• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen, Progetti "2010"

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Bij deze even een nieuwe “project” pagina, omdat mijn vorige topic niet echt meer overzichtelijk was.
Na lange tijd (4 jaar en 3 maanden) met volle tevredenheid gereden te hebben in mijn Rode Alfa Romeo 147 1.6 T.S. Veloce Distinctive, heb ik afscheid genomen en is ze ingeruild op een Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI (Turismo Internationale) uit 2006. Deze auto is inmiddels sinds 4 December 2009 in mijn bezit.

Zo was ze toen ik haar voor het eerst zag tijdens de testrit:

DSC00027.jpg


Auto zelf heeft dus al een origineel TI pakket. Bestaande uit:

- TI Dakspoiler.
- TI 17" Velgen.
- TI Instaplijsten.
- TI A-stijlen. (zwart)
- TI Dakhemel (zwart)
- TI handgrepen (4x zwart)
- TI Zonneschermen (zwart)
- TI interieur (Zwart leder, met 3de hoofsteun en middenarmsteun achterin)

Dus hoeft er niet veel aan te gebeuren. Toch wil ik haar een klein beetje naar mijn smaak maken, door kleine dingen te veranderen.
Zo ontbreken er bv. nog 2x Originele TI logo's voor naast de zijknipperlichten, en originel TI ventieldopjes.

De auto had natuurlijk zijn kleine dingetjes die gewijzigt/vervangen dienden te worden, wat inmiddels is gedaan:

- Embleem voorzijde
- Deurvangers (4x)
- Hoedeplanksteuntjes.
- Kraakje kofferbak.
- Mattenset met rode rand.

Waar ik me vanaf het begin al aan ergerde was dus de originele uitlaat. Deze was wel voorzien van een sierstuk. Maar de demper zag je van onderuit gewoon zitten.
Dit moest dus anders en kwam er op 28 december 2009 van Novitec een Duplex einddemper onder:

IMG_0136.jpg



Niet veel later heeft ook de kofferbak een bagagenet set gekregen i.v.m. vervoeren van kleine dingetjes.


Inmiddels heeft ze op woensdag 17 februari 2010 haar eerste handmatige winterwas gekregen, en daar kwam het volgende onder uit:

IMG_0184-kopie.jpg


IMG_0179-kopie.jpg


IMG_0183-kopie.jpg


IMG_0181-kopie.jpg


1 Maart '10
Eindelijk vandaag via een andere aanbieder een originele Bose set op de kop getikt. Wegens het niet meer reageren bij mijn eerste aanbieder, (zet dan ook niets te koop) Inmiddels al de boxen gemonteerd, en nu alleen nog de kabelboom, subwoofer + versterker zien te monteren.

Hier het verschil even tussen de oude papieren boxen, en de nieuwe kwalitatief betere papieren boxen :grinning:
Zelfs zonder woofer en versterker klinkt het al beter dan standaard! alleen mis nog een heel klein beetje bas :p

IMG_0188.jpg


22 maart '10

Inmiddels zit de Bose werkend in de auto, en ben er zeer blij mee. Nu nog een paar degelijke OEM foto's van mijn audio-upgrade :cool:

De deurkapjes (linker achter deur)

IMG_0236.jpg


Versterker + subwoofer

IMG_0238.jpg


En hier alles netjes afgedekt. Rest alleen nog een kofferbakbodem op de kop te tikken ergens, want dat past nu niet helemaal lekker meer.

IMG_0237.jpg


En op nadere termijn staat er heel misschien een motorische tuning op stoep.

Dit zal gebeuren Bij Squadra Tuning te Nunspeet.

Check: http://squadra-tuning.nl/NL/alfa/147/147_19_JTDm_16v_150pk.html

We gaan dan voor een Massimo chip, welke de 150pk naar 175pk brengt, en het koppel gaat van 320nm naar 360nm. :grinning:


Voor zover,... w^^w
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jeroen,

Heldere pagina zo. Misschien je tekstkleur even aanpassen naar zwart. Is wel erg licht zo.
Je vrije dag al verplaatst naar 6 maart ?

Grtz
 
Nee, mede daarom heb ik mijn vorige topic laten gaan voor wat het was...

Denk start lekker een nieuwe op, en ga alles in de "startpost" bij houden.

Maar wat betreft die sierstrip, weet ik het nog niet.

Inmiddels al wel in real life op mijn kleur auto toch zo'n strip gezien (in chroom)
En dat staat wel heel chique vind ik. Alleen in mijn situatie, zou dan de cijfers "147" vervallen.

