• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kärcher hogedrukspuit doet vreemd.

tee-dee-ie

Detailing addict
27 jul 2009
189
62
Hallo mensen,

Gisteren nog even van de gelegenheid gebruik bemaakt om mijn VW bus van een laagje Collinite #845 te voorzien :)^

Voor het aanbrengen van de Collinite heb ik de bus eerst gefoamed en gewassen natuurlijk. Hierbij begon de hogedrukspuit echter vreemd te doen. Ik heb even gezocht op het internet en vond op youtube een filmpje van een hogedrukspuit die exact hetzelfde symptoom heeft.


Ohja, het betreft in mijn geval een Kärcher K4.99M van een jaar of vier oud. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn, of dit zelf te repareren is en waar je onderdelen voor Kärcher apparaten kunt verkrijgen?

Groeten,
Erik
 
Op de karcher site kan je zoeken naar het probleem,staan de kosten er ook meteen naast vermeld.
Is zoals Dibbuz al vermelde een probleem in de pomp,een typisch karcher probleem.
Hier zijn er al 2 aan overleden,de reperatie kosten zijn trouwens zo royaal,dat ik me maar een Nilfisk-alto heb gekocht.
Hier nooit niets van karcher meer.
 
Zelfde probleem hier. Kleppen van de pomp die niet meer goed afsluiten.
De goedkopere modellen van Karcher hebben plastieke onderdelen. En daar gaat dus vaker iets mis, meestal dit samenhangend met drukverlies.

De mijne doet het wel nog, zolang je de water laat spuiten, maar met veel minder druk als ervoor.
Zodra hij het helemaal begeeft koop ik iets anders (beetje krap bij kas op het moment :grinning: ).

Wellicht wordt het dan een Nilfisk, maar een iets duurder model, zodat ik zeker ben dat de binnekant niet helemaal plastiek is..
 
Ik heb een 3.99 geloof ik en die heeft vanaf het begin al problemen met drukverlies maar sinds vorige week kan ik geen accesoire meer op de lans zetten, gaat er gewoon niet in.
Heb het geprobeerd met de foam gun en de vario power lans.
Lans er nog 1 keer ingekregen door de lans er los in te duwen, op de grond zetten en er vol op gaan leunen maar dat werkt niet natuurlijk.
Heb hem pas in juni gekocht en er was toen een actie voor 5 jaar garantie, maandag breng ik hem naar de winkel maar hoop dat ik em niet te lang kwijt ben...
 
Mmhh, als ik de Kärcher zou vervangen door een ander merk zit ik met een foamlans die ik niet meer kan gebruiken :confused: Had ik net enige tijd voor de groupbuy op het forum gekocht (en al diverse malen tot volle tevredenheid gebruikt).

Groeten,
Erik
 
Onze deed net hetzelfde, hij verloor ook water aan de onderzijde.
Gelukkig binnen garantie.

Dit was de tweede op twee jaar tijd die defect was. (beiden binnen garantie).
Karcher is karcher niet meer. Onze eerste was 7-8 jaar en nog niet kapot, handvat ed wel.
 
je kan de fittingen van de foamlans gewoon achteraf vervangen..
wel zit er locktite tussen, dus even verwarmen (oppassen dat de karcher koppeling niet smelt)
en dan eraf draaien.. moet lukken,

alleen even bij tim informeren of hij een andere koppeling kan regelen..

mijn karcher doet het na een hoop jaren nog prima!
 
Karcher heeft ook aansluitingen die Gardena naar Karcher verbinden.
Is eigenlijk om bijv een Karcher-borstel op een gewone slang te kunnen gebruiken.
Misschien kan je daar iets mee......:weetniet

Hans
 
@ tee-dee-ie,
Ik heb ook mn connector moeten verwisselen van mn lans, van karcher naar nilfisk.
Onderdeel kost geen drol en was met vijf minutjes gemaakt.
 
Bekend probleem... mijne heeft dit ook gedaan. Geloof een 2.99 uit mijn hoofd.
Wel netjes onder garantie gemaakt, alleen ben hem wel een maand kwijt geweest...

