• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste banden voor Winter.

Audibrothers_NL

Detailing guru
28 mrt 2019
128
108
28
Zierikzee/Amsterdam
Misschien niet helemaal gepast op dit forum (verwijderen als dit niet mag).

Ik ben op zoek naar een kwaliteit setje banden voor de winter. (ik zit niet te wachten op commentaar je kan beter een al season band nemen etc)
Ik moet winterbanden hebben omdat ik regelmatig naar Duitsland moet.

Ik heb een wintersetje op het oog voor mijn A3
MAM A1 Black
8.0J x 18 inch ET42
5x112 CB 66.50


Ik zit zelf te kijken naar de volgende banden van continental.
Continental WinterContact TS 860 S XL M+S RFT *
225/40R18 92V

Ik ben op zoek naar jullie mening over kwaliteit winterbanden en welke jullie zouden aanbevelen.
Bij voorbaat dank.
 
Ik heb ook de Continental TS860 als winterband. Heb er nog niet heel veel ervaring mee. Helemaal nog niet in sneeuw. Maar, t is een stille band. Grip op nat wegdek vind ik goed.

Ik heb de maat: 205 55 16

20191230_143728.jpg
 
Runflat echt nodig op je A3?
Ik heb deze een tijdje onder de E91 gereden en vond het een fijn bandje in elk geval
 
Goede ervaring met de Continental. Komt ook altijd goed uit de Winter Reifentest van Adac.
 
Hier ook de TS860, ook weinig sneeuw ervaring, maar prima band voor koud en vochtig weer!
 
Op de a5 tevreden over de Pirelli winterband, nexen is prijs/kwaliteit ook zeker niet slecht.
 
Continental wintercontact prima set, je kan ook eens kijken naar Vredestein of Hankook, hier zijn goede winterbanden in te vinden.
Kwa prijs / kwaliteit.. Maxxis heeft ook een goede serie lopen.

Heb zelf de 19" zomerbanden van Maxxis geprobeerd, kwa prijs / kwaliteit echter super. Vind ze fijner rijden dan de continental zomerbanden.

CONTINENTAL CONTIWINTERCONTACT TS850P 225/40 R18 92V € 123,99

VREDESTEIN WINTRAC PRO 225/40 R18 92W 99,79

MAXXIS PREMITRA SNOW WP6 225/40 R18 92V € 79,09


Reken uit je winst :) per band.
Hoop dat je hier wat mee kan.

 
Ik vind de prestaties op nat wegdek eigenlijk nog het belangrijkste. Tegen de tijd dat je door de sneeuw moet ploegen is het meestal van korte duur. De rest van het seizoen zit je dan met matig weer en een band die OK-ISH presteert op een nat wegdek.

Dus let ik bij een winterband vooral op de natte prestaties. Eco kun je sowieso uit het raam gooien met winterbanden. Goodyear heeft op de 18" een goede winterband met prima nat weer prestatie.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb op mijn E91 330i aardig wat winters op de TS860 gereden, was er zeer tevreden over. Weinig lawaai, goede prestaties en ik heb er stevig op doorgereden met die auto.
Heb ze nu in rft onder de M235i, maar vind ze daar net iets minder presteren. Dit zou echter aan het vermogen van die auto kunnen liggen, moet me veel meer inhouden dan met de 330i.
Mijn vrouw rijdt met haar 320d op de Vredesteins die hier boven genoemd worden, deze bevallen ook perfect. Rustige band qua geluid en prima grip in nat weer. Slijtage valt ons ook mee.
 
Ik heb ook de 860. Bevalt prima, komt goed uit testen. Cubt niet op de achterwielen.
Runflat heb ik niet. Misschien achteraf wel beter geweest op mijn A3. Heeft geen reservewiel...