• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kärcher hogedrukspuit doet vreemd.

Heb nu al een paar jaar een Karcher 2.90 en werkt nog prima. Met die goedkope modellen moet je gewoon mazzel hebben denk ik.
 
Hallo mensen,

Gisteren nog even van de gelegenheid gebruik bemaakt om mijn VW bus van een laagje Collinite #845 te voorzien :)^

Voor het aanbrengen van de Collinite heb ik de bus eerst gefoamed en gewassen natuurlijk. Hierbij begon de hogedrukspuit echter vreemd te doen. Ik heb even gezocht op het internet en vond op youtube een filmpje van een hogedrukspuit die exact hetzelfde symptoom heeft.


Ohja, het betreft in mijn geval een Kärcher K4.99M van een jaar of vier oud. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn, of dit zelf te repareren is en waar je onderdelen voor Kärcher apparaten kunt verkrijgen?

Groeten,
Erik
Hoi Erik, ik had hetzelfde probleem, leg hem plat achterover en laat het water ÷/- 4 minuten erdoorheen lopen zonder de pomp aan te zetten. Zet hem weer overeind en zet hem aan.
Veel succes
Groet Hans
 
Bij mij was de pakking van de pomp er tussenuit geknepen en gebroken, rara politiepet. Inmiddels nieuwe pakking gekocht bij parts.nl (€2,99). Ik kon deze afhalen, dus geen bezorg kosten. Ik kan geen servicemanual vinden, dus alles maar uit het hoofd gedaan. Gelijk ook nieuwe olie erin. Volgens Karcher is dat 15W40.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Servicemanuals krijgen wij als leverancier (technische groothandel) ook niet zomaar van Karcher. Hooguit een onderdelentekening.

Wat altijd helpt is ´:
De druk eraf halen; uitzetten, kraan dicht en even pistool inknijpen. Lans losnemen en even doorblazen.
Vanaf K4 zijn ze zelfaanzuigend en kan je ook even doorspoelen via jerrycan osmose water.. Dat voorkomt storingen door de kalk uit leidingwater.