• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik dit zelf bijwerken?

Kevvy123

Detailing rookie
10 apr 2017
1
2
29
Hoi.

Ik heb met mijn auto ergens tegen gezeten en nu is er lak af(kijk fotos)

Kan ik dit bij werken met een lakstift of met iets anders?

Mvg kevin.
 

Bijlagen

  • 20170409_172205.jpg
    20170409_172205.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 411
  • 20170409_172119.jpg
    20170409_172119.jpg
    149,5 KB · Weergaven: 406
Hey Kevin,

Ik zie dat jouw eerste bericht meteen een vraag is. Het lijkt mij verstandiger en leuker als je jezelf eerst even voorstelt in een "voorstel-topic". :)

De bijgevoegde foto's zijn ook niet erg duidelijk en met name de zijspiegel-foto is finaal out of focus.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Die schade kan je wel wat bijwerken met een lakstift, maar je zal het blijven zien, belangrijkste van zulke schades weg te werken met een lakstift is om te zorgen dat het niet gaat roesten. Als je het op de juiste manier doet kan het zicht ook verbeteren maar 100% word het niet meer.
 
Waar de lak weg is dat krijg je met polijsten of wat dan ook niet meer terug.
Dus dat wordt lak stift of spotrepair.
 
Beide schades lijken tot op de basecoat te zijn weggechipped. Mijn advies zou zijn om de boel goed te reinigen en ontvetten, vervolgens met een lakstift héél dun de kleurlak weer aanvullen tot hij nog nét onder de omliggende clearcoat ligt. (Dit kan meerdere applicaties met tussendoor drogen betekenen). Als dit goed is uitgehard dan kan je de rest opvullen met blanke lak tot je nét boven de omliggende clearcoat uitkomt en dit wederom goed laten uitharden.

Dit overschot aan blanke lak kan je vervolgens polijsten tot hij weer vlak ligt aan de omliggende clearcoat.

Op deze manier vul je de schade niet met kleurverf en vormt dit al een bult ten opzichte van de omliggende lak. Deze bult moet nog worden afgewerkt met je blanke lak en dus word die bult nóg dikker. Wanneer je dit polijst, slijp je door de blanke lak van de bult heen en een deel van de kleurlak, wat resulteert in blootliggende kleurlak die geen bescherming heeft én hij valt enorm op.


Greeetz
 
Zeker dat hier de lak echt weg is? Kan ook de verf zijn van het obstakel waar hij tegen gereden is.
Afgelopen weekend ook iemand langs geweest met een geschaafde voorkant, was gewoon de verf van het paaltje dat er tegen hing. Mooi glad gekleid, daarna even met de DAP erover en je zag niets meer van de schade.
 
Het zou idd kunnen dat er iets op zit... oo een foto is altijd moeilijk oordelen