• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Juiste producten uitgezocht voor beginner?

Wannes

Detailing rookie
3 apr 2017
18
5
Hallo,

ik zou graag zowel de personenwagen als de bestelwagen voortaan zelf onderhouden, en heb volgende producten uitgezocht:

Wielen:
Monello - Non-Ferro - 5000ml
Monello - Wheel Woolies - Set van 3
Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm
Mothers Wax - Wheel Brush
Mothers Wax - Tire Brush

Prewash:
Monello - Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel
Monello - Tapkraan voor Monello 5 liter verpakkingen - DIN51
Nanolex - PreWash Concentrate - 5000ml

Emmers 3x
Grit Guard - Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - Rood
Grit Guard - Washboard - Black
Dodo Juice - WASH sticker voor emmer

Wassen:
Poorboys World - Super Slick & Wax - 3780ml
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt

Clay:
Poorboys World - Clay Lube - 3780ml
Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr

Afwerking:
Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer - 3780ml
Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta 311g

Spuitflessen:
Kwazar - Mercury Super PRO+ 500ml - 4-pack
Kwazar - Mercury Foaming Nozzle
Kwazar - Red Venus Super Pro+ HD Acid Handpomp sprayer - 1500ml
Kwazar - Venus Foaming Nozzle

Microvezel:
Nanolex - Microfiber Wash - 1000ml
Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
Monello - Piccolo Nero Trio - 35x35cm
Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm

Interieur:
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
Monello - Wheel Woolie Vent Brush
Cyber Clean - Cyber Clean Auto - Pot - 145g
Mothers Wax - Carpet & Upholstery Brush
Mothers Wax - Detail Brushes - 2st.
Dodo Juice - Supernatural Dash Duster

Trim:
Black WOW - Pre-WOW Pre-Cleaner - 177ml
Black WOW - Black WOW Classic Exterior Trim Restorer - 119ml


Klopt dit zo een beetje?
 
Je lijst ziet er heel erg compleet uit, maar er zijn een aantal dingen die ik aan zou passen:

Wassen:
Poorboys World - Super Slick & Wax - 3780ml
Ik zou hier een andere shampoo voor nemen, omdat dit er eentje is met een wax toevoeging. Die toevoeging haalt niets uit als je hierna weer gaat kleien en handmatig een echte wax gaat aanbrengen. Ze zou bijvoorbeeld de variant zonder wax kunnen nemen: https://www.carclean.com/nl/product...lick_Suds_Concentrated_Car_Wash_3780ml_101021
Of een shampoo van Dodo Juice die hier ook erg populair is: https://www.carclean.com/nl/product/Dodo_Juice/Born_to_be_Mild_shampoo_500ml_101038.

Clay:
Poorboys World - Clay Lube - 3780ml
Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
Ik zou persoonlijk de clay lube vervangen door:
https://www.carclean.com/nl/product/Poorboys_World/Spray_and_Wipe_3780ml_101022
Deze is zowel puur als 1:1 verdunt met water ook als clay lube te gebruiken, en daarnaast nog voor een heleboel andere dingen waardoor je de Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer - 3780ml niet meer nodig hebt. Voor de klei zelf zou ik gaan voor deze: https://www.carclean.com/nl/product..._150_gram_100_gram_GRATIS_102086?o=pgMTAwNTE0 die is een stuk economischer.

Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta 311g
Voor de wax kun je denk ik beter
https://www.carclean.com/nl/product/Collinite/Super_DoubleCoat_Wax_No_476S_255g_100990
Of
https://www.carclean.com/nl/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_101219
Nemen, die zullen het langer volhouden dan de Meguiar's.

Spuitflessen:
Kwazar - Mercury Super PRO+ 500ml - 4-pack
Kwazar - Mercury Foaming Nozzle
Kwazar - Red Venus Super Pro+ HD Acid Handpomp sprayer - 1500ml
Kwazar - Venus Foaming Nozzle
Daarnaast vraag ik me af wat je met een handfoamer gaat doen, aangezien je ook een foamlans voor op een hogedrukreiniger hebt, en hier over het algemeen beter en dikker schuim uitkomt. Misschien is een setje zoals dit mooi om te beginnen: https://www.carclean.com/nl/product...er_250_700ml_combi_6_pack_102543?o=pgMTAwNTU0 en verder geen flessen van Kwazar.

