• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kärcher hogedrukspuit doet vreemd.

Vervolg na brief aan Karcher.

Van Karcher zelf geen reactie, tekenend voor de service zeg ik dan maar.

Net even contact gehad met het (zelfstandig) Karchercenter De Vries in De Meern.
Daar weten ze nog in alle redelijkheid met klanten om te gaan.

Alle apparaten ouder dan twee jaar kan en mag worden aangeboden
Onderzoek met reparaties tot 50 euro; wordt de reparatie gelijk uitgevoerd kost dan 50 euro
Onderzoek met reparaties boven 50 euro dan volgt prijsopgave
Zie je af van herstel boven 50 euro dan geldt onderzoekstarief van iets van 25 euro

# als je hier gebruik van wilt maken, zelf eerst even contact opnemen en prijzen controleren #

Voor verdere informatie ff Google'n. De Vries heeft een eigen site.
Met Erik / T3 heb ik contact via mail.

Edit; 22 jan 2010 Karcher een herinnering gezonden en reparatie door derden aangekondigd met verhaal van kosten.

Hans
 
Mijn Karcher doet dat ook.

Ding is al 12 jaar oud maar doet het nog steeds.
Op en top is hij niet meer en is wel aan vervanging toe:ja
Die Nilfisk ziet er ook wel goed uit, alleen ken het merk helemaal niet.

Wellicht komt Carclean binnenkort wel met met een groupby of zijn eigen "hogedruk lijn" :D
 
Vroegâh was Karcher het neusje van de zalm op het gebied van hogedruk reinigers aangezien zij destijds weinig concurrentie hadden.

Nu er veel concurrenten (Nilfisk/Alto/Wap, Kranzle, en andere bekende A merken), gebruikt Karcher steeds meer goedkope onderdelen.

Zo heeft bijvoorbeelde de Karcher hd machines plastic en/of aluminium plunjers (deze pompen het water op hoge druk).

Andere merken zoals Nilfisk en Kranzle gebruiken messing en/of keramische plunjers. Deze zijn veel beter bestand tegen de hoge druk en bewegingen in het apparaat.

Wil je een goede hd reiniger, kijk dan eens naar de Nilfisk Excellent series of als je het topje van de ijsberg wilt, kijk dan eens naar een Kranzle hd reiniger.
 
Ook mijn Kärcher K 2.91 heeft na een paar maanden de geest gegeven. Bouwt eerst nog druk op, maar na een paar minuten is het net of hij valse lucht gaat zuigen. Druk was al niet veel vanaf het begin. Is natuurlijk niet de duurste, maar het is € 159,95 in het putje. Ben nog niet terug geweest, maar gezien de verhalen hierboven zal Kärcher alle verantwoordelijkheid afwijzen.
Ik heb deze gekregen van mijn vrouw voor mijn verjaardag. Ik had nog het advies meegegeven om juist voor een merk te keizen met messing plunjers. Bij Intratuin Pijnacker hebben ze met droge ogen beweerd dat Kärcher geen gebruik maakt van kunststof. Lekker advies!
 
Er zullen ook wel Nilsfisks zijn die problemen hebben.
Net zoals met auto's zijn er mensen die zweren bij een bepaald merk en anderen die zeggen: "nooit meer"

Mijn Karcher heb ik cadeau gekregen in december, maar hij zit nog steeds nieuw in de verpakking.
Hopelijk gaat hij lang mee ;)
 
Ik had ook problemen met mn k3.99. sinds eergisteren terug van reparatie, viel lang binnen de garantie want die loopt tot 2014 en netjes gratis gemaakt.
 
hier ook het bovenstaande probleem gehad, ding was net een week uit de garantie en niks thuisgeven bij karcher, echt schandalig dat zo'n duur apparaat het nog geen jaar volhoudt, bij gebruik 1x p/week.
 
Ook hier een soort gelijk probleen, Maar bij de mijne is het na ± 1 minuur over.
Denk ook dat het met de druk te maken heeft

Koste weinig, en zo lang die het nog doet.
(Pas een half jaartje oud.)
 
Het blijft vreemd dat Karcher in de handleiding aangeeft dat de HD's onderhoudsvrij zijn en bij de accessoires een kit heeft (zie mijn topic daarover) waarbij juist expliciet wordt aangegeven dat het gebruik daarvan de levensduur verlengt.

