• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan je met de Alutec nat/droogzuiger ook je tegelvloer shamponeren, zo ja hoe?

hendrik

Detailing rookie
10 sep 2008
168
0
Als ik het goed begrijp heeft de alutech 3 functies:
- natzuigen,
- droogzuigen en waszuigen,
- shamponeren en opzuigen

Is het nu ook mogelijk om bijvoorbeeld de tegelvloer in je woonkamer ermee te shamponeren en op te zuigen of is het dan nog nodig om hier aan vooraf gaande nog 'normaal' te stofzuigen?

Greetz

Wat bedoel je met shamponeren? De Alutech spuit de vloeistof op de vloer en zuigt het zelf weer op.

Mijn zus gebruikt 'm als shamponeer apparaat, in principe stofzuigt ze niet eerst, alleen als het erg vuil is.

Hoi,

Ik ik heb vorigweekend voor het eerst een kleed uit de gang aangepakt met de Alutech. Toen ik keek wat er allemaal uit was gekomen zag ik ook andere troep in de bak. dus hij zuigt wel degelijk spul op. Alleen is het misschien voor het reinigen beter als je het eerst stofzuigt.

Mvg cyril

Binnen 3,5min, 3 replies en een Pm; jullie blijven me verbazen:)

Maar shamponeren werd zo omschreven op het internet, maar hiermee bedoel ik inderdaad het spuiten van de shampoo en vervolgens weer opzuigen.

Alhoewel ik met een sopje en een dweil waarschijnlijk net zo snel of sneller klaar ben, wil ik de Alutec ook eens gaan gebruiken voor mijn tegelvloer.
Met m'n (gelakte) houten vloer ben ik nog even iets voorzichtiger.

@soepergrover,

Dat begrijp ik, maar als de vloer licht bevuild is(bij normaal gebruik, zand/stof/haar) dan is direct dweilen ook niet altijd even handig en zou je eerst moeten stofzuigen, toch?

Ook mevrouw BlackPassat gebruikt de Alutech voor de natuurstenen vloer.
Ze heeft een sprayfles uit de groupbuy geconfisqeerd en heeft daar het reinigingsmiddel in een sterke concentratie inzitten om hier en daar wat extra reinigingskracht te kunnen toevoegen maar in principe is de (lauwe) waterstraal uit de extractor voldoende om alles schoon te krijgen.
Veel minder inspannend dan het gesjouw met emmers, trekkers en dweilen. Daarnaast is het volgens mij veel milder voor de verzegelingslaag die op de vloer zit.