• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik deze krassen op mijn Mitsubishi Carisma met een DAP900 aanpakken?

RuudV

Detailing addict
30 jun 2011
13
50
38
Noord-Limburg
Hallo Detailers,

Ik heb een vraagje, mijn Mitsubishi Carisma heeft nogal wat krasjes opgelopen bij de vorige eigenaar.

Nu ga ik mij hier steeds meer aan irriteren en wil ik ze aan gaan pakken , ik heb al heel wat gelezen op het forum en ben aan het denken om een DAP900 aan te schaffen, zou ik deze krassen
daarmee weg krijgen (of iig minder zichtbaar) ?

Ik heb al de juiste producten voor het wassen en drogen van de auto, wat nog aan wil schaffen is Mothers Wax California Gold Clay Bar , PB Black Hole en Poorboys World Natty's Paste Wax Blue.

Dan ben ik volgens mij voor alle stappen buiten het polijsten voorzien:

Mijn vraag is of in het Polishing Power DAP900 Raffini Kompressor Starterskit - Lite Edition verder alles zit wat ik nodig heb om de krassen aan te pakken.

Ik ben nog wel van plan om het assortiment uit te breiden, maar als ik mijn hele verlanglijstje in 1 keer bestel wordt het een behoorlijke financiële aderlating ;) , dus wil het in stappen doen.

Ik weet dat de meeste Duitse auto's voorzien zijn van een harde laklaag, hoe is dit bij Mistubishi?

Alvast bedankt voor de tips!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je er (voorzichtig) met een nagel overheen gaat, blijf je er dan achter hangen?
En als je de kras een beetje vochtig maakt, kun je deze dan tijdelijk 'verbergen'?
 
Die meest zichtbare kras op de laatste foto is wat dieper hier blijf je met je nagel een beetje in hangen, heb de auto net gewassen en de meeste krassen verdwijnen inderdaad als ze nat/ vochtig maakt (deze zouden dus wel redelijk moeten zijn weg te werken volgens verschillende verhalen die ik op het forum heb gelezen).

Ik verwacht geen wonderen maar het zou prettig zijn als de krassen al iets minder zichtbaar gemaakt zouden kunnen worden.

Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met machinaal poetsen, dus als iemand hier in de buurt (Noord-Limbug) me een keer zou kunnen laten meekijken oid dan zou dat geweldig zijn.
 
Wat is noord limburg? Je mag wel een keer met me meekijken als je wil, kunnen we even wat proberen op je auto als je wil..
 
Ik woon in Haler , ongeveer 12 km onder Weert, ongeveer half uurtje rijden naar Reuver, zou wel ideaal zijn als je me een keer wil laten meekijken.
 
haha, idd, bestellen die handel, en dan ga je een keer bij Bart langs of je komt bij mij langs, geen probleem
 
Bedankt voor alle reacties heb nog enkele vraagjes voor dat ik de bestelling plaats.

Welke set raden jullie aan dap 500 of 900 , en met 5.5 of 6 inch pads?
 
Ik heb zelf de DAP900 gehaald ivm de harde lak van mijn auto. (audi)
Het prijs verschil is nominaal maar ik zou zeker voor de 900 gaan, meer power wat je ook in tijd zal schelen.
Ik ga zo af en toe ook auto's van anderen aanpakken (familie en vrienden) maar als je geen haast heb en verder geen andere auto's aanpakt dan de 500.

Beide pad formaten zijn prima voor beide versies, groter zal ik niet doen je hebt dan een andere backingplate nodig.
Zorg er ook voor dat je Monello forza erbij haalt om je collectie polish compleet te maken.

Keuze is geheel aan jou.
 
RuudV zei:
Ik verwacht geen wonderen maar het zou prettig zijn als de krassen al iets minder zichtbaar gemaakt zouden kunnen worden.
verwacht gerust wonderen als je machinaal begint te detailen, alles krijg je niet weg uiteraard, maar je gaat zoals al aangehaald is 90% kunnen verbeteren en maskeren zodat je ze eigenlijk niet meer ziet(jij gaat er uiteraard op blijven letten aangezien je de plaats weet, maar iemand die ze niet weet zitten gaat ze niet meer vinden!)

ben zelf ook al meerdere malen met men mond open blijven staan voor uren aan een stuk na een dap dagje!
het resultaat is soms ook echt wonderbaarlijk, en jij hebt dan nog het grote voordeel dat je een super prachtige kleur hebt die je dap echt eer aan gaat doen!(hoe donkerder, hoe beter/mooier het resultaat is!)

heel veel succes