• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

John meld zich voor duty

jstuyts

Detailing rookie
4 mei 2010
42
0
Daar gaan we dan, na een tijdje rond gesnuffeld te hebben op het forum wordt het tijd dat ik mij eens ga voorstellen.

Mijn naam is John, ben 23 en woon al jaren in en om Delft. Ik studeer bouwkunde aan de TU, begin bijna met afstuderen en daarnaast ben ik volop bezig met mijn hobby, auto's. Ik ben in het bezit van een Mini Cooper Park Lane R50 uit 2006, heb hem toen nieuw gekocht en ben er altijd zuinig op geweest. Toch helaas al wat dingen meegemaakt, zoals een lek gestoken band, bekraste neus, geschaafde velgen (ja, soms ook door mijn stommiteiten), deuken en putjes gemaakt door andere weggebruikers en schade aan de achterbumper/klep die hersteld is na een aanrijding. Tja, kortom, je houd hem niet nieuw, ook al doe je zo erg je best...

Gisteren samen met mijn zwager (hier beter bekend als thavipah) de auto nog een keer volledig onderhanden genomen, twee weken geleden de auto goed gewassen, gekleid, volledig gepolijst, en in de sealent gezet. Maar later bleek met te lage snelheden dus het resultaat was nog niet optimaal, daarnaast gaf de sealent/wax van autoglym nog niet echt het resultaat wat ik wou. Zaterdag dus weer bezig geweest, even snel gewassen (het beestje was donderdag al uitgebreid gewassen) met de Dodo Juice schampoo en daarna begonnen met het inspecteren en alle oude sealent en wax lagen eraf gehaald en begonnen met het polijsten. Met de DAP en Mezzo begonnen om alle swirls en krasjes te verwijderen. Het viel nog wel mee omdat de auto eerder ook al was gepolijst dus 60% van de swirls waren al weggepoetst. Daarna het dak met de Finale nog gedaan en de rest van de lak met de PB Black Hole, wat een effect geeft dat zeg, stond er helemaal van versteld. Van het dak had ik mij nog het minst voorgesteld, aangezien het een zilver dak is, vind ik het heel lastig om eer van je werk te behalen. Maar dat is onvoorstelbaar goed gelukt (al zeg ik het zelf), ongelooflijk hoe diepe glans je krijgt als je met de goede spullen werkt. Toen de gehele auto met Natty's gewaxt, vind ik echt top werken en een super resultaat, nu wachten op de eerste regen om de beading eens te checken...

Ook nog even het leer volledig behandeld met Swissvax Leather Care kit, vind dat echt een wonderspul, werkt makkelijk icm met borstel en doek, ruikt heerlijk en een super resultaat!

Hier wat foto's, het werd helaas aan het einde van de dag niet zonniger om mooie foto's te maken, maar heb er wat geschoten voor een impressie.

4611622801_762302f5cb_b.jpg

4611624013_c5825acec5_b.jpg

4612144580_58a04f0208_b.jpg

4611528599_41c1b7c185_b.jpg

4611525839_32c1d45feb_b.jpg

4611623411_66cfc89ffd_b.jpg

4611625155_eae7017282_b.jpg

4611530825_4c3644a348_b.jpg

4611588939_7d7464f2e1_b.jpg

4612141374_a7478925db_b.jpg

4612139030_9a818c3164_b.jpg

4611533287_ca721aa6e2_b.jpg

4611529065_5decababd1_b.jpg

4611530825_4c3644a348_b.jpg

4611527817_c1884b79a7_b.jpg

4612138578_c148ebf250_b.jpg

4611526253_407a2194fa_b.jpg

4611525063_63284614dc_b.jpg

4612236412_48a9aa33e1_b.jpg


Ik hoop wat op te steken van jullie ervaringen, dit forum is een zeldzame bron van informatie wat niet persé over 1 merk gaat, dat is toch altijd gekleurd en dit is lekker vrij. En natuurlijk gewoon met dezelfde idioten gezellig ouwehoeren over de hobby die 'detailen' heet.
 
Welkom hier!


Schitterend resultaat op een schitterende auto!
Wat blijven het toch mooie dingen die Mini's..

Mooie duidelijke foto's ook trouwens, nice job.
 
Welkom John! Mooi gedaan hoor; die Mini ziet er nog top uit zo. Ik herken trouwens volgens mij Delfgauw op de foto's? Of zit ik er naast?

Mooie foto's met de reflectie van je horloge in de lak, maar je doet toch wel alles af als je aan het detailen bent hè :grinning:
 
SpeeDJ zei:
Ik herken trouwens volgens mij Delfgauw op de foto's? Of zit ik er naast?

Idd Delfgauw... de detailplek van die dag, waar we lekker met z'n tweeën konden klooien.

SpeeDJ zei:
Mooie foto's met de reflectie van je horloge in de lak, maar je doet toch wel alles af als je aan het detailen bent hè :grinning:

Uiteraard horloge af tijdens detailen, maar als het af is is het een kwestie van 'suit-up'.
 
Dat vroeg ik me ook al af Robbert, ik moet het doen met een 14 jaar oude fiat, niet dat dat al behelpen is als je ziet hoeveel alto's en cuores er op de parkeerplaats staan :-"

Maar een hele mooie auto :)^
 
Welkom, mooie Park Lane ! Goed bij te houden, makkelijk en snel klaar ! Good Job ! :ja

Mooie klok ! Van binnen rood leder ? (zie je niet namelijk) (heb zelf TWS)
 
Een zeer mooi Mini!
Al is hij niet zo "mini"
De echte mini is echt mini:-"
Maar toch een zeer mooie versie!
Alleen zou ik voor mooiere velgmoeren gaan....
 
Hee John,

Welkom. We hebben weer goed ons best gedaan op de Mini :) Het zilveren dak was inderdaad bizar mooi geworden. Die hebben we met finale gedaan en daarna Natty's. Wellicht dat dat nog uitmaakt in verhouding tot de rest van de auto met blackhole en natty's

Binnenkort mag je aantreden om de X nog eens beet te pakken :cool:
 
Welkom en fraaie wagen hoor!
De "horloge foto" is erg orgineel, complimenten (van een mede horloge freak ;), dus fraaie Nieuw Zeelander heb je)
 
Bedankt allen voor de complimenten, ben zelf ook zeer tevreden over het resultaat.

@Robbert: Studiebeurs kan je net van eten en van lenen wordt je ook niet echt rijker... Werken en sparen zijn de toverwoorden denk ik.

@thavipah: De X moet ook nog de laatste polijst beurt krijgen, daar ga ik je sowieso mee helpen! Met die kleur krijg je veel te veel eer van je werk wat ik niet wil missen!

@D-J en scenic: Ook hier is Dennis medeschuldig aan, hij heeft mij ook meegetrokken in het horlogevirus. Er is dan niets mooiers om die twee hobby's te combineren. De Valencia bevalt echt goed, krijgt veel draagtijd. Hij is ook m'n eerste automaat geweest, krijgt altijd een speciaal plekje...