"TI" verhuist dan eventueel naar rechts op de kofferklep. En misschien JTDm ernaast

Zou dus JTDm

Respectievelijk naast elkaar er uit komen te zien (logo is wel nog erg groot, maar dat is maar een foto)
En dan over de onderkant van de kofferbak klep die strip.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Viel mij op: de rand van de uitlaat is nog zwart! Zulke mooie pijpen moeten toch blinken? Voor de rest echt super mooi!
 
oooo god...
jeroen gaat weer met bose installatie's knutselen!

ik hoop dat het beter gaat als de vorige keer:-"

succes iig!

naar mijn bescheiden mening, had je net zo goed een knappe 3 of 4 kanaals versterker kunnen kopen,
netjes inbouwen, met een subje in je reservewiel bak..
 
Aron, dat zie je verkeerd.

Na volledig onderzoek in mijn auto heb ik al de juiste stekkers gevonden.
Deze ontbrak dus in mijn vorige auto (daar zat waar de stekker officieel hoorde, alles aan elkaar gesoldeerd. Met er over heen een sokje) Dus dat moet allemaal gaan lukken!

En ik hou het lekker oem, dat overdreven gedoe met die after market rommel hoeft van mij niet meer.
 
Mooi spul, jammer dat je het niet van veraf kan beluisteren ;)
Origineel of weinig zichtbaar vind ik nog altijd het mooist.
En een beetje power extra :heart_eyes:

Hans
 
Vandaag eindelijk na dagen van rustig aan doen (en tijd) mijn Bose installatie werkend in de auto gekregen.

Plan de campagne:

- Deurpanelen loshalen, oude boxen er uit. Nieuwe Bose boxen er in.
- Deurkapjes zonder bose opschrift vervangen voor deurkapjes met Bose opschrift.
- Subwoofer + versterker links achter in plaatsen.
- Rechter dorpel loshalen en originele bose kabelboom op de juiste manier in de auto plaatsen.
- Mini iso stekker plaatsen, met bedrading die naar de originele kabelboom van de Bose, hier kon de stekkerverbinding niet
gebruikt worden dus moest ik er om heen werken. Dit allemaal keurig gesoldeerd met er omheen netjes een krimpkousje.
- 12V van de accu getrokken met een 10mm voedingskabel (400W versterker) Deze onder de ruitenwissers langs gehaald om
achter het dashboardkastje uit te komen, daarna onder dashboard langs, om via de linker kant links achter in te komen.
Uiteraard was de voedingskabel te kort. En heb daar een goede dikke luidsprekerkabel aan gesoldeerd die ik vervolgens aan de
12V van de versterker heb gesoldeerd (stekker afgeknipt, en de 4 draden in totaal aan elkaar gesoldeerd met wederom een
krimpkous.
- Alles aangesloten en de radio aangezet en getest. Alles werkte perfect!
- Auto weer terug inelkaar gezet, en niets is er meer van zichtbaar.

Al met al erg blij met deze upgrade! Voor mij hoeft hier absoluut geen after-market spul voor in de plaats te komen, voor mij is dit goed genoeg. Het klinkt goed, en je ziet er weinig van!

Nu nog een "kabelslang" van 10mm regelen om alles wat zichtbaar is onder de motorkap netjes in te pakken. Zo valt het niet op. En is het netjes beschermt.

Foto's volgen nog...
 
netjes jeroen!!
erg goed idee ook om gewoon voeding van de accu te pakken en er gewoon aan te solderen:)^ :D

toch ben jij 1 van de eerste die het gelukt is!

kom zeker een keer ff luisteren bij je!:party:
 
Aron,

In ieder geval wel bij de Fase 2 versies van de 147. :grinning:

De Fase 1 heeft standaard sowieso meer voorbereiding er in zitten.

(Daar had ik de 12V van de accu niet hoeven weg te halen, gezien dat er allemaal al in zat volgens een forumlid die het ook achteraf heeft ingebouwd in een Fase 1.)

En een goede leer voor een volgende keer bij de opvolger van deze auto. Natuurlijk wel afhankelijk of ik 1 tegen kom met af fabriek Bose :D
 
Het is al gelukt lees ik wel, goed bezig.

Bedoel je die zwarte flexibele ribbelkous voor onder de motorkap?
Die heb ik wel voor je. Hoeveel mtr heb je nodig?

Voedingskabel wel ff afgezekerd neem ik aan?
 
Jazeker!

Kreeg een paar goeie tips, en toen ging bij mij het lichtje branden :-"

Ben er ook erg blij mee! En dat voor iemand die eigenlijk alleen maar radio luistert en eigenlijk nooit cd's :schaam

Voedingskabel is zeker gezekerd, met zo'n standaard glas zekering houder met een 60Amp glas zekering er in.

En bedoel inderdaad van die flexibele ribbelkous voor onder de motorkap.
Ben even zien, 3 meter nodig, zo kan ik die ook nog een klein stukje de auto invoeren.
En op sommige plekjes onder/achter dashboard/dorpels.

Dan is het maar goed, en kan er niets mee gebeuren :grinning:
 
hij komt uit op 2x 2mm2.. ding zelf is gezekerd op 30a..
ik zou er lekker een 30a glas zekering erin stoppen, gewoon om op safe te spelen..