• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher Foam Lans Ervaring?

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
Goedemiddag,

Ik was vandaag opzoek gegaan naar een foamlans voor mijn karcher.
Nu heb ik een tweetal gevonden op het WWW.
  • Monello Lancia.
  • Kärcher FJ 6 Foam Nozzle 0.6L
Heeft iemand misschien ervaring met de Karcher FJ 6? Is deze veel anders dan de Monello of kan ik beter voor de monello of een ander merk gaan?

Hoop dat iemand mij een beetje kan informeren hierover :-D

Oja en misschien als iemand nog tips heeft welk middel ik ervoor kan gebruiken graag :-"
 
De karcher fj 6 heb ik een tijdje gebruikt, en als je niet beter weet is het een leuke foam gun. Totdat je de monello met artic foam gebruikt. Dan is het ineens geen natte snotschuim meer, maar een stevig dik schuim wat zn werk doet. We kunnen natuurlijk niet in elkaars portomonee kijken, maar als je de luxe hebt en wat extra uit wilt geven is de monello foan lans toch wel vele malen beter. Als je hem besteld of afhaald wel ff het type hogedrukspuit doorgeven. Bepaalde series hebben een andere druk en hiervoor dient men de nozzle uit te boren (carclean doet dit voor u als service van de zaak
 
  • Leuk
Reactions: hoevenvw
Ziet er goed uit! Qua beurs jaa uhm kan niet klagen maar vind 50 euro teduur want wil me ook een dap halen vandaar.. als er misschien een leuke korting ofzo is wordt het misschien de monello.

Maar welk middel raden jullie hier aan voor erin tedoen?
Groetjess
 
Ik zou zeggen vergeet die Karcher foamgun en ga voor de Monello foamgun.
Kan je hem nu niet veroorloven spaar dan even door , je zal er zeker geen spijt van krijgen.
Ik ben zelf erg tevreden met de Monello Artico Snow Foam.
 
Ik zou inderdaad zoals hierboven al gezegt door sparen voor de monello lancia, goed gereedschap is...... nouja iedereen weet het wel.

ik vind het persoonlijk altijd zonde om iets te kopen om er later spijt van te krijgen. Als je echt serieus aan de gang wilt, en dat lijkt me wel als je naar een dap kijkt.... maakt naar mijn inziens die paar tientjes ook niet zo gigantisch veel uit, en anders zou ik een maandje wachten.

snow foam is net als alle shampoo heel persoonlijk, er zit nu eenmaal veel verschil tussen de een of ander.
​ik gebruik zelf snow foam combo2 en monello.
snow foam combo2 ;
Is goedkoop, reinigt extreem goed, is niet veilig voor je wax.
monello; goede allrounder die veilig is voor je wax, reinigd ten opzichte van de combo2 minder goed maar je wax blijft tenminste wel in tact. Voor een ph neutrale wax safe foam is de prijs erg goed.
 
Ik denk dat ik de monello volgende week ga bestellen! Denk Incl. de Monello foam, maar daar ga ik nog wat meer info over zoeken :p
De Dap komt er ook wel aan maar aangezien ik een rotary heb wacht ik er even mee want de rotary werkt ook nogsteeds goed genoeg :)

Bedankt voor de hulp hierboven :)^
 
Als je wilt heb ik nog zo'n Karcher in huis die ik niet meer gebruik. Ik krijg vandaag de Monello Lancia binnen...
 
@Hisense
Mix je de Monello al in de Karcher fles?
Gisteren een K5 ontvangen ter vervanging van de Nillfisk. De hogedrukreiniger is super maar foam kreeg ik er niet uit. Leek meer op die voorwas die ze bij de krasstraat er opspuiten. De Monello lans is helaas niet op voorraad anders had ik die genomen, maar voor €20 wilde ik de Karcher ook wel proberen.

Ondertussen kom ik dit filmpje tegen:
Die mixt dus 1 streepje (100ml) foam met 5 delen water.

Metoo83:
Mixt niets.

Bij mij werd de Monello foam ook niet meegezogen leek het wel, ging weinig/niets uit de fles. Daarna 50% / 50% gemengd met water leek er al iets meer op. Is die Valet Pro foam zoveel dunner? Mijn Monello mix was dus gewoon te dik, zou dat het zijn?
 
Ik heb nog niet eerder filmpjes voorbij zien komen waarbij iemand met die merkeigen-foamers een foam krijgt zoals bij de Lancia. Op bovenstaande filmpjes is het duidelijk dik foam... en dat met de uitleg om alleen simpel het kraantje open te zetten?