Ook denk ik dat je te weinig doeken hebt. Misschien is deze set een mooi startpunt: https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Microfiber_bundel_Trio_102097
Aangevuld met https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Senza_Bordi_Trio_Edgeless_Towels_45x45cm_103064
En
https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Peluche_Verde_Trio_45x45cm_102088
Dan heb je de Mitt van Meguiar's ook niet meer nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Jacco89, bedankt voor je tips!

De foamer voor op de HD wou ik enkel gebruiken voor de snowfoam, de handfoamers zou ik op de kwazar flesjes steken als ik wil dat de apc of non-ferro langer blijft hangen... niet correct?
De Handpomp zou enkel voor de Nanolex prewash dienen, en misschien is een foamer soms ook handig daarvoor?

Qua doeken:
Ik zou meerdere van elk bestellen, was inderdaad niet duidelijk. het zijn sozieso al meestal setjes van 3, dus als ik er dan bvb 2x bijzet, betekent dit 6 doeken.

Nieuwe lijst, grotendeels gebaseerd op jouw opmerkingen:


Wielen:
Monello - Non-Ferro - 5000ml
Monello - Wheel Woolies - Set van 3
Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm
Mothers Wax - Wheel Brush
Mothers Wax - Tire Brush

Prewash:
Monello - Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel
Monello - Tapkraan voor Monello 5 liter verpakkingen - DIN51
Nanolex - PreWash Concentrate - 5000ml

Emmers 3x
Grit Guard - Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - Rood
Grit Guard - Washboard - Black
Dodo Juice - WASH sticker voor emmer

Wassen:
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 3780ml
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt

Clay:
Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml
Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS

Afwerking:
Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g
Monello - Doppio Rosso Foam Grip Applicator 2x

Spuitflessen:
Kwazar - Mercury Super PRO+ 500ml - 4-pack
Kwazar - Mercury Foaming Nozzle 2x
Kwazar - Red Venus Super Pro+ HD Acid Handpomp sprayer - 1500ml
Kwazar - Venus Foaming Nozzle

Microvezel:
Nanolex - Microfiber Wash - 1000ml
Monello - Piccolo Nero Trio - 35x35cm 3x
Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm 2x
Monello - Senza Bordi Trio Edgeless Towels - 45x45cm 2x
Monello - Vetro Bianco 2x

Interieur:
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
Valet Pro - Enzyme Odour Eater - 1000ml
Monello - Wheel Woolie Vent Brush
Cyber Clean - Cyber Clean Auto - Pot - 145g 2x
Mothers Wax - Carpet & Upholstery Brush
Mothers Wax - Detail Brushes - 2st. 3x
Dodo Juice - Supernatural Dash Duster

Trim:
Black WOW - Pre-WOW Pre-Cleaner - 177ml
Black WOW - Black WOW Classic Exterior Trim Restorer - 119ml


Indien nog tips / opmerkingen hoor ik het graag!
 
De lijst ziet er zo al veel beter uit, alleen zou ik het persoonlijk qua doeken toch net iets anders doen:
Beginnen met:
https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Microfiber_bundel_Trio_102097
Dan heb je alle 'standaard' doeken al drie keer, een grote droogdoek, en een mitt + spons. Dan kun je bijvoorbeeld de Mitt gebruiken voor het grootste gedeelte van de auto's en vervolgens de spons voor de delen die wat viezer zijn, zoals de lagere gedeeltes van de zijkanten en de achterbumper.

Dan zou ik die set nog aanvullen met:
Monello - Vetro Bianco 1x
Monello - Senza Bordi Trio Edgeless Towels - 45x45cm 1x
Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm 1x

Dan hoef je de Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt niet meer te bestellen.
 
Jacco,

ik lees in de reviews van de monello mitt dat die niet zo goed is als de Meguiar's mitt, vandaar...
Die spons is wel een goed idee voor de viezere delen, zet ik bij op mijn lijst.

Grote droogdoek lijkt me minder handig ivm perongeluk over de grond slepen... vandaar de 6 kleinere droogdoeken.

Dus de kit biedt me niet zo veel:
mitt - staat al in lijst
spons - kan ik apart bestellen
piccolo nero - staat al in lijst, 9 stuks
Peluce verde en bianco - worden beide vervangen door de 6 stuks senza bordi, waarvan ik vermoed dat ze beter zijn?
senza acqua - te groot denk ik, wordt vervangen door de piazza versie, 6 stuks.

Gebruik van de microfiber types:
Mitt voor schonere delen koetswerk
Spons voor vuilere delen
Piccolo nero voor all-round en interieur
Senza Bordi voor waxen en dergelijke uit te poetsen
Senza acqua voor het afdrogen
Vetro bianco voor de ruiten.

