• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan CQuartz meteen na aanbrengen in de volle zon? En wanneer toppen met wax?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Ik wil van de week nog even onze Ibiza aanpakken, en wil daarna een laagje CQuartz aanbrengen.

rekening houdend met het verhaal over vocht in de eerste 12-24 uur na aabrengen wilde ik het s'ochtends vroeg gaan aanbrengen, en in de avond voor het vochtig word aftoppen met een wax, aangezien ik niet zoveel Reload meer heb.

Is dit verstandig met het oog op de beading die de wax mogelijk kan creeeren icm het vocht, en evt. kans op watervlekken?

Valt het allemaal wel wat mee, en kan de wax er ook wel eerder over, of kan ik het beter iets anders doen?
 
Ik denk dat het niet zoveel zal uitmaken. Want toppen met Reload kan namelijk ook kans geven op beading ;)
Heb vandaag zelf de motorkap van mijn Opel Astra in de CQuartz Finest gezet. Daar gooi ik vanavond laat nog een keer Reload overheen.

Ben wel benieuwd wat de pro's aanraden :)
 
Na het afnemen kan hij in de zon, hij kan tenslotte ook onder een infrarood lamp
Voordeel van relaod is dat het zeker geen solvent bevat
Dus bij een wax zo snel erna, zeker geen hybride nemen
 
Ok, tot zover duidelijk.

Ben vanochtend maar vroeg opgestaan en half in de schaduw de CQuartz aangebracht, redelijk zuinig kunnen werken ik, denk zo 1/3 van het flesje gebruikt.

Uitpoetsen blijft iets aparts, je wilt maar doorwrijven omdat het niet glad word, maar dat hoeft helemaal niet. Wel vond ik het vrij lastig te zien wat nu wel of niet goed uitgewreven was, uiteindelijk alles maar nagelopen met de Brinkmann erbij.
Hij staat nu mooi in de volle zon, tot zeker een uur of 6-7 vanavond.

Nu dus een wax kiezen:

20130723_115652.jpg


Dodo Supernatural Hybrid was me al duidelijk om niet te kiezen, dus die had ik al apart gelegd.
Iemand nog een idee welke zeker niet te kiezen ivm bovenstaand verhaal over solvents?
 
@Eelco...
anders heb ik nog wel een Jetseal, AF power seal, RaceGlaze 42, Dodo SN 2.0 (non hybrid)....
als je wat wilt gebruiken cross ik vanavond wel even naar je toe !

JW
 
Goed vertaald is een solvent een oplosmiddel. Dat in het achterhoofd houdende en mij de geur van M16 herinnerend, lijkt mij die ook niet verstandig. Helemaal zeker weten doe ik het niet maar gezien je wax assortiment moet je wel een andere kunnen vinden ;)
 
Ik zou voor de SN2.0 gaan..
Elke wax of sealant bevat solvents, maar de SN2.0 heet niet voor niets "super NATURAL" toch? ;)
Dat, plus de afwerking die het geeft..... :)
 
Supernatural bevat ook oplosmiddelen. ;)

https://www.supernaturalcarcare.com/sites/default/files/uploads/Dodo%20Juice%20Car%20Wax%20SDS%20english.pdf
 
Dat lijkt me idd vrij logisch ook, maar ik denk dat Ivo eerder probeert aan te geven dat er in SN mogelijk iets minder zou kunnen zitten.

Overigens heb ik ook een laagje SN aangebracht op de auto.
 
Frans;336351 zei:
Supernatural bevat ook oplosmiddelen. ;)

https://www.supernaturalcarcare.com/sites/default/files/uploads/Dodo%20Juice%20Car%20Wax%20SDS%20english.pdf

dat staat er toch ook.....
'elke wax of sealants bevat solvents'