• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen Derde stelt zich voor

Jeroen Derde

Detailing addict
3 jun 2013
64
55
44
Ik ben Jeroen Derde 33 jaar uit Rosmalen. Ik ben een redelijke Petrolhead en via een vriend terecht gekomen op dit forum omdat ik meer wilde dan alleen maar mijn auto's wassen.
Afgelopen zaterdag de DAP cursus gedaan bij Carclean en er ook meteen eentje aangeschaft.

Ik rijd in een Nissan 200sx
en dagelijks in een Mazda 6 Touring Skyactive-D

10387151_659069044148313_2734539681278192203_o.webp

Zie mijn facebook voor meer foto's: https://www.facebook.com/jderde

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom! Leuk wagenpark, twee verschillende auto's die elk op hun eigen manier bijzonder zijn. Moet vast lekker zijn om na een weekje zuinig cruisen even voor een ritje de Nissan te pakken!

Bedankt allemaal.

De Nissan is inderdaad een genot om in te rijden. Maar daar zijn dan ook wel de nodig uurtjes sleutelen in gestoken. Momenteel ben ik bezig om het hele onderstel schoon te maken, opnieuw spuiten en vernieuwen.
Deze auto staat altijd binnen, en komt niet zo veel buiten per jaar. De lak heeft dus niet zo veel te lijden. Qua cleaning heb ik bij deze auto het meeste last van rubber op de achterkant van de wielkasten, en remstof (erg agressieve remblokken Ferrodo DS2500).
Hiervoor zaterdag iron-x meegenomen om eens te proberen (iedereen was er erg over te spreken) en RaceRubber Remover van Mothers voor de rubber vlekken als tip van de heren van carclean zelf.
Er zitten ook nog de nodige swirls in de lak, vooral goed te zien op het zwarte dak. Deze ga ik binnenkort proberen te verwijderen met de DAP. Voor na het polijsten heb ik nu BlackHole glaze en EX-P sealent meegenomen.

Wat betreft de Prius: Deze staat altijd buiten op de oprit van het huis, en heeft dus een stuk meer te lijden. Tot nu toe de auto altijd alleen gewassen (met NXT shampoo, en met 2 emmers) en gewaxed (met vloeibare NXT wax, waarvan ik zaterdag begreep dat het eigenlijk een soort combinatie van een glaze en een sealant is).
Hij gaat er alleen over een paar maanden weer uit (lease-auto) en zal daarom geen grote schoonmaakbeurt meer krijgen. De volgende auto kan ik dan mooi vanaf nieuw goed aanpakken.

Wat ik me overigens wel afvraag is of ik, omdat de wielen zwart ge-plastidipped zijn, daar nu wel de Iron-x op kan gebruiken? Iemand ideeen voor het schoonmaken van onderdelen met Plasti-Dip?

Vandaag een grote verrassing van carclean. Ibrido besteld...limited Edition gekregen vanwege het mooie weer

Laatst bewerkt door een moderator:
Sow he 8-()) Dat is wel even iets anders dan een Pruis! De zwarte velgen in combinatie met de (prachtige) rode kleur had ik zelf niet zo snel genomen, maar staat toch wel ok. Veel plezier ermee!

Eerste post ook maar even geupdate, Toyota Prius eruit, Mazda 6 erin.

Ondertussen het volgende gedaan aan de Mazda.
- Kleine krasjes na levering weggewerkt
- Helemaal in de EX-P gezet
- trims schoongemaakt
- Leer interieur gereinigd met Supernatural Leather Cleaner: Werkt super, spijkerbroekblauw kwam zo van het witte leer af met een MF doek.
- Leer interieur gesealed met Supernatural Leather Sealent.

Binnenkort de wielen in de Q2Rim of in de PB wheelwax, zijn matte wielen en ik ben bang dat ze met de Q2Rim wat zullen gaan glimmen.

Welkom hier en veel rijplezier met de fraaie Mazda.

Ik heb vroeger zelf een 626 2.0 Hatchback gereden, en dat was een heerlijke wagen voor toendertijd.

Persoonlijk is rood niet zo mijn smaak maar vind het toch zeer fraai bij elkaar passen dat rood/zwart :-)^

ivo's;n396702 zei:
Denk dat je met wheelwax meer glans en minder duurzaamheid krijgt dan met Gyeon op je velgen ;)

Bedankt Ivo's. Tim gaf het zelfde advies. Ik heb mijn winterwielen nu in de PB's gezet deze week, en zal de zwarte wielen in de Gyeon gaan zetten.