• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen's peugeot 406 coupe (Uitgedeukt)

Jeroen86

Detailing chief
26 mrt 2011
419
75
Ik heb vandaag een start gemaakt voor de grote schoonmaak van deze wagen.

Hij moet nog gepolijst worden, het interieur schoongemaakt en het leer een onderhouds beurtje geven.

Vandaag gewassen, gekleid en omdat de tijd begon te dringen een laagje reload erover heen gezet.
Als de wagen gepolijst is komt er een cquartz laagje op. Hopelijk krijg ik deze week nog voor mijn verjaardag en anders schaffen we zelf een setje aan:ja

De auto aan het foamen, uiteraard met de groupsbuy foamer
scaled.php?server=14&filename=p3013581.jpg

Na 10 min:
scaled.php?server=838&filename=p3013583.jpg

Iron X die zijn werk doet, de auto was vlak voor het afspoelen bijna paars:
scaled.php?server=543&filename=p3013588.jpg

scaled.php?server=809&filename=p3013587.jpg

Wielen "schoon" deze moeten nog gedemonteerd worden en echt grondig gereinigd worden.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Gewassen en gekleid (met de dodo spullen) nog niet in de reload:
scaled.php?server=687&filename=p3013591.jpg

Auto voorlopig klaar, totdat er echt gewerkt gaat worden :)
met reload:
scaled.php?server=194&filename=p3013593.jpg

scaled.php?server=577&filename=p3013592.jpg



Nog even het interieur:
scaled.php?server=15&filename=p3013595.jpg

scaled.php?server=845&filename=p3013594.jpg


Zodra het ik een paar dagen vrij ben gaat hij er echt aan geloven.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik ben niet zo'n peugeot man, tenminste na de 206 serie vind ik er weinig spannends aan maar deze coupe vind ik wel een hele mooie wagen.:)^
 
Heeft het gesneeuwd bij jou? Ik heb niks gezien hier.....

Netjes jeroen!!! Maar het blijft een lelijke auto............ hahahaha..... Maar wel met een erg lekker interieur!!!
 
  • Leuk
Reactions: Stender
Dit blijf is een van de mooiste auto's vinden. Die lijn is zooo fraai.
Leuk dat je hier een project van maakt! Ik zeg, kom maar op met die foto's!!!
 
Mooie auto Jeroen. Hij ziet er heel netjes uit.
Ooit heb ik er ook zo één mogen doen. Vooral de welvingen aan de achterkant zijn een feest om aan te pakken.
Klikkerdeklik
 
@wouter, alleen de techniek komt uit frankrijk en de rest is gebouwd en ontworpen in italie hoor:-"

@blackpassat, ziet er goed uit :)^ Zo moet die van mij ook gaan blinken:heart_eyes:
Die sterwielen hebben trouwens wel mijn voorkeur, maar heb mezelf voor genomen om niks te veranderen aan deze wagen (behalve het jblsysteem eruit te slopen :p )
 
Dat is ook zeker te zien aan het interieur!!! Haha nee zonder gekheid. Tis gewoon niet mijn ding. Maar ik geloof best dat je dit een hele mooie auto kan vinden.

En zo'n klein spoilertje achterop zoals op die blauwe vind ik wel erg vet!
 
mooiste peugeot ooit ! geweldige auto, ooit zelf wel eens gekeken voor een 2.2. HDI maar niet gekocht. Niet italiaans genoeg denk ik...

( moppelt iets over 2 duitsers op de oprit)
 
De 406 Coupe was direct een klassieker toen hij uitkwam! Model is gewoon tijdloos, zonder spoiler vind ik hem trouwens mooier. Verstoord de lijn in mijn opinie.
 
Tnx mannen, voor mij was/is dit ook mijn droomwagen:party:
2 jaar geleden al een hele poos aan het zoeken geweest en kwam de ene slechte na de andere tegen. Vervolgens het andere pininfarina model van peugeot gekocht, namelijk de 306 cabriolet.