Zolang bij het doet doet ie het, hierna in ieder geval geen karcher meer :no
Er is voor hetzelfde geld beter spul te krijgen.
 
Ik ben mij juist aan het orienteren m.b.t de aanschaf van een hogedrukreiniger. Ik heb altijd gedacht dat Kärcher een van de betere machines was maar uit het aantal negatieve gebruikservaringen maak ik op dat ik dit merk beter kan mijden.

Heb het oog laten vallen op de Nilfisk excellent of compact lijn. Iemand misschien hiermee ervaring? ergens tussen 100 en 130 bar moet toch voldoende zijn voor detailing? Ik gebruik de reiniger verder nergens anders voor.
 
Ben ook bekent met het probleem, de reparatie kosten liepen idd zoals hier boven al gezegd dermate hoog op dat er ook hier een andere kwam, mijn Oom heeft dit al 3x gehad en was het zo zat ook voor hem geen Kärcher meer ! die heeft nu een hogedrukspuit van het Duitse merk: Falch

http://www.falch.com/relaunch/index.htm


Dat is echt een professioneel apparaat ! ik zelf heb toen een Gardena gekocht, die was stinkend duur destijds.. maar die werkt na 6 jaar nog steeds :ja






Groetjes,

Sjors
 
Centoquarantasette zei:
Ik ben mij juist aan het orienteren m.b.t de aanschaf van een hogedrukreiniger. Ik heb altijd gedacht dat Kärcher een van de betere machines was maar uit het aantal negatieve gebruikservaringen maak ik op dat ik dit merk beter kan mijden.

Heb het oog laten vallen op de Nilfisk excellent of compact lijn. Iemand misschien hiermee ervaring? ergens tussen 100 en 130 bar moet toch voldoende zijn voor detailing? Ik gebruik de reiniger verder nergens anders voor.

Ook ik lees soms mindere verhalen over Karcher maar zelf ben ik er zeer tevreden over!!

Mijn koudwater hogedrukspuit van Karcher is nu +-14j en die werkt dus nog perfekt:)^

Mijn warmwater hogedruk van Karcher is nu een paar weken oud en die doet het ook nog :D

Ams de koudwater defect moest gaan stap ik misschien wel over naar een Kranzle hogedruk.
 
Hmm het lijkkt erop dat hij geen druk kan opbouwen. Als je nog garantie heb dan zeker terugbrengen.

Staat de kraan wel volledig open? Wellicht krijgt hij niet genoeg water.

Gr.
Vincent
 
Kan natuurlijk ook gewoon het dichtingsringetje aan de lans zijn maar dan zou je het wel zien dat hij lekt!

Heb het vandaag ook meegemaakt :-(
Hij is toch een AL een week of 6 oud!!!
 
Ik ga er ook van uit dat jullie het bij het rechte einde hebben. De hogedrukreiniger lekt verder nergens water en ook de kraan staat volledig open.

Wordt denk ik een kwestie van vervangen door een Nilfisk.

Groeten,
Erik
 
Als het zo algemeen is dat Karchers er meer dan gebruikelijk last van hebben, wordt het tijd voor een actie die kant uit. :|~*
De Nederlandse wetgever is niet misselijk in de bescherming van consumenten. :rules
Als het een ontwerpfout blijkt te zijn, wat je mag verwachten als een product regelmatig zijn economische levensduur niet haalt, vereist de wet reparatie of tegemoetkoming.

Technische levensduur betekent niet meer dan dat hij zolang meegaat als je (als koper) bij aankoop mag verwachten.
Economische levensduur is als de de kostprijs gelijkmatig over de gebruiksduur verdeeld kan worden.
De economische levensduur is in het algemeen korter dan de technische (spreken economen over afgeschreven).

Spekende gevallen van redelijk onderhoud en toch stuk; stuur mij een PB en ik maak een blafbrief voor je ]-0
Ik kan de brief ook wegbrengen :ja , Karcher zit hier vlakbij.

Niet geschoten is altijd mis.......

Hans (don't make me angry, you won't like me when i am angry ]-0 )

Voor tekst voorbeeld briefje; http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven.