• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kabelbreuk Dap900 how to demontage

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Mijn Dap900 heeft door het gebruik en het meermaals over de schouder gooien van de kabel ( 220v) een breuk opgelopen met als gevolg dat ik dus dan weer wel dan weer niet dan weer wel dan weer niet ............kan polijsten ]-0
Gelukkig heb ik altijd 2 dap's bij en kon ik verder met het 2e toestel .

Heb al ff zitten zoeken op het forum en andere sites ivm een handleiding om de machine open te gooien om de draad desnoods in te korten/vervangen maar kan niks vinden dat mij helpt.

Ik heb al ooit een filmpje zien voorbijkomen ( nicknameless? ) waarin het ombouwen van de aan/uitknop werd toegelicht en ook dat kan ik niet meer vinden . Ging er toen om dat je de knop ook bovenaan kan zetten om makkelijker te werken ivm aan/uitzetten .

Uiteraard gaat het me er niet om dat de machine dan geen garantie meer heeft , het is mijn "oude" Dap en die is ondertussen toch al uit garantie vrees ik , mocht ie echt overlijden dan koop ik er wel terug een andere bij mijn geliefde webshop :ja .

Ondertussen heb ik al 1 schroef losgemaakt van de machine en ben nu aan het uitvissen hoe het verder moet....

Als er mensen zijn die me het filmpje/een how to met foto's kunnen doorsturen (of gewoon hier plaatsen ) dan kan ik verder.

Bedankt reeds .

..............
Ondertussen de Dap al open gekregen en de draad 20 cm korter gemaakt + de knop "boven" gezet ...........nu vrees ik echter dat de kooltjes ook op zijn.............en waar liggen die nu weer :D
 
Geen dank! Die koolborsteltjes had Jeroen een leuk topic over alleen heeft hij zijn foto's verwijderd: How-To--Koolborsteltjes-vervangen-DAP500
 
Het is een geslaagde operatie geworden ! :ja

De borsteltjes uit m'n nieuwe Dap-set heb ik kunnen vinden............de oude waren echter nog +- 50% goed. Heb ze dus niet vervangen.

Van de +- 9 à 10 mm die de borsteltjes zijn ( ik vermoed dat het die lengte is van bruikbare grondstof , want ze zijn langer maar ik heb ff gekeken naar de zijkant waar een groefje zit van +- 9 à 10 mm )

Enkel op de laagste stand (1) draait de Dap niet lekker door ( +- met vallen en opstaan zeg maar ) , vanaf stand 2 is er niks aan de hand.

Zou begot niet weten wat de oorzaak kan zijn ???

Jammer van de foto's , ik zal er (ooit) wel eens wat maken en dan vul ik deze wel ff aan .
 
Mooi dat het gelukt is:)^ Geeft altijd een voldaan gevoel vind ik zelf.