• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeep Wrangler '93

moto

Detailing chief
18 okt 2008
168
85
Westland
Heb me al eens eerder gemeld in dit forum, maar nu maar eens actie nemen.

Mijn naam is Kees en ik woon in het Westland.

Ben in het bezit van een Zwarte Jeep Wrangler van '93. Ruim 15 jaar oud dus.
Zit al weken hier op dit en andere forums te lezen om te kijken wat de beste aanpak is. Ben zelf al eens aan de gang geweest op een proefstukje met Autoglym SRP. Deed dit met de hand met een zacht oud T-shirt (Tja shame :-d ) Gaf toch al enig resultaat.

Ben redelijk enthousiast geraakt door de resultaten die jullie behalen. Petje af.

Nu wil ik zelf de stoute schoenen aantrekken en ook eens wat producten en een machine bestellen.
Zat te denken aan PoorBoys, maar weet nog niet exact wat ik moet bestellen.

Auto heeft redelijke swirls en krasjes en heb niet echt het idee dat deze van een "detailer" is geweest.
Heb ook niet de illusie dat ik de auto in concourstaat krijg. Hoeft ook niet, maar wil wel resultaat zien.

Ben van plan om in ieder geval te bestellen:

Shampoo
Claybar met spray and wipe.
Doeken

Nu is mijn vraag waarmee te poetsen. Neem ik nou Professional Polish of ibijvoorbeeld SSR2,5 en SSR1

en tenslotte een wax.

Verder ben ik van plan om een machine aan te schaffen.
Weet nog niet of dit een DAP of misschien een rotary wordt.

Hoeft geen High-Tech te zijn. Zal de spullen alleen gebruiken op mijn eigen auto's

Wie helpt me op weg. Wat is een leuke beginnerscollectie ?

Alvast bedankt voor de reactie's

Kees

Kees, ben jij nou een Polish, een cleaner, een compound of een glaze?? Je topic staat op het verkeerde gedeelte maar dat wordt later vandaag wel hersteld door een modje.

Zonder gekheid, leuk dat je je even voorstel op het forum en natuurlijk welkom! Hier vind je een leuke beginnerscollectie. Let wel, dit is wel voor handmatig poetsen. Wil je machinaal zul je enkele kleine veranderingen moeten aanbrengen.
Om te polijsten zou ik eens naar de SSR serie van Poorboys kijken i.c.m. pads van Lake Country. Afhankelijk van de staat van je lak zul je in moeten gaan schatten welke polijstmiddelen je nodig hebt. Wanneer je gaat polijsten begin je met de lichtste combinatie omdat je natuurlijk nooit meer lak weg wilt polijsten dan eigenlijk nodig is.

Succes ermee in ieder geval en als je vragen hebt ben je hier op het forum op de juiste plek! ;)

Topic verplaatst! ;)

Kleine kanttekening voor wat betreft de SRP van Autoglym, is goed spul, maar verbergt de krasjes in plaats van ze te verwijderen, t'is maar even dat je het weet ;)

stimpy68 zei:
Topic verplaatst! ;)

Kleine kanttekening voor wat betreft de SRP van Autoglym, is goed spul, maar verbergt de krasjes in plaats van ze te verwijderen, t'is maar even dat je het weet ;)

Dank voor de adviezen tot zover.

Denk dat ik van de week maar eens langs rij met het barrel bij Carclean.
Kijken of Tim een adviesje m.b.t. aanpak en spullen kan geven. Denk dat dat het beste is.

Zag een topic over een zwarte Firebird met vergelijkbare staat van de lak. Was weer heel mooi geworden. Hoopgevend.
Raak enthousiast hierover. Wil alleen niet de lat niet te hoog leggen voor mezelf.

moto zei:
Raak enthousiast hierover. Wil alleen niet de lat niet te hoog leggen voor mezelf.

Te laat! :lol :lol Eenmaal begonnen, ga je steeds meer dingen zien aan de auto die iedere keer net even wat beter kunnen, etc. Dus de lat gaat vanzelf steeds hoger gelegd worden.

Toch nog even voordat het donker wordt een aantal fotootjes geschoten.

Kijk, oordeel en adviseer. Deze auto is meer dan 15 jaar oud.
Toen ik hem kocht was hij bijna mat en groeide er mos en alg op i.v.m. lang stilstaan
Hardtop kan buiten beschouwing worden gelaten. Die gaat het voorjaar eraf en wordt opnieuw gespoten.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik ben niet bang voor modder op mijn auto.

Kees

Leuke auto! Hij ziet er keurig uit, zeker gezien de leeftijd. Dit is juist een auto die ik nooit zou detailen, hooguit het interieur en af en toe de ramen voor een beetje zicht. M.i. hoort zo'n auto constant onder een dikke laag modder te zitten :lol

Ja, deze auto is zeker leuk. Binnenkort komt er een 4 Inch verhogingsset onder.

Ga er ook weleens de mud mee in, woon ook 200 meter van het strand, dus zand ziet die ook wel eens (en zout, vooral zout). Daarna altijd goed afspuiten en wassen.

Hoeft ook geen echte detail klus te worden, maar wil de lak wel netjes maken/houden en zorgen dat de Jeep nog lang mee gaat.

Zit dus te denken om toch maar een DAP o.i.d. te nemen met eventueel Prof Polish van PW, SSR1 en een goede wax voor conserveren.

Smeer heb nu af en toe in met Autoglym SRP en/of Mer. Hij is in ieder geval een stuk opgeknapt vanaf de dag dat ik hem ophaalde.

Vond ook nog wat foto's van de binnenkant.
Tapijt heb ik verwijderd en gewoon met de tuinslag afgespoten en laten drogen in de tuin. Stoelen ingespoten met water/fijnwasmiddel en weer uitgezogen met de waterzuiger. Zitingen waren echt donkergrijs. Dat is waarschijnlijk de reden dat ze die vieze hoezen eroverheen hadden getrokken. Mooie van een Jeep is dat je deze gewoon van binnen met de tuinslang kan reinigen. Er zitten aan beide zijden een soort stoppen, net zoals in bad :)

Stukje bij beetje doe ik iedere keer iets aan deze auto om hem zowel optisch als technisch te verbeteren.

Binnenzijde toen ik de auto net had opgehaald.

Tapijt na reiniging.

Binnenzijde na reiniging.