• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Johnwoo's collectie - Update 9 Juni '22

Prachtig en heel mooi gedaan.
Detail goals die de flex collectie hoor.
Heb nu de pxe en de fxe draadloos maar zo te zien moet ik nog een paar boxjes gaan.
Ik zit er ook al een tijdje aan te denken labels te maken voor mijn flessen want soms weet ik even niet meer wat ik in de mix heb haha.
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo
Leuk met die stickers! ook iets waar ik zit aan te denken, waar heb je deze laten maken of hoe heb je zelf gemaakt?
Thnx! Ik heb ze zelf ontworpen en afgedrukt met een Dymo 4XL. Als vormgever is dat geen probleem haha! Wij verzenden veel pakketten en die labels zijn perfect voor op flessen :). Ook omdat het thermisch wordt geprint en niet met inkt. Uiteraard wel even zelf op maat geknipt. Heb even een mooie foto gemaakt van het design:

B667493D-3678-466F-8D3D-EB09D76EA836.jpeg

Gaat wel even tijd in zitten maar dan heb je ook wat. Daarnaast heb ik nu ook een mooi template voor mijzelf voor overige zaken. De volgende batch zit er alweer aan te komen :innocent:.
 
Kleine uitbreiding van de collectie en update van 1e post!:

Afgelopen woensdag mijn Flex L-Boxx trolley binnen gekregen. Deze meteen maar even geprobeerd. Erg stabiel karretje waar je zo'n 100kg mee kunt vervoeren en degelijke wielen zodat je bij de eerste de beste opstaande rand niet omver ligt. Scheelt gewoon een hoop heen en weer geloop en past natuurlijk perfect bij de boxxen. Het idee is dat ik deze ook als werkplaats kruk ga gebruiken. Dus 1 koffer erop klikken en dan een foam kussen van Flex (Sortimo) zelf. Nu heb ik de set met koffers wel zo ongeveer compleet en ga ik genieten van het gemak.

Daarnaast heb ik ook een 3M (6200) halfgelaatsmasker besteld met extra filters ter bescherming bij het spuiten van lakken. Wel lastig te krijgen..... Ergens in de komende 2 maanden ga ik namelijk 2 delen van de A1 (delen naast panoramadak) voorzien van nieuwe blanke lak. Deze is aangetast door weersinvloeden gok ik, dus herstellen wel zo mooi. Mooi projectje waarvan ik ook een verslag ga maken.

In mijn eerste post heb ik ook nog een korte omschrijving/motivatie toegevoegd bij de categoriën. Wellicht leuk om te lezen als je zin/tijd hebt. :)

Plaatje bij het praatje:


128913_3EF16F64-D3ED-4B63-9872-7DD2FDEE7338.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen dagen weer een aantal mooie producten toegevoegd aan mijn collectie. Na lang wikken en wegen en uiteraard langdurig onderzoek toch de keuze gemaakt om een Scangrip Nova 5K aan te willen schaffen. Na het overnemen van de Scangrip Wheel Stand van mede detailer esmid moest er dus ook echt een lamp komen :). Dus daad bij het woord gevoegd. Ook maar meteen een diffuser cap besteld voor als ik geen behoefte heb aan direct licht. Kwaliteit is echt top, super degelijk materiaal. Met name de COB Leds zijn van zeer hoge kwaliteit. Is geen voordelig spul maar heb het er voor over, uiteraard wel lang over getwijfeld. Het voortraject is vaak het leukst toch? ;)

Plaatjes bij het praatje:

5C9E47A3-5198-44DC-AC3C-BC7ABA2EC04D.jpeg

15D111F3-2F9E-4DDB-BB85-3AA6C1BF25B7.jpeg

5114CA4C-EE28-4DC3-AE56-930C4C833620.jpeg


Nu de komende jaren genieten van deze set. :blush:
 
Mooie lamp die Nova.

