• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan een goede detailer deze kras wegwerken.

erwin.mvdb

Detailing trainee
18 mei 2018
14
45
Gisteren heeft een of andere randdebiel het nodig gevonden om mijn auto te beschadigen.En nou mag ik het oplossen.Maar ik heb wel even wat expertise van jullie nodig.
De vraag is of een goede detailer dit kan wegwerken? Op de foto lijkt de kras dieper dan ikzelf kan constateren. Het voelt bijv. niet ruw aan. En het is ongelooflijk moeilijk om een foto te maken als je de auto net met BtbM hebt gewassen.

Het mooiste is dat de auto ook direct een coating kan krijgen, zodat ik 'alleen' de auto 2wekelijks hoef te wassen.
schade01.jpg

schade02.jpg


schade03.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vervelend ja, dan ben je zelf zo voorzichtig en dan doet een ander het voor je...

Op de foto lijkt het of het op de blanke lak ligt, blijft je nagel er achter hangen?
 
  • Leuk
Reactions: erwin.mvdb
Nee. Als ik er met mijn nagel overheen ga, merk je bijna geen verschil. Bij de kras aan de linker kant voel je dat het heel iets ruwer is, maar bijna niet merkbaar.
 
BTW, misschien dat dit item in een ander onderdeel van het forum moet staan (bijv. in steenslag, krassen en andere schades).
Moderator, verplaats het dan als dit nodig of handig is.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het te polijsten, als je er niet met je nagel in blijft zitten.
Ik zou wel even je openingspost aanpassen, zie nl. regel 10...;) Voor je het weet is je post verdwenen @erwin.mvdb.

*edit* Is de lak wel verdwenen? Als je het met je vinger nat maakt, wordt het dan weer donker. Ik kan het wat slecht zien, maar het lijkt haast wel een sportschoen streep.

Tip voor foto’s, plak er ff een stukje tape bij. Dan kan de camera wat makkelijker scherpstellen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het nu op de foto kan zien en het feit dat de kras amper voelbaar is, dan zou ik zeggen dat dit te polijsten is tot het defect volledig weg is of in ieder geval merendeels. :D

Google is your friend, voor je andere vraag.
 
  • Leuk
Reactions: erwin.mvdb
*edit* Is de lak wel verdwenen? Als je het met je vinger nat maakt, wordt het dan weer donker. Ik kan het wat slecht zien, maar het lijkt haast wel een sportschoen streep.
Tip voor foto’s, plak er ff een stukje tape bij. Dan kan de camera wat makkelijker scherpstellen.

Als ik de kras nat maak wordt het inderdaad donker. Daarna komt het weer tevoorschijn.
Ik heb geen idee wat het is. Mijn vermoeden is dat het in een parkeergarage is ontstaan. En het feit dat het dubbele krassen zijn en een sportschoen van rubber is denk ik dat het iets anders is. Er is in ieder geval geen deuk zichtbaar.
 
Zeker dat het een kras in de lak is en niet een 'veeg' van iets dan op de lak ligt? Dat laatste krijg je meestal met kleien ook wel weg. Als het een kras is die, zoals je schrijft, nauwelijks te voelen is en donker wordt als je ze nat maakt, dan kan ze zeer waarschijnlijk uitgepolijst worden. Ik durf zeggen dat ik het kan, maar ik woon nogal ver uit de buurt van Apeldoorn (Galmaarden, BE).
 
  • Leuk
Reactions: erwin.mvdb
Het is zeker geen veeg. Auto gewassen en alles bleef zoals het was. Maar ik ga kijken wie me kan helpen met polijsten.
 
Als de veeg met autowassen niet weg gaat, wil niet zeggen dat er niet iets vrij vast op het oppervlak zit, dat met kleien wel weg gaat. Al voorbeelden gehad dat na 10 keer wassen nog steeds een zwarte rubberstreep op een witte bumper zat. Even kleien en het was voor 99% al verdwenen. Het feit dat de streep(even) verdwijnt als je er water op doet, geeft aan dat ie vrijwel zeker weg te polijsten is.
 
Ik vind het vanaf een foto heel moeilijk te beoordelen soms lijkt het erg en valt het mee en visa versa.
Gewoon aan beginnen en dan beoordelen vind ik vaak.
 
  • Leuk
Reactions: erwin.mvdb
Ik vind het vanaf een foto heel moeilijk te beoordelen soms lijkt het erg en valt het mee en visa versa.
Gewoon aan beginnen en dan beoordelen vind ik vaak.
Ik heb het zelf nog nooit bij de hand gehad, en de auto is 6 weken oud, dus ik wil ook niet dat het verkeerd gaat omdat ik de verkeerde dingen doe.
Maar ik heb aardig wat info gekregen wat er gedaan kan worden en daar ben ik wel blij mee.