Klopt dit?
 
Niet te lastig denken met een droogdoek,....

Gewoon één kleine voor langs de onderzijde van de auto, denk aan onderkant deuren, dorpels. En onderzijde bumpers. En de rest met de normale "grote" droogdoek,... Een droogdoek kun je Indien nodig ook even opvouwen,...

Vergt even gewenning en uitzoeken hoe de doek jou het beste ligt om die doeken te gebruiken. Ieder doet dat op zijn eigen manier, maar ik zou echt géén zes kleine droogdoekjes willen. Wat een drama lijkt me dat,...
 
Kijk, dit is het soort informatie zat je niet kan vinden met enkel de reviews in de shop. Top forum!

Kan je zeggen waarom de peluches nog nodig zijn als er al bordis zijn?
 
@Wannes ,kan het zijn dat we jou gemist hebben in het voorsteltopic?
Verder ben ik wel benieuwd naar foto's van je auto.
Lime prime en Prep zijn 2 totaal verschillende producten trouwens
 
Oei, dan ben ik compleet mis...
ik dacht dat lime prime diende om te ontvette voor de wax (prewax), maar dat klopt dus niet?
 
@Wannes ,kan het zijn dat we jou gemist hebben in het voorsteltopic?
Verder ben ik wel benieuwd naar foto's van je auto.
Lime prime en Prep zijn 2 totaal verschillende producten trouwens

Doe ik zo meteen even!

Foto's zullen te beschamend zijn, onze laguna is een echte krasstraat auto, en zelfs dat slechts 2 maal per jaar...
Rest van de tijd is ie gewoon smerig :rolleyes:
Bestelwagen is nog erger (dient om geld mee te verdienen, niet om mooi te zijn)

Daar wil ik nu dus verandering in brengen, en zodoende zullen beide voertuigen (hopelijk) een echte transformatie ondergaan.
 
Lime prime is een pre wax cleaner/glaze (bevat olien)om de lak voor te bereiden op een wax.
Prep is een ontvettende inspectiespray welke de lak ontvet als voorbereiding op bv een wax.
Als je machinaal gaat polijsten zou ik zeker Prep halen, als je handmatig aan de slag gaat dan Lime prime vanwege de verhullende eigenschappen
 
Top info, ik vervang gelijk de lime prime op mijn lijst door de prep!

Nieuwe lijst, nog dingen die tekort zijn / kunnen verbeterd worden?

Wielen:
Monello - Non-Ferro - 5000ml
Monello - Wheel Woolies - Set van 3
Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm
Mothers Wax - Wheel Brush
Mothers Wax - Tire Brush

Prewash:
Monello - Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel
Monello - Tapkraan voor Monello 5 liter verpakkingen - DIN51
Nanolex - PreWash Concentrate - 5000ml

Emmers 3x
Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
Grit Guard - Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - Rood
Grit Guard - Washboard - Black
Dodo Juice - WASH sticker voor emmer

Wassen:
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 3780ml
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
Monello - Sponge

Clay:
Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml
Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS

Afwerking:
Q²M Prep - 1000ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Monello - Doppio Rosso Foam Grip Applicator 4x

Spuitflessen:
Kwazar - Mercury Super PRO+ 500ml - 4-pack
Kwazar - Mercury Foaming Nozzle 2x
Kwazar - Red Venus Super Pro+ HD Acid Handpomp sprayer - 1500ml
Kwazar - Venus Foaming Nozzle

Microvezel:
Poorboys World - Typhoon Microfiber Cleaner - 3780ml
Monello - Piccolo Nero Trio - 35x35cm 3x
Monello - Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm 2x
Monello - Senza Bordi Trio Edgeless Towels - 45x45cm 2x
Monello - Vetro Bianco 2x

Interieur:
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
Valet Pro - Enzyme Odour Eater - 1000ml
Poorboys World - Natural Look Dressing - 946ml
Monello - Wheel Woolie Vent Brush
Cyber Clean - Cyber Clean Auto - Pot - 145g 2x
Mothers Wax - Carpet & Upholstery Brush
Mothers Wax - Detail Brushes - 2st. 3x
Dodo Juice - Supernatural Dash Duster

Glas:
Clearly Menthol Refill Concentrate (1:3) - 1000ml

Trim:
Q² Trim - 30ml kit

DAP:
3M - 3434 afplaktape - 18mm breed
DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack
 
