• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie, maar ik heb nog een paar vragen cq opmerkingen.

Is de DC polish geen (goede) voeder voor mijn lak? Of is die van PB beter? Over de volgorde van werken ben ik er bijna uit. Heb ik die laatste 2

stappen wel goed? ik zie namelijk de NXT tech wax 2.0 zowel bij de waxen als sealent staan. Is het nou echt een wax of een sealent en moet hij

dan als laatst of als ene laatste aangebracht worden?

Wat ik nog vergeten ben te melden, is dat het mij niet zo gek veel uitmaakt wat het moet kosten allemaal. Ik zat er zelf aan te denken, wanneer mijn

huidige DC set op is, wil ik naar wat betere/duurde producten gaan.

Ik ga zeker een aantal clinics volgen zodra deze bekent zijn, waar ik dan ook in aanraking kan komen met machinaal poetsen. Want om zomaar

even een DAP/rotary aan te schaffen terwijl ik er niets van weet en geen ervaring mee heb, lijkt me niet verstandig.

Voor de shampoo ga ik dan voor de born to be mild van dodo juice. Naar wat ik lees, is deze erg prettig in gebruik.

Wat betreft de pads, heb ik het volgende in gedachten: Cleanen met de easy detailing polishing pad white van monello, polijsten met de oranje versie

en voor het anbrengen van de glaze/wax/sealent wou ik de zwarte pad gebruiken.

Mijn iron X is ook bijna op, dus daar wil ik ook een vervanger voor hebben. Ik twijfel nog tussen de Monello non ferro en de q2m iron, of zit hier nauwelijks

verschil tussen?

Ik snap dat je de verschillende spullen eerst moet gebruiken voorrdat je echt weet of het wat is. Maar ik wil wel de spullen gebruiken waarvoor ze bedoeld

zijn icm de juiste pads/doeken etc.

Groeten Mats