• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher K2 Classic

hansv

Detailing rookie
19 jan 2019
7
15
Ik wil toch graag een HD reiniger in huis halen, maar zo compact mogelijk wegens plaats gebrek. En dan kom je al snel bij de Kärcher K2 Classic. Die is bijzonder klein en heeft een klein handvat, zonder wieltjes. Hij is ook goedkoop, wat mooi meegenomen is.

Nu zullen er best wat tegenstander zijn van dit model. Ik zou deze reiniger enkel en alleen voor mijn wagen gebruiken, laat ons zeggen maximum eens per maand. Bedoeling is afspuiten en foamen.
Zeer licht gebruik dus.

- is 110 bar genoeg om een wagen te wassen? De verpakking en de reclame in de winkel spreken elkaar tegen: de verpakking zegt geschikt voor auto, het reclame paneel in de winkel zegt dat dit niet voldoende is voor een wagen.
- Kan er een Monello foam kit op? Ik zie wel staan "compatible met K-reeks met bajonet". Maar heeft de K2 classic een "bajonet" sluiting? Deze vraag zou ik even aan Carclean kunnen doorspelen.

Indien toegelaten, post ik even een link van de winkel. Het betreft dus echt de zeer kleine Kärcher.
https://www.brico.be/nl/tuin-buiten...er-hogedrukreiniger-k2-classic-1400-w/5637892
 
110 bar is voor het afspoelen wel voldoende maar verwacht er geen dikke foam laag uit te krijgen. Heb je al naar de K4 home gekeken?
De monello foam kit past erop, de K2 heeft ook bayonet.
 
Ik heb gisteren via de Hubo de lentebox gekocht. Met een Kärcher K3. Foamlans van Monello besteld en ben eens benieuwd hoe het gaat schuimen bij de eerste wasbeurt.
 
Uit ervaring kan ik je zeggen dat de K2 hiervoor prima functioneert. Verwacht geen mega hoge druk, maar voor foamen e.d. zeker voldoende!
 
de druk is niet zo zeer het probleem, wel de hoeveelheid water die er uit komt, komt er te veel water door de foamlans dan bouwt hij niet genoeg druk op, ik heb bij mijn cip(ook karcher) de sproeier verkleint van de foamlans om een goede schuimlaag te krijgen.
 
Ok dus foamen zou moeten lukken, hoewel niet ideaal.
Is hij krachtig genoeg om de auto af te spuiten? Bijvoorbeeld om de velgen af te spuiten?

Voor die 70 euro kan je eigenlijk niet sukkelen, dus zal hem misschien wel ophalen komend weekend.
 
Ok dus foamen zou moeten lukken, hoewel niet ideaal.
Is hij krachtig genoeg om de auto af te spuiten? Bijvoorbeeld om de velgen af te spuiten?

Voor die 70 euro kan je eigenlijk niet sukkelen, dus zal hem misschien wel ophalen komend weekend.

Ik verwacht dat je meer dan genoeg kracht hebt om ook velgen e.d. aan te pakken. Ik heb zelf een Nilfisk E 130 (130 bar) en draai het vermogen bijna helemaal terug voor de velgen (verwacht dat de druk hiermee zeker onder de 110 bar uitkomt) en dat werkt prima.
 
Bedankt iedereen. Deze morgen ben ik de K2 'Basic' gaan halen.
Om eerlijk te zijn: ik voel zo al dat het toestel het niet lang gaat uithouden. Echt stevig voelt het niet aan. Druk is voldoende, maar de roterende waterstraal is geen meerwaarde.
En zeer belangrijke opmerking voor toekomstige kopers: de 3 meter slang is echt véél te kort. Je moet continu het toestel opnemen en verplaatsen. Lange stroomkabel is bijgevolg nodig. Ik zou hem niet aanraden.

Het eindresultaat is wel fantastisch.
De velgen ingespoten met non-ferro en her en der wat met insecten remover.
Afgespoten met de K2.
Gewassen met 2 emmers van scratchshield, Born 2 be mild & een poorboys washmitt.

Afgespoten met K2 & afgedroogd.

Dan manueel Collinite 845, met een disco nero. Afgenomen met een monello peluche verde.

Fantastich resultaat. De wagen is natuurlijk ook nog maar 3 weken oud. :)



Bedankt voor de input!
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Stefan O
Bedankt iedereen. Deze morgen ben ik de K2 'Basic' gaan halen.
Om eerlijk te zijn: ik voel zo al dat het toestel het niet lang gaat uithouden. Echt stevig voelt het niet aan. Druk is voldoende, maar de roterende waterstraal is geen meerwaarde.
En zeer belangrijke opmerking voor toekomstige kopers: de 3 meter slang is echt véél te kort. Je moet continu het toestel opnemen en verplaatsen. Lange stroomkabel is bijgevolg nodig. Ik zou hem niet aanraden.
....

Mooi om te horen dat je tot een mooi eindresultaat bent gekomen, dat is het geen wat telt uiteindelijk ;)

Ik zou overigens even opletten met de roterende waterstraal of dat geen vuilfrees is (volgens mij is dat bij de K2 basic het geval). Een vuilfrees wil je liever niet op je auto gebruiken straal is daarvoor eigenlijk te krachtig en kan de lak beschadigen.
 
Dat wist ik niet. Ik zou denken dat ze net minder krachtig is, gezien het niet in 1 punt eruit komt, maar eerder in een draaiende kolk (althans, zo lijkt het wel).
Ik zie zo niet direct waar ik goedkoop aan de juiste lans kan raken?

Desnoods probeer ik hem dan maar te gaan omruilen voor een groter model. Dit lijkt wel een miskoop (gezien de bouwkwaliteit, de té korte darm & vuilfrees).
 
Het loont in ieder geval om even na te gaan of er niet een te krachtige straal uit komt. Er zijn sowieso vervangende lanzen te vinden, heb ik wel eens gelezen op het forum dat mensen een goede via een grote Chinese webwinkel hebben gevonden/gekocht.
 
Een vuilfrees is eigenlijk een trechter met in de punt een stalen kogeltje. Er wordt water door een nauwe opening gespoten, onder veel druk, langs dat balletje waardoor het balletje gaat draaien. (En de scherpe straal water dus ook - ''draaiende kolk'') :D
Als je gewoon in de rondte spuit, dn zie (en hoor je misschien) deze kolk.

Ik heb op mijn beide Nilfisk een vuilvrees en zelfs al bij de C120 gaat het loeihard, haha! :p