Kan je mij vertellen waarom je uiteindelijk voor Nova hebt gekozen en niet voor de Multimatch?

Ik twijfel namelijk tussen beide.
 
@GeBas ik kon de nova voor een goede prijs krijgen, de multimatch is ook mooi maar dan zou je al de 8 (grotere) moeten nemen. Defecten zie ik nu ook prima en zoals een tijdje terug iemand zei, hoe meer je ziet hoe langer je bezig bent. Misschien ook wel beetje zelfbescherming haha.

Maar even serieus, vond het prijsverschil te groot voor het aantal keren dat ik hem gebruik. Soms moet je ook met je verstand een keuze maken en dat was ook hier heel lastig. Maar als ik ‘m wekelijks zou gebruiken dan wist ik het wel. Ben benieuwd wat het uiteindelijk is geworden.
 
Ik heb nog geen lampen aangeschaft. Heb eerst een Flex gekocht.

Nu ik jou verhaal zo lees denk ik ook dat ik voor de Nova‘s ga kiezen.
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo
Afgelopen woensdag de SCANGRIP SUNMATCH 3 van mede forummer @bighead overgenomen. Uiteraard al even getest in het wild getest, mooie inspectielamp en biedt voldoende mogelijkheden. Nu duurt het perfectioneringsproces nog weer langer... :D Mijn collectie ook even aangevuld met wat nieuwe zaken, dat ook weer gebeurd.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Het heeft weer even geduurd maar het is weer tijd voor een update.

Zie ook mijn eerste post: Hier

Inmiddels al paar maanden terug een FLEX XCE 8 aangeschaft en vorige week besloten voor een Kärcher Puzzi 10/1 te gaan. Kan niets anders zeggen dat beide machines mij goed bevallen! De XCE is wel even wennen tov de VRG3401 maar dat is gelukkig niet noemenswaardig storend. Binnenkort nog een keer een review van de Flex maar door drukte komt dat er nog even niet van.

Mijn lijstje ook bijgewerkt en niet meer relevante producten gearchiveerd. En bij de nieuwe toevoeging het label New geplaatst. Denk vooral voor mijzelf leuk maar goed.

Paar plaatjes bij de praatjes!

D82F01F9-9C1A-458E-B98B-CD0A563CA79D.jpeg


7A7187D5-7FD7-4F6E-9F9A-4C231C565979.jpeg


1181E16B-79F5-4722-AB4A-4E3EE6E29F33.jpeg


7150970B-8ACC-4168-AC87-342932A87F19.jpeg


En weer bedankt voor het lezen!
 
Ben benieuwd naar je review van de flex en dan vooral waarom de keus voor forced inplaats van DA. staat namelijk ook nog op me verlanglijstje in de nabije toekomst.
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo
@Fuut-Fuut ik ben eigenlijk al vanaf het begin gecharmeerd van forced rotation. Mijn motivatie komt vooral door het tegengaan van pad stalling, wat meer cut en een gelijkmatig proces.

Ik gebruik uiteraard ook de normale random orbital machines wat ook prima werkt. In theorie zou ik nog eens voor een XFE kunnen gaan voor de polishing stap, dan heb je ook de mogelijkheid voor meer uitslag (throw), wat uiteraard ook weer sneller correctie geeft. Dan heb ik eigenlijk het beste van 2 werelden maaarrrrr, dat vind ik de prijs ten opzichte van de meerwaarde (als het al echt meerwaarde is) niet rechtvaardigen.

Ik finish overigens met mijn forced ook enorm goed. Met een goede combi van pads/polish en druk maakt het in mijn optiek niet uit of ik nou met de ene of de andere finish. Voor het blote oog ga je het verschil niet zien.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Forced heeft ergens voor mij ook wel de voorkeur. Een sterkere correctie heeft bij mij wel de voorkeur. Maar ja tegen die tijd maar beide even uitproberen. Dat het een flex wordt is wel zeker. Want van alles door elkaar kan ik slecht tegen.