• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan wax gaan "zweten" na een wasbeurt?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Beste medeforummers,

Na afgelopen weekend de Caddy te hebben gewassen en gedroogd te hebben zette ik de auto enkele uren later buiten neer en leek het wel of er een soort hologram-achtige waas op de lak zat.

Ik had op dat moment niet te tijd om een en ander verder te bekijken, dus maandag maar eens even goed bekeken in de volle zon, en ja, het waasje was er nog steeds.
Ik was er heilig van overtuigd dat het eigenlijk ook geen krasjes konden zijn, want sinds de lak er op zit is er nog niet aan gepolijst.
Dus heb ik mijn Dodo doek gepakt en geprobeerd het uit te buffen, en jawel, na enig wrijven verdwenen ze (gelukkig).

Nou vroeg ik me af, wat is dit nou precies? En waardoor komt dit?

Auto is enkele weken terug voorzien van een laagje Poorboys Black Hole, en een laag Natty's wit.
Wasbeurt is gedaan met The Bone en Meg's NXT shampoo (iets minder gedoseerd dan aanbevolen).

Hi Eelco,.

Ik ken dit verschijnsel. Ik vermoed dat de wax toch te dik is aangebracht en misschien niet volledig is uit gebuffed. Zelf loop ik de auto altijd na met spray and gloss oid.

(ps. najaars CC meet bij jou op het achterterrein? ruimte zat:D) (ps. zie pm)

Is een bekend verschijnsel inderdaad! Ik heb dit toch wel redelijk vaak als ik Black Hole heb gebruikt. Ik neem na de behandeling mijn auto altijd nog even af met een spray en een doekje.

Ik zie nu trouwens pas dat je van sound of mars bent! Dan kan ik wel eens een bakkie doen op donderdagavond inderdaad:-"

veel mensen werken ook de blackhole niet goed in, Blackhole moet je verwerken tot dat je bijna niets meer ziet. dan ff een paar minuten wachten tot dat ie hazed ( licht wazig wordt) en dan met een schone doek!! uit wrijven. Op deze mannier dient blackhole verwerkt te worden machinaal of met de hand;-)

Hmm.. apart. wel raar dat dat dan pas na een wasbeurt zichtbaar word.

Auto heeft na het wassen ook de eerste uren niet in de zon gestaan.
Wax is ook superdun aangebracht, ook maar 1 laagje, en bij het uitbuffen wrijf ik ook altijd nog even een paar keer na met een schone doek.

Maargoed, volgende keer met waxen maar ff extra goed uitbuffen.

Pm heb ik gezien en houd ik zeker even in mijn achterhoofd.

Een kleine meet, ja ik vind t prima, maar geloof niet dat mijn werkgever daar erg voor te porren is.

Zo, mijn reply venster wat te lang open laten staan...

Sietze ==> Black hole kan het niet overal zijn, want op het deel waar de lak niet zwart is (overal behalve dak) heb ik dat niet gebruikt, en was de waas wel aanwezig.

Langskomen voor een bakkie is altijd ok, je bent welkom.

Goku3 ==> Thanks voor de verwerkings tip, das altijd welkom:-)^ .

En idd dat geeft het etiket van het product ook al aan.
Laatst gedaan op stand 2 of 3 op een Zwarte LC met de DAP, en doorgaan tot hij bijna verdwenen is, en daarna een minuutje of 10 laten zetten, en dan het restant afnemen.

Om nog even terug te komen op mijn vraag, als je wax niet goed uitgebuft is, zou dit s'ochtends (damp op de lak) toch zichtbaar moeten zijn? Is mij nooit opgevallen namelijk.

Of heeft het echt te maken met iets wat er tijdens het wassen gebeurd?

Ik poets(machinaal) mijn blackhole ook bijna helemaal weg als ik het aanbreng maar gek genoeg komt het soms toch terug. Sinds ik dit weet neem ik het extra goed af met met wat last touch en een wat pluizige doek.

effe offtopic:

Ik kom binnenkort wel even langs voor een bakkie want ik wil ook nog een subtiel subje achterin hebben voor wat extra bass ondersteuning van mijn radio.

@Sietze,

dan neem ik aan dat je na de last touch de Black Hol weer hebt verwijderd. De Black Hole schijnt al weg te spoelen bij een regenbui als daar niet nog een beschermende waxlaag overheen aangebracht is.

Zo snel is het nou ook weer niet verdwenen maar ik gooi er idd eerst een waxlaagje overheen...

Kijk hier maar....

https://forum.Carclean.com/cc_postst4276/Mr-Bullet-Sietze-Mijn-eigen-Ford-Focus.aspx