Volledige garantie is een keuze van de leverancier / producent.
Waar die niet onderuit zou moeten kunnen is de wettelijke vereiste van productkwaliteit.
Buiten de geboden garantie kom je dan uit op een verdeling van de kosten van herstel.
Maar in alle gevallen moet de klant eerst iets van de leverancier / producent lospeuteren.
Er blijft een verschil tussen recht hebben en recht krijgen.
Internet helpt met bewijs over het vaker voorkomen van problemen die wijzen op productiefouten.
Maar de verdediging die door menig producent wordt gehanteerd doorbreek je in je eentje niet snel.

Mijns inziens geeft het hoop dat er nog ondernemers zijn (ook onder die die Karcher voeren) die er anders mee omgaan.

Overigens schaadt het niet om bij problemen eens alle onderdelen los te nemen en te reinigen.
Mits je daarvoor de kennis en ervaring in huis hebt.

Hans
 
@Xcorpion

Duurdere versies hebben reservoirs voor reinigingsmiddel
De iets goedkopere hebben alleen een aanzuigslangetje
De allergoedkoopste hebben niets.

Mooie van een foamlans is dat je zelf kunt doseren

Hans
 
achzooow.. want ja, heb nu zelf een K 3.65 met foam lans maar staat dus nergens bij wat er in dat reservoirtje moet..

Gewoon water dan maar:ja
 
In dat geval heb je waarschijnlijk deze.
http://scripts.karcher.com/scripts2008/bta/document/BTA-59630290.pdf
Of daar in de buurt even zoeken
Staat aardig wat in over gebruik en (on)mogelijkheden

En visueel;
http://www.karcher.de/nl/startpage.htm?popup_microsite=applicationadvisor2008
Autootje klikken en dan / beschermingsmiddel. (Dat het kan, niet nadoen :D )

Hans
 

Hai,
Ik las je probleem met de karcher HD reiniger en herkende dat direct omdat ik hetzelfde probleem gehad heb.
De druk weg en continu aan en uit slaan van het apparaat.
Ik heb de lans uit elkaar gehaald en in de spuitmond (waar de straal uitkomt) bleek een miniscuul klein steentje te zitten, minder dan een millimeter!
Alles weer gemonteerd en met een perfect resultaat. Werkt weer als nieuw!:)^
Misschien heb je er iets aan.

Gr Regiebert
 
Het valt me op dat de tevreden Kärcher gebruikers allemaal apparaten van heel wat jaartjes oud hebben. Het nieuwe spul lijkt sneller kapot te gaan.
Voor mij is Kärcher altijd één van de topmerken geweest. Afgelopen weekend heb ik hem open gehaald en na reiniging van het kunststof omhulsel maar weer gelijk in elkaar gezet. Aan al dat aluminium kan ik weinig doen. Fabricageplaatje kwam ik tegen en het ding is inmiddels 19 jaar oud.
Van mij geen kwaad woord over Kärcher.
 
VroemGTI zei:
Ook mijn Kärcher K 2.91 heeft na een paar maanden de geest gegeven. Bouwt eerst nog druk op, maar na een paar minuten is het net of hij valse lucht gaat zuigen. Druk was al niet veel vanaf het begin. Is natuurlijk niet de duurste, maar het is € 159,95 in het putje. Ben nog niet terug geweest, maar gezien de verhalen hierboven zal Kärcher alle verantwoordelijkheid afwijzen.
Ik heb deze gekregen van mijn vrouw voor mijn verjaardag. Ik had nog het advies meegegeven om juist voor een merk te keizen met messing plunjers. Bij Intratuin Pijnacker hebben ze met droge ogen beweerd dat Kärcher geen gebruik maakt van kunststof. Lekker advies!

Ik wil toch nog even terugkomen op mijn reactie. Inmiddels ben ik wél teruggeweest met mijn 2.91. Oh, was de reactie, die zien we vaker terugkomen. Na 3 dagen werd ik gebeld dat er een volledig nieuwe klaarstond. En toen heb ik gevraagd of ik met bijbetaling een zwaardere mocht uitzoeken. Er waren een aantal modellen in de aanbieding, en ook dat was geen enkel probleem om hem daar op in te ruilen. Uiteindelijk met een 5.55 Jubilee naar huis gegaan. Is uitgevoerd met aluminium motor-behuizing. Dus toch eind goed, al goed. Complimenten aan Kärcher én aan Intratuin Pijnacker. Snel afgehandeld, geen gezeur en goede service.