• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher K7 besteld, maar.....

Marc O.

Detailing trainee
8 okt 2016
28
25
Hallo allemaal,

Onze cheap-ass Nilfisk van net €100 heeft na 5 jaar trouwe dienst het tijdelijke verruild voor het eeuwige. :(

Na enige tijd rondneuzen en vergelijken hebben we gisteren een Kärcher K7 Premium besteld. De eerste keuze was een Nilfisk P150.2, maar die bleek ik niet te kunnen afhalen in de lokale Coolblue winkel (lang verhaal, maar dat had de voorkeur), en de Kärcher K7 wel en bovendien is deze eveneens voorzien van een inductiemotor en messing pomphuis.

Ik vroeg me vanmorgen echter af of dit apparaat met een aansluitwaarde van 3000W geen problemen gaat veroorzaken in mijn stoppenkast, waarin de groepen zijn afgezekerd op 16A. Normaliter zou dat geen probleem moeten zijn, immers 3000W/220V=13.6A dus ik heb wel wat marge, maar bij het inschakelen zal er een piekstroom lopen waarvan niet is gespecificeerd hoe hoog die is.

Wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat? Gaat dat werken met een simpele 16A zekering of moet er een trage zekering in?
 
Laatst bewerkt:
16A gaat geen probleem zijn, toestel is dus op 220V aangesloten, deze piekstroom is echt te verwaarlozen.

Moest je effectief een probleem hebben dan kan je best een 16A D-Curve zekering monteren maar wij hebben met onze Nilfisk Poseidon 4 MC4 die 14A trekken geen probleem en dan spreek ik over 20-40 toestellen die wij per jaar testen.
 
ligt eraan, heb je een ouderwetse zekering dan kun je X1.6 overbelasten, heb je een automaat dan kun je X1.2 keer overbelasten, gaat de automaat eruit dan neem je er een met een c karakterestiek, die zijn bedoeld voor motoren, gaat de gewone zekering eruit dan laat een passchroef van 20A en een zekering van 20A plaatsen, dat laatste heb ik ook in de groep van de schuur gedaan voor de compressor die een hoge piekstroom trekt, de hoofdzekering van het huis is minimaal 25A dus dat moet allemaal goed gaan met een piek stroom.
 
Thnx voor de reacties. We gaan het maar gewoon uitproberen :)

Wat zijn de ervaringen hier überhaupt met deze Kärcher K7 Premium? Ik weet dat de goedkopere types, met plastic pomp, niet direct de voorkeur hebben. Maar deze wat duurdere uitvoering?
 
De Karcher premium modellen zijn prima. Apparaat is wel erg overkill als je hem alleen voor de auto gebruikt. (K5 is meer als voldoende).
Mocht je hem ook intensief om huis gebruiken, is het zeker een goede keus.
 
Heb zelf ook een K7 Premium. Tot nu toe geen enkel probleem met stoppenkasten. En dan zit er nog een koelkast en wat verlichting op dezelfde groep. Fijn apparaatje en echt voor alles rondom het huis en de auto's te gebruiken.
 
ligt eraan, heb je een ouderwetse zekering dan kun je X1.6 overbelasten, heb je een automaat dan kun je X1.2 keer overbelasten, gaat de automaat eruit dan neem je er een met een c karakterestiek, die zijn bedoeld voor motoren, gaat de gewone zekering eruit dan laat een passchroef van 20A en een zekering van 20A plaatsen, dat laatste heb ik ook in de groep van de schuur gedaan voor de compressor die een hoge piekstroom trekt, de hoofdzekering van het huis is minimaal 25A dus dat moet allemaal goed gaan met een piek stroom.

Niet met je eens, als de hoofd zekering maar 25 is, en de wasmachine en droger staan aan, en de oven voor de appeltaart en ze gaan tosti's maken en ze gaan ook nog water koken voor de thee. dan klapt jouw hoofdzekering erop zeker uit als je de auto gaat wassen.
 
Hier de K3, (met vario power lans) erg tevreden. Zowel voor de auto als rondom huis.
Als je wilt, spuit je de lak eraf. Geen gedoe met groepenkast.
 
Je moet ze de kost eens geven @Bikkel die met de lans centimetertje bovenop bijv. de bumper staan te spuiten.
Inderdaad vliegjes weg, lak ook... Ik ga het niet uitproberen in elk geval.
 
Bevalt ie goed?

hij doet het prima hoor

;)

Had inmiddels ook de Monello Lancia foamlans besteld en een geweldige puinhoop gecreëerd op mijn oprit. Zelfs de heg (waar de auto naast stond) zat volledig onder de sneeuw :D. Ik heb trouwens het idee dat de 160 bar van deze K7 misschien net wat teveel is voor die foamlans, want op de aansluiting lekt het water er een beetje doorheen. Niet dramatisch, maar het hoort eigenlijk niet (vind ik). Is het trouwens normaal dat je zo'n flesje foam volledig leegspuit op net-geen-volledige auto?
 
  • Leuk
Reactions: opelmark