Nu was ik niet echt opzoek en kwam ik deze tegen. Redelijk mooie kmstand (180 k), voor sommigen wat hoog, maar hij loopt op lpg en het is een v6. Lijkt me dat ik nog wel even vooruit kan:ja
Overigens is het de pack uitvoering met automaat, precies wat ik zocht:-b



@Blackpassat: Is dit de wagen die je gepoetst hebt? http://link.marktplaats.nl/538024737
Zelfde kleur, spoiler en het kenteken eindigt ook met een 6.
 
Jeroen86 zei:
Tnx mannen, voor mij was/is dit ook mijn droomwagen:party:
2 jaar geleden al een hele poos aan het zoeken geweest en kwam de ene slechte na de andere tegen. Vervolgens het andere pininfarina model van peugeot gekocht, namelijk de 306 cabriolet.

Nu was ik niet echt opzoek en kwam ik deze tegen. Redelijk mooie kmstand (180 k), voor sommigen wat hoog, maar hij loopt op lpg en het is een v6. Lijkt me dat ik nog wel even vooruit kan:ja
Overigens is het de pack uitvoering met automaat, precies wat ik zocht:-b



@Blackpassat: Is dit de wagen die je gepoetst hebt? http://link.marktplaats.nl/538024737
Zelfde kleur, spoiler en het kenteken eindigt ook met een 6.


Ik ben er al eens eentje tegen gekomen met 350 k achter zijn kiezen en deze had toen geen grote problemen.
Dus jij kan er voorlopig ook nog wel ff tegen.

Schitterende wagen heb je trouwens, zo eentje zou ik zelf ook nog wel willen rijden.
 
  • Leuk
Reactions: arjanD300
Jeroen86 zei:
@Blackpassat: Is dit de wagen die je gepoetst hebt? http://link.marktplaats.nl/538024737
Zelfde kleur, spoiler en het kenteken eindigt ook met een 6.

Hij lijkt er erg op maar het is 'm niet. Deze op Marktplaats heeft geen meegespoten spiegels. Daarnaast heeft de huidige eigenaar er zolang naar gezocht dat ik niet verwacht dat hij hem op korte termijn te koop zal zetten.

Wat betreft de spoiler; hij misstaat niet maar toch doet ie in de kern wat zijn naam al belooft: to spoil.
 
Jeroen, ik zie ook dat jij een ander deurbekleding aan de binnenkant hebt. Ik had dat reliëf nog niet eerder gezien.

Wel dit:
DSCF3256.JPG

De rechterkant is hier al gedaan met Smart Leather.
 
Ah, het was allemaal wel erg toevallig :p

Maar ik heb het laatste type en zijn de deurkaarten een stuk mooier geworden. stuur en middentunnel zijn ook in die kleur bekleed.
Ook heb ik het nieuwe type v6, 207pk ipv 194 en die ook nog eens zuiniger is.. Naja zuiniger... 1:8 ongeveer met gas:-b

Ik ga zelf gliptone gebruiken, die beviel erg goed bij mijn 307.
 
Nog even een fototje van wat er onder kap ligt te pronken:heart_eyes:
p3083597.jpg


Maar daar gaat het nu niet om, want heb vandaag het achter gedeelte aangepakt van het interieur.

Vuil:
p3083601.jpg


p3083602.jpg


p3083604.jpg

Hier ben ik aan het reinigen, het verschil is wel te zien denk ik.

p3083607.jpg

50/50, al was het wel lastig om die op de foto te krijgen. Ik denk dat ik het bij de voorstoelen veel beter voor elkaar krijg.
Die zijn immers een stuk intensiever gebruikt.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
En klaar, met de gebruikte middelen. Je kan precies zien waar ik gestopt ben natural look te gebruiken, namelijk bij de dorpels. Dat is voor volgende week:ja
p3083609.jpg


p3083610.jpg
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!