• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

JD: Peugeot 108

Defxs

Detailing addict
1 jun 2013
36
65
Een prima auto net gekocht bij de dealer. Helaas niet goed gepoetst en toch wel redelijk wat swirls.

Met eens basis behandeling is de auto weer fris.

Wat heb ik gedaan:

✔️ Volledige intensieve wasbeurt met Dodo Juice Born to be Mild
✔️ Clay & Wipe met Monello
✔️ Polish step 1 met Scholl S30 Swirl remover
✔️ Finish met Black Hole
✔️ Wax met Extra Gloss Protection
✔️ Interieur volledig gereinigd
 

Bijlagen

  • IMG_0986.jpg
    IMG_0986.jpg
    331,6 KB · Weergaven: 357
  • IMG_0989.jpg
    IMG_0989.jpg
    149,4 KB · Weergaven: 345
  • IMG_0990.jpg
    IMG_0990.jpg
    171,7 KB · Weergaven: 339
  • IMG_0991.jpg
    IMG_0991.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 348
  • IMG_0996.jpg
    IMG_0996.jpg
    194,2 KB · Weergaven: 330
  • IMG_1001.jpg
    IMG_1001.jpg
    196,1 KB · Weergaven: 330
  • IMG_1004.jpg
    IMG_1004.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 373
  • IMG_1008.jpg
    IMG_1008.jpg
    302,2 KB · Weergaven: 372
  • IMG_1009.jpg
    IMG_1009.jpg
    354,3 KB · Weergaven: 348
  • IMG_1010.jpg
    IMG_1010.jpg
    326,9 KB · Weergaven: 330
  • IMG_1013.jpg
    IMG_1013.jpg
    262,8 KB · Weergaven: 375
  • IMG_1018.jpg
    IMG_1018.jpg
    244,8 KB · Weergaven: 356
  • IMG_1019.jpg
    IMG_1019.jpg
    262,8 KB · Weergaven: 364
  • IMG_1020.jpg
    IMG_1020.jpg
    296,3 KB · Weergaven: 307
  • IMG_1022.jpg
    IMG_1022.jpg
    267,9 KB · Weergaven: 316
  • IMG_1026.jpg
    IMG_1026.jpg
    246 KB · Weergaven: 303
Laatst bewerkt:
Foto’s zien er leuk uit, en je bent lekker in de weer. Maar ik denk dat je nog best wat dingen kan opsteken met je een beetje in te lezen op dit forum.

Zie het als positief, maar er zijn ern paar vragen die bij mij naar boven komen als ik je korte verhaaltje lees.

S3 is toch is best stevige compound, was dit echt nodig op deze lak?

Waarom je keuze om een glaze te gebruiken?

En had je niet beter kunnen finishen met een knappe polish?

En waar ik het meest naar benieuwd ben... wat is een wax met extra gloss protection? Want klinkt als een kreet van een wasstraat poster.
 
@Zluytr

Thanks! Maar ik ben geen wasstraat poetser hoor :LOL. Ik heb dit klusje gratis gedaan. Dus ook met zo weinig mogelijk dure middelen.

De S3 is gebruikt om de swirls te verwijderen. Dat was voldoende voor deze auto.

De glaze is gebruikt voor een diepere zwarte kleur. Dat kan prima met Black Hole.

De extra gloss protection is een kreet van AutoGlym :) Dat staat op de verpakking. Eigenlijk is het dus gewoon een vloeibare wax die ongeveer 3 tot 6 maanden blijft zitten.

Weet je zo genoeg?
 
Er wordt iets anders bedoeld met de vragen, laten we even voorop stellen dat ik wil helpen.

De vraag is of je echt deze grove compound nodig had om tot het gewenste resultaat te komen? Gaf S20, S30 niet het gewenste resultaat, of niet geprobeerd?

Een glaze zou eigenlijk niet nodig moeten zijn wanneer je net gepolijst hebt, deze gebruik je om de lak te reinigen en swirls op te vullen. Dus denk dat daar de vraag vandaan komt, waarom een glaze? Of je kan het zo zien, waarom zou je polijsten als je toch een glaze gebruikt?

Scholl S3 en daarna S30 of S40 had in mijn ogen iets logischer geweest.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Niemand noemt je een wasstraat poetser hoor. Maar ik krijg ook niet het high end detailer gevoel als ik je stappen plan lees.

Ik zei overgens wasstraat poster... dat is iets anders ;)

Het advies heeft niks met dure middelen te maken, maar met de product selectie.

Heb eigenlijk weinig aan Vincent toe te voegen.

In de ervaring die ik heb Peugeot lakken is dat deze meestal zeer goed to corrigeren zijn met een medium polish. Soms zelfs nog milder. Nu is elke lak anders, en kan er hardere tussen zitten... maar op het eerste oog lijkt het een wat grove polish.

Overgens is S3 de duurste in de Scholl lijn, dus S17 was nog goed koper geweest ook ;)

S3 geeft vaak op het oog een mooie finish, maar met de juiste belichting zal je zien dat finishen met S3 niet de mooiste finish geeft.

De compound is echt te grof om niet af te werken. De S3 laat ook een waas achter die je (weer met) knap licht goed kan zien. Dit is weer goed te corrigeren met een medium of zelfs een finishing polish. (Ligt aan de hardheid van de lak)

Blackhole is een mooi product, vooral voor de luie detailer of als je met de hand werkt. Het boost de glans en verhuld swirls en dergelijk. Maar als de auto net gepolijst is zouden die swirls toch al niet meer het probleem moeten zijn, en de glans die je van polijsten krijgt is mooier en langduriger.

Zoals ik zei, ik denk dat je van bepaalde mensen hier op het forum nog best iets kan opsteken. Maar dan moet je er wel open voor staan ;)
 
  • Leuk
Reactions: M3fan en VincentK
Ik zie trouwens nu S3 staan. Dit moet natuurlijk S30 zijn. De swirl remover :-(

Sorry!