Greeetz
 
Voor mij was ook de 2e keus, mij hopelijk een aardig eerste begin totdat de Monello Lancia weer beschikbaar is.
Ga vanavond/morgen de muur foamen als proef :D
 
Voor mij was ook de 2e keus, mij hopelijk een aardig eerste begin totdat de Monello Lancia weer beschikbaar is.
Ga vanavond/morgen de muur foamen als proef :D

Ik ben benieuwd! Hou mij op de hoogte zou ik zeggen. Zit zelf ook te denken aan een Lancia namelijk. Ben wel benieuwd wat je ervaring is net dit ding.
 
Mijn ervaring met de Karcher Foamer is dat ie best wel goed werkt als je er Karcher Foam in doet. Dit is een liter fles, kost 9 euro en je gebruikt het puur. Oftewel beetje duur per keer...
 
Nou vanavond even snel wat geprobeerd.
60ml Monello snowfoam + afvullen met (lauw)warm water = waterige foam
Haal ik dezelfde substantie door een handfoam sprayer dan krijg ik wel foam
De eerdere oplossing puur, 50/50 en later ~ 100ml Monello foam + aanvullend water was ook niet echt een succes.

Gedachte die even speelde was vandaag (dinsdag) even bij de bouwmarkt een karcher foam flesje halen om te kijken of de foamer "uberhaupt" wel werkt. Aan de andere kant kan ik die karcher foamer ook retourneren en gewoon gelijk de Monello foamer aanschaffen.
Werkt de Monello foamer ook goed met niet Monello foams?
 
@RichJo86 - De Lancia Foamlance werkt in mijn ervaring erg goed met van alles. :p (i.c.m. Nilfisk C120) Ik heb al menig spul gebruikt met deze lans; Verschillende prewashes, Artico Magico, Dreft, etc.

Aan de Lancia zal het niet liggen, wél aan de manier hoe deze is opgebouwd (type filtertje erin), hoe hard/zacht je water is, druk van je HD en het spelen met het kraantje op de lans.

Ik heb nog maar 1x problemen gehad, lees; waterig foam, toen ik de Lancia op een Nilfisk C120 gebruikte. Mijn vermoeden is de hardheid van het water, minder druk en daardoor misschien ook een nét verkeerde filter in de lans.

Aan de andere kant kan ik die karcher foamer ook retourneren en gewoon gelijk de Monello foamer aanschaffen.
+1 :p



Greeeetz
 
@Quantoxx het filtertje is volgens mij altijd hetzelfde maar de sproeier is wel uitwisselbaar met andere maten qua opboring. Het filtertje kan er wel uit om schoon te maken.
 
Goed inmiddels de Lancia binnen en getest. De Kärcher foam nozzle is retour gegaan naar die koele blauwe club.
Geen vergelijk. De Lancia is van een andere planeet.
Wellicht dat de Kärcher foamer met origineel spul en/of een ander merk foamshampoo wel een aardig resultaat kan geven, maar de combinatie met Monello werkt in ieder geval niet.
 
Goedemiddag,

Ik was vandaag opzoek gegaan naar een foamlans voor mijn karcher.
Nu heb ik een tweetal gevonden op het WWW.
  • Monello Lancia.
  • Kärcher FJ 6 Foam Nozzle 0.6L
Heeft iemand misschien ervaring met de Karcher FJ 6? Is deze veel anders dan de Monello of kan ik beter voor de monello of een ander merk gaan?

Hoop dat iemand mij een beetje kan informeren hierover :-D

Oja en misschien als iemand nog tips heeft welk middel ik ervoor kan gebruiken graag :-"
Ik heb de foam jet fj6 gekocht om mijn auto te voorzien van een waxlaag nadat ik de auto zeer grondig gereinigd had. De foam jet zou geschikt zijn voor mijn karcher hogedruk reiniger.Toen ik hem op mijn karcher spuitlans wilde monteren bleek hij niet te passen. De aansluiting moest langer zijn. Omdat ik mijn auto al gekleid had moest de waxlaag erop en heb ik de aansluiting van foam jet aangepast zodat hij paste en via de bajonet sluiting vergrendeld was. Echter was er zoveel lekkage dat het niet werkte. Ik heb toen na het weekend met karcher contact opgenomen en deze gaven mij aan dat je toch mogelijk een adapter moet bijbestellen i.v.m. 2 types spuitlansen. Dit staat helemaal nergens in de beschrijving vermeld. Nu heb ik deze adapter besteld maar heb nog lekkage. Ik heb een klacht neergelegd bij karcher dat ze nergens praten over een mogelijk nodige adapter om de foam jet te gebruiken en dat ik graag uit coulance korting op een nieuwe foam jet wens maar hier gaan ze absoluut niet in mee.
Al met al heb ik een foam jet en een adapter waar je niets aan hebt.
Mijn advies is dus zeker geen foam jet van karcher te kopen.