• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan een Gyeon coating op gelcoat?

denn!!

Detailing addict
6 apr 2011
80
55
Beste mannen,

Is het mogelijk om een gyeon coating op de gelcoat van mijn boot aan te brengen?
- is het te verwerken qua oppervlak? (romp is 7*0,85m)

Afgelopen jaar heb ik de eerste test gedaan op een kunststof instrumenten paneel, met het merk dat niet genoemd mag worden...trim.
Het resultaat is zeer bevredigend!

welke coating moet ik aan denken?
- cancoat
- prime
- mohs

de omstandigheden:

- Boot staat droog in ONverwarmde loods
- slechte verlichting (zijn simpele oplossingen voor :)
 
Bedenk wel dat geen van de producten gemaakt is om onder water stand te houden
Daarnaast is het van belang of je in zout of brak water vaart, daar houden coatings niet van
 
Het is niet voor onder de waterlijn.
Over het algemeen brak water, af en toe in zout water. Een wax houd ook niet van zout....
 
Wij werken nu met Gyeon. Daarvoor met C.Quartz finest. Met de normale c.quartz hebben wij eens een zeilboot van 10 meter die
zeer dof was behandeld . Het resultaat was verbluffend en zelfs na 2 seizoenen niet meer dof geworden. Daarvoor waren wij nooit
tevreden met de duurste lakverzegelingen .De eigenschappen van een glascoating zijn juist ideaal voor de zware belasting van
vaartuigen.
Onze ervaring is dus zeer positief met vaartuigen.
Het voordeel van prime is dat het makkelijker in 1 laag te verwerken is en geeft een zeer mooie glans.
Het zou van de drie genoemde coatings mijn persoonlijke voorkeur hebben.