens de auto in de EXP gezet.
Timer erbij, een uurtje laten zitten en vervolgens uitpoetsen.
Daarna de lak een dag met rust gelaten en voorzien van een laagje Dodo Rainforest:
De velgen die klaar zijn en voorzien van 2 laagjes Wheel sealant:
Reflectiefoto’s van het eindresultaat:
De volgende keer zal ik meer foto’s maken van de tussenstappen.
Deze heb ik nu totaal vergeten, helaas.