@Wannes ,Nanolex pre wash is fijn spul en werkt sterk ontvettend en daar gebruik ik het zelf ook voor, maar voor welk doel wil jij dit aanschaffen? Het is een aardige lijst en je hebt toch ook al Monello foam?
Wat ik zelf anders zou doen:
-Qua shampoo zou ikzelf voor Ddj born to be mild gaan.
Ipv een Monello of Megs
https://www.carclean.com/nl/product/Microfiber_Madness/Incredimitt_Wash_Mitt_103109?o=pbMTAwMTAw
Ipv de droppio Rosso
https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Del_Ufo_XL_Foam_Applicator_102949?o=pbMTAwMDYz
Verder wil ik je meegeven dat :
Voorbereiding/polijsten=90% resultaat. Aan het aantal grootverpakkingen te zien (nogal zeker van je zaak qua hobby) zie ik dat er aardig wat budget is om op te starten.
Wat extra medium oranje cutting pads en wat witte polishing pads en bv Scholl S20 zou nog een goede aanvulling kunnen zijn op je DAP set.
 
Ric, de pre wash is voornamelijk omdat beide auto's echt onder een laag aangekoekt vuil zitten, waarvan ik vrees dat de foam die niet volledig zal kunnen losweken.
Verder ben ik zelfstandig aannemer, dus de bestelwagen kan soms op 1 dag tijd echt heel vuil worden (slijpstof, cement, ...) en dan lijkt die prewash me wel leuk. Is ook relatief goedkoop ;)
 
Zeer, zeer indrukwekkende en uitgebreide lijst, met op zich prima spullen (hier en daar prima persoonlijk advies voor varianten). Menig forumlid heeft zo'n collectie pas na een paar jaar bijeen gespaard.
Ik vraag me dan ook af of je niet veel te hard van stapel loopt, gezien de tot nu toe behandel-methodes voor beide wagens.......
Het is nogal een ommezwaai van 2x per jaar wasstraat / "niet om mooi te zijn" naar een full-detail en netjes houden!
Zou zonde zijn als na een tijdje alle spullen (incl. de grootverpakkingen; waar je jaren mee vooruit kunt als je alleen jou eigen wagens doet) in een hoek belanden en je het detailen vervloekt......
Je zou ook "kleiner" kunnen beginnen om eens te kijken of je het detailen leuk vind (en de nodige tijd kan vinden daarvoor, als zelfstandig ondernemer). Uitbreiden kan altijd nog!
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Wat ik nog mis in de lijst is Poorboys All Purpose Cleaner voor bv mos op rubbers ,ontvetten motorruimte ,plastic/rubber. Ook goed voor aangekoekt vuil.
Monello foam zal idd niet alles losweken het gaat echt op het wassen aankomen wat dat betreft.
Monello foam = waxsafe . Nanolex pre wash volgens mij niet.
 
Wat ik nog mis in de lijst is Poorboys All Purpose Cleaner voor bv mos op rubbers ,ontvetten motorruimte ,plastic/rubber. Ook goed voor aangekoekt vuil.
Monello foam zal idd niet alles losweken het gaat echt op het wassen aankomen wat dat betreft.
Monello foam = waxsafe . Nanolex pre wash volgens mij niet.

Er staat Meguiars APC bij (heb het onder interieur gezet, maar kan uiteraard ook voor andere delen gebruikt worden...)
 
Zeer, zeer indrukwekkende en uitgebreide lijst, met op zich prima spullen (hier en daar prima persoonlijk advies voor varianten). Menig forumlid heeft zo'n collectie pas na een paar jaar bijeen gespaard.
Ik vraag me dan ook af of je niet veel te hard van stapel loopt, gezien de tot nu toe behandel-methodes voor beide wagens.......
Het is nogal een ommezwaai van 2x per jaar wasstraat / "niet om mooi te zijn" naar een full-detail en netjes houden!
Zou zonde zijn als na een tijdje alle spullen (incl. de grootverpakkingen; waar je jaren mee vooruit kunt als je alleen jou eigen wagens doet) in een hoek belanden en je het detailen vervloekt......
Je zou ook "kleiner" kunnen beginnen om eens te kijken of je het detailen leuk vind (en de nodige tijd kan vinden daarvoor, als zelfstandig ondernemer). Uitbreiden kan altijd nog!

Reden voor de grote verpakkingen is voornamelijk prijs-gedreven voor een beetje extra heb je véél meer product, dus kan ik mezelf niet overhalen om de kleine verpakkingen te kopen o_O